850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

@®-

De 850 is zeker een mooie auto! En dat dakkie, wat ben ik daar jalours op!
Ik heb van een monteur ooit eens een tip gekregen om een beetje ATF olie door de normale olie te doen dan zouden de kleppen zich eerder vullen. Ik heb dat toen bij de rode gedaan en het werkte wel.

)()()sT

Vanmorgen de V70 gehaald en thuis neergezet. Vanuit hier worden de vervolgstappen genomen; welke dat weet ik niet precies maar dat komt vanzelf wel goed.
Arthur heeft het koelsysteem weer gevuld en zag al dat er weer een laagje rommel opkwam. Na het enkeltje Maastricht-Heerlen was m'n vaatje toch weer bijna leeg en zaten er waterspetters op het blok en schutbord, helaas.

De auto's staan nu wel gebroederlijk naast elkaar  8)

De klepstoters van de 850 blijven tikken. Niet continu, maar ff tikken, dan weer weg. Misschien eens flushen en deze goede olie na 1000 km. weer wisselen? Daarnaast loopt de motor ineens weer 1100 rpm, met nieuwe thermostaat en sensor  ::)

Leuk hè, die Volvo's  ;D

Jack v

Dat tikken van de kleppen kan nog wel even duren Joost. Maar als het goed is gaat het na een stevige rit wel over.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rovelra

Ik snap niet waar dat verhoogd lopen vandaan komt!
Het rare ervan vind ik dat ie het alleen op LPI doet , op benzine blijft ie mooi rond de 850 draaien

)()()sT

Next step: gasklep (grondig) en de regelaar  :eusa_whistle:
Erna weet ik het ook niet meer  :eusa_think:

dielie850

Hey Joost.
Sorry had je berichtje net pas gelezen met je link ;)
Zonde joh!
Hoe kan dat zo ineens?
Moet je dan echt een compleet nieuw blok of wissel je alleen de kop?
Is toch ook een mooie bak zeg die 850 zeker met die velgen ;)
Groetjes Jeroen.

innocenti

arjen850

Man man, zit het net allemaaal te lezen, je hebt geen geluk met de R zeg :( Altijud een moeilijke keuze wat te doen op zulke momenten.
Een mooi nieuw hart is natuurlijk wel fantastisch :eusa_whistle:, jammer dat ze zo duur zijn >:(

)()()sT

Het is inderdaad vervelend, maar het komt wel goed. Alles is relatief, jij hebt ook een spannende week voor de boeg, dat is bv. veel belangrijker.

Citaat van: innocenti op 24-04-2011 21:43:52
Gaat het een handbak worden?

:angel:

dielie850

Was het trouwens nog gelukt met het roostertje voor de 850?

RRRRR_Ramon

Balen Joost, ik lees het nu pas...  :-[

Altijd lastig wat te doen, maar tussen de regels door zie ik dat je de auto nog niet zat bent. Dan is er maar 1 oplossing: (laten) repareren en lekker verder roffelen.

Succes met je keuze en sterkte.

De 850 is inderdaad een leuke auto en wel handig dat je er nu over kan beschikken nu de R even "out of order" is.  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 22-04-2011 22:27:16
Vandaag dus de Action olie van toen met die gare turbo vervangen door de vertrouwde Q8 5W40 (vol synteet).
Deze heb ik ook in de V70, prima olie.
Viel me zojuist wel op dat ik, na een ritje van ca. 6 km. de kleppen nog wat hoorde tikken ???
Let wel, de 850 in van 1993 en heeft dus de luidruchtige stoters bij koude start.

Logisch dat een olie invloed kan hebben op het tikken, maar ik heb toch goede olie lijkt me  :eusa_think:

Donder er maar een klein beetje ATF bij, dan is tie wel stil.  Doe het hier wel vaker en zeker bij de wat oudere blokken.

)()()sT

Citaat van: dielie850 op 25-04-2011 10:49:59
Was het trouwens nog gelukt met het roostertje voor de 850?

Ow ja, die ligt nog bij de dealer  :eusa_wall:
Moet alleen zo'n geleidebak scoren want daar hangt dat rooster in geloof ik.

Gisteren eens de bougies uit de V70 gedraaid; de haarscheur is bij koude motor bijna niet te zien, maar zag er wel sporen van gedroogde koelvloeistof uit komen ::)
Bougies waren mooi wit/grijs (gas), behalve cilinder 5, die was bruin.

Ik ben inderdaad de auto nog lang niet moe dus gemaakt wordt ie zeker!

Vulk

Geen nieuwe versnellingsbak?

)()()sT

Als jij me vertelt waar ik een geldboom kan vinden..?

;D