850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Gelukkig is de winter nog niet ingevallen, maar met een beetje frisser weer merkte ik (vooral op de snelweg) dat ik minimaal wat koude lucht langs m'n voeten tussen stuurkolom en afdekplaat voelde komen. Bij de motorwissel van deze zomer al gezien dat er een afdichting mistte dus ik dacht dat het opgelost was. Laatst bij ons aller thuur al eventjes gekeken en toen zagen we dat een rubber van de stuurkolom/schutbord scheef zat. Helaas lijkt het nog steeds te "tochten" dus ik ben eens even bij m'n vader's XC en de C70 gaan kijken hoe het daar zat in vergelijking tot de mijne.

XC:

V70 saf:

Aha..! Het valt me nu pas op dat bij mij die onderste ring mist waar het rubberen manchet op ligt. Zou daar toch minimaal wat lucht doorheen kunnen waaien? Jeroen heeft even bij de blauwe slopeR gekeken en daar zit ie ook gewoon, dus dat is mooi.
Moet je echter dan de stuurkolom losmaken om die ring erom te schuiven?

Merry Christmas! 8)

elianmars

Red je het niet door enkel de bout, net boven het manchet, los te halen? Als je een kleine ruimte hebt, kun je het manchet er waarschijnlijk al doorheen frotten.

En anders gat afdichten met purschuim?  ;D

Taranis

Hm. Mijn auto heeft ditzelfde euvel ook maar op die plaats had ik nog niet gekeken. Tnx voor de tip  :)

)()()sT

Ik heb nog even gekeken maar ik weet niet of er daadwerkelijk wind doorheen komt. Immers "in" dat manchet zit ook nog een binnen-manchet. Komende week eens kijken en vergelijken bij de blauwe slopeR.

razorx

Mooi bezig geweest Joost!

Je weet dat ik het zelfde denk over die Alu dash inleg. Het grootste nadeel vind ik nog dat het zeer snel bekrast raakt.
Pas wel ff op met de middenconsole. De "hout" inleg breekt bij minimale verbuiging. Weet dit van onze oude ex GLT.
Nog een nadeel van Alu inleg: Ik ken geen stuur met Alu-inleg  :P

MarcoV

Heb ook al wat krassen er op, en met demonteren vd radio en ecc vervormde het tussenrandje gelijk.
Ik heb inmiddels mooie 4D carbonfolie gekochtom er op te doen.

MarcoV

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 26-12-2015 17:49:15
Ik heb nog even gekeken maar ik weet niet of er daadwerkelijk wind doorheen komt. Immers "in" dat manchet zit ook nog een binnen-manchet. Komende week eens kijken en vergelijken bij de blauwe slopeR.

Vanmiddag weer even lekker geklooid aan de auto's en gekeken hoe het nou zat met dat manchet.
Na even nader beide stuurkolommen bekeken te hebnen kreeg ik de indruk dat ik 1) een deel van het manchet miste in de saffron en 2) de rest verkeerd om gemonteerd zat  :eusa_doh:

De blauwe (zoals het hoort):

De saffert:

Dankzij Jeroen de boel uit de blauwe zoals het hoort gemonteerd dus dat klopt ook weer. Ik blijf echter minuscuul koudere lucht ergens voelen, maar heb geen idee waar dat nou nog vandaan komt.

Daarnaast, hoe toepasselijk op 31 december 2015, is er een definitief einde gekomen aan de blauwe en is ie klaar om afgevoerd te worden. De laatste zaken van het onderstel zijn er onderuit dus weg ermee...
Bedankt voor de prettige 7 jaren  :'( :)

Daarnaast deze week tijdens een rondje Randstad de N van Chris even bewonderd...
Nou, zo'n N zou me als daily-driver wel bevallen hoor!  :eusa_drool:

Chris

Citaat van: )()()sT op 01-01-2016 01:14:15
Citaat van: )()()sT op 26-12-2015 17:49:15

Vanmiddag weer even lekker geklooid aan de auto's en gekeken hoe het nou zat met dat manchet.
Na even nader beide stuurkolommen bekeken te hebnen kreeg ik de indruk dat ik 1) een deel van het manchet miste in de saffron en 2) de rest verkeerd om gemonteerd zat  :eusa_doh:

De blauwe (zoals het hoort):
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/A24CB7E1-6EBA-434E-9B2B-98FE210CFD75_zpscua30fpa.jpg

De saffert:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/84DB9666-FDB4-4750-8615-9ABE6405CC0A_zpsxlmlgvq4.jpg

Dankzij Jeroen de boel uit de blauwe zoals het hoort gemonteerd dus dat klopt ook weer. Ik blijf echter minuscuul koudere lucht ergens voelen, maar heb geen idee waar dat nou nog vandaan komt.

Daarnaast, hoe toepasselijk op 31 december 2015, is er een definitief einde gekomen aan de blauwe en is ie klaar om afgevoerd te worden. De laatste zaken van het onderstel zijn er onderuit dus weg ermee...
Bedankt voor de prettige 7 jaren  :'( :)

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/7FB1724C-6087-4A80-A1C7-8105CAD50AED_zpskjibvm6b.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/995A06DC-3F0C-4F54-BE67-05F180BD9795_zpssxx6jms0.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/7BEF5A6E-08E8-456C-B5D3-BAC345BE51B7_zpsfio4ldd1.jpg

Daarnaast deze week tijdens een rondje Randstad de N van Chris even bewonderd...
Nou, zo'n N zou me als daily-driver wel bevallen hoor!  :eusa_drool:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/1940BFF3-A18C-4BE0-860E-C8B66F8D89B6_zps7jegia4c.jpg

Lekker bezig geweest Joost! Jammer dat je toch nog wat koude lucht  blijft voelen. Blijft er niet gewoon wat lucht uit de blazers bij de voeten komen? Nu weg met t blauwe ding en verder lekker genieten van de saf.

Was erg gezellig dat jullie hier waren deze week. Doen we snel weer over in dit jaar ;)!

dielie850

Oww dat is jammer dat er toch nog koude lucht naar binnen komt :eusa_wall:
Voelde je het eigenlijk ook al voor de ombouw anders zit het misschien toch bij de koppelingcylinder of schakelkabels :eusa_think:

de Boeing

oew, ook hier weer even bijlezen

Gave C70! (ik begin dat model toch ook meer en meer te appreciëren, jammer dat ik maar 1 auto kan rijden/betalen, mss toch maar eens een vrouw/vriendin erbij nemen :D )

Vervelend van die koude lucht, heb je toevallig niet zo een omkeerbare stofzuiger (meestal van die alleszuigers waarmee je ook kan blazen) dan 1 iemand onder motorkap/auto blazen rond stuurkolom en een andere vrijwilliger in de auto om te zien waar het lek vandaan komt?  (bij mijn R had ik ook ooit wel het idee dat ik koude wind binnen kreeg maar toen was de servo verstelling naar de voeten toe stuk zodat er geen warme lucht naar voeten werd geblazen)

)()()sT

Ik heb gisteren (nu het toch wat killer is in deze hororwinter ;D) even rijdend gevoeld. Er komt gewoon warme lucht uit de opening van de schopplaat maar achter m'n rempedaal -voor zover je dat rijdend verantwoord kan bepalen- voel je héél lichtjes wat koude lucht.
Maar eens met een blazer vanuit het motorruim gaan proberen is een goed idee!

innocenti

Boven t rempedaal zit een buis om kabels door te voeren met een uierachtig rubberen dop voor 4 kabeldoorvoeren. Komt onder je rembekrachtiger uit.

Check die eens. Misschien komt t daar vandaag. Buis is ongeveer rond 25mm

)()()sT

Vandaag heb ik spontaan de V70XC van m'n pa meegenomen om hem even door de apk te duwen. Ruim op tijd (apk verloopt in maart), iets wat me meestal met m'n eigen wagens niet lukt ;D

Uiteraard zonder problemen, met complimenten van de keurmeester. Ik zag dat m'n vader vanaf de vorige apk in januari 2015 1300 km. gereden heeft  :eusa_eh:

Ik heb bij m'n eigen V70 het flauwe vermoeden dat de bruine LPi-injectoren weer beginnen te eikelen  :eusa_doh:
Na inbouw van de LPi-installatie in mijn blauwe R in 2008 heb ik ook een tijdje zitten klooien met moeilijker koud starten. Dit bleek meerdere keren door na-lekkende gasinjectoren te komen.
Na 3 keer terug te zijn geweest bij de gasinbouwer waren alle lekkende exemplaren vervangen en heb ik sindsdien geen problemen meer gehad.
In m'n saffron zitten nu de 5 bruine injectoren die in m'n gesloopte 850 zaten. Tijdens het 850 tijdperk heb ik eigenlijk nooit startproblemen gehad, de V70 start sinds een aantal weken af en toe weer moeilijk.

Dit is het startbeeld van deze week (in het eerste filmpje liet ik uit automatisme de sleutel te snel los :D)

http://youtu.be/Q_JK0OVNLRw

http://youtu.be/nydgoAVkmP8

Dinsdag ga ik even naar de plaatselijk gasboer om de injectoren te controleren of om die kant uit te sluiten.
Zou iets in het benzinetraject ook een oorzaak kunnen zijn? Injectoren vervuild (rij al met injector-reiniger rond), of de drukregelaar achter het blok??

The Volvoboy

Lijkt op lekkende LPi-injectoren... :-\ Welkom bij de club :eusa_doh:

Wat blijft die XC toch gaaf btw :eusa_drool:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Lekkende lpi injectoren zijn zo hard 2009.