850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Bij mij was er net iets teveel olie bijgevuld tijdens de beurt, ook eerste km niets aan de hand en even later ook dat lampie aan.

Garage heeft er iets olie afgelaten en lamp is niet meer aangegaan. ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Taranis

Precies dat laatste heb ik zelf ook al een keer veroorzaakt bij de XC. Er uit gewoonte net als bij de N 6,5 liter in gegooid. Dat bleek te veel. De controle wordt pas na een rit van minimaal 35km uitgevoerd dus gaat ie iets later pas branden.

)()()sT

..... oké, apart. Maar met m'n foutcode lijkt me dit niet aan de olie liggen...  :eusa_think:
Afijn, wellicht wat aflaten. Ik kan normaalgesproken alleen maar digitaal peilen, daar staat ie al zolang ik hem heb op MAX. Heerlijk, dat weglaten van een normale peilstok.

Sbv

Citaat van: )()()sT op 12-07-2017 21:51:36
..... oké, apart. Maar met m'n foutcode lijkt me dit niet aan de olie liggen...  :eusa_think:
Afijn, wellicht wat aflaten. Ik kan normaalgesproken alleen maar digitaal peilen, daar staat ie al zolang ik hem heb op MAX. Heerlijk, dat weglaten van een normale peilstok.
Bij mijn xc60 zit wel een inimini peilstokje ergens heel diep verstopt. Bij jouw waarschijnlijk ook wel. Deze kan je ook nog gebruiken.

)()()sT

Ja daarom ook "normale" peilstok. Als je die kleine wilt peilen hangt het vel van je armen aan het front van de auto ;D

Taranis

Klopt. Na 1x peilen met dat ieniemienie rotstokje in het vooronder waarvoor je eerst je arm op 3 plaatsen moet breken om er überhaupt bij te kunnen was ik er wel klaar mee.

Vida geeft overigens een melding als het motoroliepeil te hoog is. Op je display verschijnt enkel een algemene melding.
Je oliepeil-animatie kan niet meer aangeven dan MAX helaas.

)()()sT

Citaat van: reneetje op 12-07-2017 14:40:54
Bij mij was er net iets teveel olie bijgevuld tijdens de beurt, ook eerste km niets aan de hand en even later ook dat lampie aan.

Maar dan ben ik wel benieuwd hoe je erachter kwam dat er blijkbaar teveel olie in zat? :)

reneetje

Citaat van: )()()sT op 13-07-2017 08:43:33
Citaat van: reneetje op 12-07-2017 14:40:54

Maar dan ben ik wel benieuwd hoe je erachter kwam dat er blijkbaar teveel olie in zat? :)

Garage heeft 'm uitgelezen, schijnt dat het vrij nauwkeurig komt met bijvullen .

Als je er op google naar kijkt komt dit vaker voor.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 14-07-2017 15:55:35
Mijn V60 een skoopie gegeven! ;D

Skoopie erbij!! Wat een kracht zit er in die V60D hé! Trap dat pedaal door de bodem voor goud!

)()()sT

+

=

;D

Gisteren dus naar VolvoTune geweest voor een anabolenkuur. Gelijk de EGR laten wegschrijven en gekeken waar dat brandende lampje aan zou kunnen liggen. Vermoeden is als volgt: na montage EGR moet je in Vida de waarden "resetten" en aangezien m'n auto vanwege de garantie bij een Bosch Car Service is geweest (waar ze geen vida hebben) is dit waarschijnlijk niet gebeurd. Maar goed, Obbe heeft dat dus gedaan, tuning gedaan, egr uit en de foutcode sowieso weggeschreven.
Inmiddels dus zo'n 200km verder en ik ben voorzichtig positief.

De auto is een stuk feller geworden. Natuurlijk is zo'n 2.0 5-pitter geen raket maar vooral met optrekken is ie echt enorm fel geworden. Ook in de 5 doortrekken is een stuk sneller geworden; me happy 8)
Van 136pk/350Nm naar 185pk/450Nm is aanzienlijk.

Sbv

Een D3 kan je niet zoveel tuning daar de turbo wat aan de kleine kant is. Je had toch 163 pk en geen 136 ?

)()()sT

Jawel; MY2013 is D3 136pk en D4 163pk. Softwarematig geknepen dus ;)

henry classic v70

Van 350Nm naar 450Nm is een flinke extra schop in je rug en dat merk je zeer zeker  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Nog één off-topic vraag op dit forum  :azn:

Mijn V60 is van de generatie waarbij er geen koelvloeistof temperatuurmeter in het instrumentenpaneel zit.
Is er eigenlijk een mogelijkheid om dat te monitoren? Bv. met zo'n ELM?
Ik vind het altijd wel prettig om zicht daarop te hebben namelijk.
Aangezien hier veel software- en uitleeskennis zit weet wellicht iemand dit ;)

Sbv

Citaat van: )()()sT op 18-07-2017 22:28:55
Nog één off-topic vraag op dit forum  :azn:

Mijn V60 is van de generatie waarbij er geen koelvloeistof temperatuurmeter in het instrumentenpaneel zit.
Is er eigenlijk een mogelijkheid om dat te monitoren? Bv. met zo'n ELM?
Ik vind het altijd wel prettig om zicht daarop te hebben namelijk.
Aangezien hier veel software- en uitleeskennis zit weet wellicht iemand dit ;)
Dongle in de obd poort en dan op je telefoon uitlezen een idee?