850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Citaat van: Ludo op 16-03-2017 12:13:32
Die velgen zijn dan wel mooier dan een psa blok, maar verder is daar niks mis mee.  :P

Zolang dat PSA blok tijdig zijn onderhoud krijgt is er inderdaad niks mis mee.

)()()sT

Oké, we zijn een paar stappen verder.
Naast gewoon rijden ben ik ook nog wel gevoelig voor de looks en ik vond de standaard kont nogal saai te noemen. Doel was dus de ombouw naar dubbele pijp en bumperkap aanpassen...

Allereerst is de uitlaat lastig te vinden in de demontage-wereld, maar deze week had ik bingo! Gelijk besteld en de volgende dag lag ie thuis.
Inmiddels had ik ook al een R-design diffuser besteld in Duitsland (stuk-ken goedkoper en origineel spul) en deze kwam gisteren binnen.

Gelijk even dat ding gemonteerd. Vertelde Armin dat hij het had gedaan met de bumper erop, ik voelde aan m'n vingertoppen dat ze dat niet leuk vonden dus hopla, even de bumper eraf en dat werkt makkelijker.

De boel gemonteerd, sensoren op de plek en bumper er weer op. Dat kijkt een stuk voller :)

De volgende stap is de uitlaat. Daar heb ik ff een paar vragen over. Natuurlijk is alles pas te maken, maar ik ben even benieuwd naar de verschillen. De uitlaat welke ik gevonden heb is blijkbaar van een 2014 D2
Er zit een mof op die als je achteraf zo'n dubbele pijp monteert altijd gebruikt wordt. Alleen zie ik dat de uitlaat op die plek ca. 55mm doorsnede is (staat ook op de mof) maar mijn uitlaat is tpv. de as zeker 6cm.
Daarnaast zit er op die dubbele pijperij op die plek een ophang-haak maar bij m'n huidige niet.
Overigens, de diameter van de buis voor de rest (dus bij de demper) is bij beide hetzelfde; 65mm.

Wat zijn de verschillen? Weten mensen van hier dat?

Dempernummer van de sloop-uitlaat is: 31392554, via de dealer begreep ik dat een dubbele uitlaat voor een 5-pitter 31392535 kan zijn (maar er zijn ook andere nummers - typisch Volvo :))

We zijn in ieder geval op weg!  8-)

dielie850

UserID6342

Die diffuser staat 'm erg goed  :eusa_clap: :eusa_clap:  Die ophanghaak vooraan kun je ,als je die niet nodig hebt, er zo afslijpen natuurlijk.  Kunt je er ipv die mof, geen verloop opzetten van bijvoorbeeld 60-55 mm en die dan vastzetten met klemmen ?

)()()sT

Ja de afspraak met Wiep is in de maak, dus dan eens een passende mof zoeken.  ;D
Vroeg me alleen af waarom mijne bv. daar geen ophangpunt heeft maar de andere uitlaat wel. Die van Armin (2011 D2) heeft daar ook een ophangpunt.

De mof die Volvo standaard levert kost overigens 65 piek :o

widebody

Met welke kom je vandaag, Joost? Met dat strijkijzer of met die gouwe ??? :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: widebody op 23-04-2017 07:47:09
Met welke kom je vandaag, Joost? Met dat strijkijzer of met die gouwe ??? :eusa_whistle:

Strijkijzer, neem ik aan. Even met z'n allen die uitlaat er onder frotten ;D

UserID6342

)()()sT

Nou, de looks zijn klaar  8)
Vandaag de uitlaterij bij onze grote vriend eronder pas gemaakt. De pijp versmalde zoals al aangegeven ter hoogte van de mof van 60 naar 55mm, en mijn originele uitlaat niet. Maar goed, niet getreurd, met behulp van een stuk RvS buis die inwendig 55 was er weer voor gezorgd dat de aansluiting 60mm. werd. Vervolgens een passende mof gescoord en bij een bevriende garagist even de auto de brug op gereden. Daar was een pijpensnijder voorhanden; doorsnijden, mof erover en uitlaat eronder!

Ik ben heel blij met het resultaat, tenminste een mooie kont van die 60 nu!

Van:

Naar:

De R is uit de maand, dus volgend week weer eens met de R aan de gang  :D

V70geRwin

Zo wordt het nog wat met de v60  ;)
Stukken beter  :eusa_clap:

sander69

Wat een verschil!

stuk mooier zo
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

NinaPaul

Dat is zeker een grote stap voorwaarts :D lekker kontje zo.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Mooi geworden zo  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Nogmaals: Gaaf, Joost!!  8)  :eusa_clap:

Klinkt het nu anders?