850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 07-05-2017 11:04:10
Die Bosal is zelfs volledig onzichtbaar.  Dat is helemaal netjes. Dan kan Joost doordeweeks lekker de pimp uithangen met zijn V60 en in het weekend een heuse familieman met trekhaak.

Lol!

Citaat van: Marc O. op 07-05-2017 10:56:21
Ze hebben er inderdaad ook afneembare trekhaken. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of daar ook van die kapjes bij worden geleverd. Dat vond ik voor bedrijfswagens niet zo heel boeiend  :P ;D

Ik geloof dat die Volvo haak de enige is waar die afdekkap op kan /bij zit, dus dat is het dingetje.
Via Walter begreep ik dat ie in Duitsland met montage €695,- kost; ik ga dus eens in Aachen langs.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2017 16:41:49
Mooi geworden Joost. :eusa_clap:

Ja, lekker kontje hè? 8)

innocenti

Mooi Joost zo'n R design kontje. Blijft leuk om de auto n beetje te verfraaien.

Taranis

Je dealer moet daar wel wat korting op kunnen geven hoor. Ik heb ook een stuk minder dan die 980 euro betaald ;)

UserID6342

Kijk hier eens voor die haak Joost, die verticaal afneembare haken zie je helemaal niet en werken erg mooi.  Daar zit een goede 13-polige kabelset bij die je zo kunt aansluiten en wat allemaal niet zo spannend is. Kan tot 1800 kg hebben en is een Nederlands merk.

http://olifanttrekhaken.nl/1120-v-60-combi-112010-tot-

Ik heb nu 2x zo'n haak eronder gehangen bij een V70 uit 2014 en 2011 en zijn mij erg goed bevallen. Dan heb je voor € 344,-- de haak incl kabelset, het eronder hangen stelt bij zo'n ding (V70 of V60 zit praktisch geen verschil in) niets voor en het kleine (in verhouding) gaatje wat je in de bumper moet maken is niet zichtbaar.  Het meeste werk was de kabelset netjes aansluiten. De haak bij een V70 van genoemde bouwjaren hangt er in max anderhalf uur onder, zal bij een V60 niet veel langer zijn.

)()()sT

Ja maar.... ik wil geen gat als ik die haak er niet op heb (door de week ;D).
En wat ik me heb laten vertellen is de 'originele' haak de enige waarbij je die kap erop kan monteren, maar dat weet ik niet zeker.

Zoiets dus:

BOV

Gaat de Bosal trekhaak niet verticaal qua mechanisme voor afneembare haak?

Dan hoef je geen insnede in de bumper te maken, ergo: onzichtbaar.
I take pictures and build stuff...

Emiel

Er zal altijd een gat gemaakt moeten worden, bij ieder merk.

UserID6342

Dat dacht ik dus ook.... En de Olifant haak die ik opnoemde is ook een verticale haak qua koppelstuk.

Staat er ook duidelijk:

http://olifanttrekhaken.nl/v-60-combi-112010-tot-/4338-vaste-trekhaak-met-7-polige-universele-kabelset-.html

Maar de insnede / het gat is niet zichtbaar..

vincen tdi

Ik zeg geen haak er op  ;D
Anders komt de saffron helemaal de deur niet meer uit  ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

)()()sT

V70R - 441.111 - revival

Na een winterstop heb ik afgelopen maand de V70 weer aangezwengeld. Sowieso omdat de R uit de maand was, maar ook omdat er tijdens Hemelvaart en Pinksteren een kampeertripje gepland stond en de V60 nog geen trekhaak had. Ideale gelegenheid om in de Belgische Ardennen weer eventjes de benen te strekken :)

Voor de schorsing had ik al bemerkt dat de stuurkogel links voor slecht was en tijdens de eerste dag dat ik de auto weer mee had werd ik eraan herinnerd door een luid gekraak uit het (links)vooronder.
Omdat ik in mijn 850/*70-carrière nog noooit (:o) draagarmen had vervangen gelijk een setje draagarmen op eBay besteld (Meyle met de 4-punts aansluiting - hopelijk goed genoeg aangezien ik nog maar een paar 1000 km. met de V70 rij per jaar) en gelijk de verse nivomats van een jaartje oud die ik vorig jaar van Sander had overgenomen + nieuwe veren gemonteerd. Beurtje, bougies en filters en dan moet ie er hopelijk weer ff tegenaan kunnen.

Ik moet toch even bekennen.... na een aantal maanden in de 60 valt het rijden in de V70 toch wel tegen. Natuurlijk rij ik nog steeds met een grijns in die auto, maar het is plat gezegd wel een rammelende en lawaaiige ketel ;D
De aanspraak erover maakt veel goed, want in tegenstelling tot een anonieme V60 valt het ding toch aardig op en krijg ik er nog steeds veel complimenten over :)

Ontwaken:

Oeps...

Frisse voortrein en achterkant:

En de boel weer mooi op hoogte:

En na een nachtje zakken ze uiteraard toch iets in:

En vervolgens een paar weekenden ontspanning 8)

leons850

Ik had hem stiekem al in het echt mogen bekijken voor je vakantie tripje.
Het blijft een mooie verschijning, ook die V60.  ;)

Gewoon af en toe lekker genieten van de classic.
Doe ik ook. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

viking_in_shorts

MMmmmmmmmhhhhhhh ... Alfa ... mmmmmmm   (denk Homer / donuts)

Emiel

Man met smaak... ;D

)()()sT

V60 - 98.000 km - trekhaak & mm-lampje

Ik was ook al een tijdje aan het shoppen voor een trekhaak. Vereiste was wel een originele afneembare met een nette afdekkap voor op mijn verse R-design bumper.

All-in prijs bij de dealer was eh.. fors te noemen. Overwogen om hem los te kopen, maar uiteindelijk vanwege de drukte besloten hem via Parts 4 Swedes te bestellen, inclusief montage bij een dealer waar zij zaken mee doen.
Als ik losse aankoop, montage en inleren bij een dealer optel, dan vond ik het verschil acceptabel.
Na aankoop benaderd door Scholten uit Tiel en een afspraak gemaakt om de haak te laten monteren. Alles is naar tevredenheid gebeurd, ik heb tijdens de werkzaamheden door kunnen werken en ze hebben de haak + aansluiting netjes verzorgd. Laat de vakantie nu maar komen!

Echter, mijn rijvreugde met de V60 wordt enigzins overschaduwd door dat %&&#@ brandende motormanagementlampje.
Kort na aankoop is dit de kop op gestoken, en ondanks dat het allemaal nog garantiewerk is wordt het wel een beetje irritant.
Ik heb al eerder gepost dat ik de auto heb laten uitlezen bij de dealer met de volgende code:

"ECM P140700" met als diagnose volgens de dealer "T-map sensor - onderdeelnr. 31355462."

Deze sensor is inmiddels vervangen, maar het lampje blijft terugkomen. Na reparatie duurde het een dag en ca. 100 km, vorige week bij Scholten ook laten resetten en na 220 km. kwam ie weer. Donderdag hebben we zelf de ECU uitgelezen met Vida en blijkt dus dat nog steeds dat dezelfde code terugkomt.

Heeft iemand een idee?
- EGR?
- Iets anders?
- Roetfilter dacht ik nog aan, aangezien ie pas na een poos terugkomt?

Ik wil sowieso nog wel iets met de EGR en tuning laten doen bij Volvotune, maar binnen de garantietermijn wil ik nu wel eens van deze aanblik verlost worden....

Sbv

lijkt op rotte egr klep.
Probleem voor garage die de garantie verleent lijkt me.
Die andere melding van de stoel is eenmalig of komt deze ook steeds terug