850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Goed, de auto is weer thuis, na dik 2,5 week 8)

Zoals al aangegeven zijn we de afgelopen weken bezig geweest met de technische opknapbeurt om de auto weer goed rijdend te maken. Natuurlijk had ik ook al goodies verzameld om gelijk mee te nemen tijdens deze klus.
De huidige motor is blijven zitten, maar eigenlijk had ik alle sensoren eromheen al aangeschaft en zijn deze dus vervangen. Daarnaast is de turbo vernieuwd, uitlaterij en intercooler. Je komt uiteraard nog dingen erbij tegen, die zijn gelijk maar meegenomen.
Resultaat, een weer goed rijdende auto! Ik heb in 2018 de auto met vermeende kapotte bak gekocht, maar zoals we al vermoedden was dat niet het geval. De luide brom die optrad vanaf ca. 50 km/u waren beide wiellagers.

Wat is er allemaal gebeurd?

* nieuwe wiellagers voorzijde; brom is weg!
* nieuwe koppelingscilinder; pedaal had een hele korte slag. Zoals Thuur al vermoedde: nieuwe cilinder en dat is ook weer oké
* nieuwe lambdasonde
* nieuwe koelvloeistofsensor, thermostaat en vaatje
* nieuwe koelwater- & kachelslangen van do88
* nieuwe distributieriem
* nieuwe carterventilatie (als je dan toch bezig bent)
* gereviseerde 18T met schuine flens en Japanifold. Uiteraard nieuwe pakkingen, tapeinden etc.
* do88 intercooler
* nieuwe bougies, bougiekabels, verdeler en olie/filter
* ultrasoon gereinigde witte injectoren, de oranje waren echt niks meer
* nieuwe motorsteunen
* montage RVS 3" uitlaat + downpipe
* terug naar originele look: vers gespoten 850 achterbumper met maar 1 sparing ipv de XC-bump
* klein grut.

Resultaat: auto rijdt weer (bijna) goed! Ik zeg bijna; gisteren vond ik de koude start toch niet overtuigend. Wat blijft er dan over? Brandstofdrukregelaar?
Daarnaast ben ik nog niet content over de uitlaat. De hele pijperij is custom gemaakt onder een 850 T-5R maar bij mij past ie niet helemaal lekker. Zoals je op de foto van onderzijde auto kunt zien hangt de achterste (grote!!!) demper iets scheef ( / ) waardoor mijn sierstuk niet echt netjes in het midden hangt. Koud valt het mee, maar warm hangt ie nog meer naar links. Echter, meer naar rechts kan niet want daar zit mijn trekhaak  ???
Verder steekt ie ook veel meer uit; waar bij Michel de uitlaat netjes onder de bumper zat, steekt ie veel meer uit, laat staan als ie warm is  :evil:
Daar moeten we dus nog wat mee, maar voor nu: het kost wat, maar levert ook wat op.

Foto's!

Daar gaan we weer

Dikke piep:

Ken allemaal maar net....

Afwerking.... ik moest alleen als een malle een 850 bumper scoren met binnenbalk; de XC/V70 variant past dus niet. Bij Rima een bumper gehaald, zowaar een 850 AWD bumper, hoe zeldzaam is dat  8)

Nieuwe kont... uitlaat behoeft nog enige aandacht.... geluid is overigens wel bad-ass 8)

En een fris motorcompartiment

En deze vriend laat ik voorlopig lekker staan.... als je de prijzen van T-5 motoren ziet zeker.

Chris

Leuk om ook hier nog even een verslagje te lezen!

Je hebt het gelijk goed aangepakt, en terecht. Het wordt weer een hele mooie en technisch goede CY. Weer een gered van de sloop :).

Nog even achter die slechte start aan... maar vooral lekker karren 8).

big ben

Super netjes Joost! Die investering krijg je ooit wel terug  8).

Voor een ultra fris en compartiment nog wel even je remoliereservoir oppoetsen  :P.

)()()sT

Ja ja, straks in de winterslaap ga ik lekker ff verder ;D
Ik had overigens gisteren toch een brandend lambda lampje; code 231 ???
Alles, ook van vacuümslangen etc. is nieuw.

Vulk

Heb je de juiste software voor jouw set-up erin zitten?

Heerlijk overigens om dergelijke mooie updates te zien! Ik hoop hem binnenkort IRL nog eens te aanschouwen!

V70geRwin

Mooie klussen hoor, lekker bezig!

231 is long term fuel te rijk (buiten het bijstuur bereik)
Heb je de ECU verteld dat er nu witte injectoren inzitten?

Weet niet of er hier voor ook een 18T (al dan niet schuin) op zat maar zo niet gauw de software daarop aan laten aanpassen!

volvobug

Mooi, mooi, mooi  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Helemaal mooi-mooi is het nog niet.
De koude start is nog steeds zoals het was.... lastig aanspringen en erna gasgeven betekent inhouden. Even later is dat weg. Iemand een idee?

https://youtu.be/37lWMHq7s9Y

https://youtu.be/nmlawkvH1hs

Brandstofdruk(regelaar)? LMM?

Citaat van: V70geRwin op 19-10-2020 15:44:45
231 is long term fuel te rijk (buiten het bijstuur bereik)
Heb je de ECU verteld dat er nu witte injectoren inzitten?

Weet niet of er hier voor ook een 18T (al dan niet schuin) op zat maar zo niet gauw de software daarop aan laten aanpassen!

Uiteraard komt er nieuwe software in. Rij nu even zonder TCV, dan draait ie basisdruk

sanderT5R

T-5R heeft een goed baasje gevonden :D.

Mooie updates weer!

Vulk

Hij lijkt toch al iets beter te starten.

Start hij beter als je eerst de auto enkele keren enkele seconden op contact zet?

gero

KIM

3" is moeilijk groot. Ik heb het op de XC zitten en het een ramp om ruimte te vinden. Met name bij het subframe voor en over de achteras heb ik maar enkele mm.
Trillen bijna gegarandeerd.
Onder de R ga ik om die reden gewoon voor 2,5" catback. Vermogens verschil gaat de 1/2" niet opleveren. Een 3" eindstuk is echter wel gaaf hoor Joost. Ben ook blij dat je weer een ori bumper hebt geplaatst.
Het wordt nog wel eens wat  ;D

V70R^2

Keurig, die CY wordt goed vertroeteld :D

de Boeing

Nice!!

klinkt idd ook lekker dik (valt brom @100km/u mee?)

Welke pakking is er tussen turbo en downpipe geplaatst (die dunne metalen of de dikkere keramisch-achtige)?

Starten is idd nog niet zoals het hoort, andere software geladen (ivm turbo en injectoren)?

Miyel

Citaat van: )()()sT op 19-10-2020 14:00:25
Dikke piep:

Dat de uitlaat niet goed zit baal ik van kerel.. Maar ik zie hier echt wat aan het rechter ophangrubber van de foto. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bang was dat de ophang-stang tegen de bracket aan zou gaan schommelen; bij mij viel het RVS stangetje bijna flush met het rubber, schoot er net niet uit (wat ie overigens toch niet doet, het is zelfs lastig los te krijgen).
Én.. hij hangt daar wel erg geforceerd naar voren.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)