850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Heb er totaal geen ervaring mee (cabriodaken he :P ) maar mocht er hulp nodig zijn kom ik graag helpen ;)

Woger

Daar wil ik ook wel bij helpen. Mijn dak kan het ook elk moment opgeven. Elke keer als ik het dak dicht doe hoor ik het kraken van de klittenband bij het raam.

elianmars

Citaat van: Woger op 01-11-2016 21:19:36
Daar wil ik ook wel bij helpen. Mijn dak kan het ook elk moment opgeven. Elke keer als ik het dak dicht doe hoor ik het kraken van de klittenband bij het raam.

Dat hoor ik bij mijn nieuwe dak ook. Dat is het klittenband van de binnenhemel.

Woger

Kan die binnenhemel er dan eenvoudig uit? Ik heb namelijk vocht vlekken in de binnenhemel die ik er wel uit zou willen hebben. Als ik die er eenvoudig uit kan halen, ga ik dat eens proberen.
Overigens is er weinig te vinden op internet over het vervangen van het dak. Een onduidelijk filmpje op Youtube en een vage beschrijving (volgen mij op swedespeed). Maar als een Volvo monteur het kan, kan ik het zeker!  ;D

elianmars

Ik geloof dat de binnenhemel er pas uit kan als de buitenkap eraf is. Daarom heb ik ook gelijk met vervangen van de kap de binnenhemel laten vernieuwen.

Bij onze C zitten af en toe ook wat vochtplekken in de binnenhemel (na natte kap open doen), maar die veeg ik zo weg met een vochtig doekje.

NinaPaul

Vochtplekken kan je gewoon met (gedemineraliseerd) water weg wrijven.
Check dan ook gelijk of de afvoer van de bak nog goed is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Woger

Hmm goede tip. Dat ga ik eens proberen. Je bedoeld de afvoer van de cabriodak bak? Heb ik van de zomer nog gechecked, maar zal nog eens controleren inderdaad. Het rubber op de punt van de klep is stuk en daar loopt volgens mij wel wat water in.

id20driver

De binnenhemel kan er uit zonder de buitenkap te verwijderen. Ik heb het zelf vorig jaar gedaan. Je moet alleen een nieuwe ruiter voor de rits (o/n 8618277) rond de achterruit kopen.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

elianmars

dielie850

UserID25761

)()()sT

UserID25761

Duidelijk  )()()sT   ;)

;D

innocenti

Toch niet weer info die alleen via de app wordt gedeeld. Waar gaat dat heen Joost.

)()()sT

Niks aan de hand hoor mensen, ga maar rustig slapen  :eusa_angel: