850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Citaat van: arjen850 op 20-10-2012 20:21:51
Citaat van: dielie850 op 20-10-2012 17:58:38
Citaat van: Dirk342 op 20-10-2012 17:47:26
Wrom niet ? Is ook een oud schijthok hoor ;D ;D

FF serieus, ik weet nog te weinig van die auto om er iets zinnigs over te zeggen.  Maar dat komt wel goed.  Zodra ik het zelf weet, is Joost de eerste die het hoort over het motortje.

De bedoeling is dat Arjen er tijdelijk even mee gaat rijden als de 855 word omgebouwd en dat deze V70R dan uit elkaar gaat.
Jij durft :evil:
Ah oke pas maar op dan dat het geen ArjenV70R wordt  ;D

Mag ik ook nog wat zeggen? ;D Als alles door gaat, en dat torretje gaat naar Joost, dan zorg ik er persoonlijk voor dat hij van te voren volledig afgetrapt is :evil: ;D

Gr ArjenV70R :eusa_clap:
Arme joost en arme R :D
Staat wel beter dat ArjenV70R ;D :eusa_angel:

)()()sT

Het is weer weekend dus weer eventjes wat geklooid aan de auto's.
Volgens mij heb ik bij de V70 nu de laatste koelwaterslangen vervangen. Bij de montage van de nieuwe motor hebben we eigenlijk bijna alles vervangen door nieuw, behalve het retourslangetje vanaf het thermostaathuis naar het expansievaatje en die van het vaatje naar de buis achter het blok.
Aangezien bij de zuid Europese hitte ik wat watersporen zag komen uit het slangetje op het vaatje vond ik het dus tijd deze ook te vervangen (had 'm al eens ooit iets ingekort vanwege wat lekkage).

Niks spannends, maar toch weer lekker ff klooien. Eigenlijk wil ik die kleine slangklemmen van dat retourslangetje nog vervangen, maar die kleine maat had ik niet voorhanden.

Dan de 850....
Zoals bekend heeft het blok een scheur in de wand aan de achterzijde. Natuurlijk is de motor afgeschreven, maar op advies van diversen heb ik toch eens een busje Bar's leak erin geknikkerd.
Dit reageert zodra het in contact komt met de buitenlucht dus ik dacht: niet geschoten is altijd mis.
En warempel, het expansievaatje zit al twee weken vol en de bovenste koelwaterslang (die door de lekkage niet op normale druk stond) is nu weer harder.
Voorlopig kan ik dus even doortuffen en kan ik de trapgeit hopelijk de winter door rijden :)

JeffreyC

Zou mooi zijn als de 850 voorlopig dicht blijft! Was je van plan hem toch nog te maken?
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

)()()sT

Denk het wel. Hij bevalt me nog steeds heel erg goed... En ja, luxe, maar continu een reserve-auto hier hebben staan is best makkelijk  :eusa_shifty: ;D

ramonmartin

Gewoon maken dat ding, het is immers geen "afgeleefd" hok, voor zover ik dat kan zien. ;)

Al kan ik natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, 2 blokwissels op een jaar is best een dure hobby. :eusa_shifty:

Vulk

Ah, als de 850 het nog uithoudt tot in januari, dan kunnen we niet meer spreken van twee blokwissels per jaar.

Dan valt het wel weer mee, toch?  :eusa_shifty:

)()()sT

Welnee joh, die V70 was in 2011 ;D

Maar in die 850 komt natuurlijk geen nieuwe tor, gewoon een sloperblokkie 8)

Chris

Luxemannetje ;D! Maar wel fijn zo'n tweede auto, en ook nogeens een gave bak om erbij te hebben.

Maar goed nieuws dat het dicht lijkt te zijn, of op z'n minst minder is. Als hij het een tijdje vol gaat houden op deze manier kun je overwegen om mocht het weer te lijken gaan lekken nog een keer zo'n busje erin te gooien. Wellicht kostentechnisch best interessant, voorwaarde is wel dat hij het dan nu een tijdje volhoudt. Die motorwissel kan altijd nog.

The Demon

Ik heb dat Bar's Leaks eens in mijn C Kadett van 1974 gegooid omdat het net leek of Manneke Pis achter de grill stond.
Ik heb er toch nog 2,5 jaar mee gereden zonder enig probleem, dus het kan lang houden.

Groet,
The Demon.

In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

)()()sT

;D

Ik ben ook niet zo van de lapmiddeltjes, maar in deze situatie wilde ik het gewoon proberen.
Tot nu toe met "succes."

henry classic v70

Groot gelijk Joost, blok gaat er tzt toch uit en kun je voorlopig nog lekker rond sturen in de trapgeit ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dielie850

Was het trouwens nog gelukt met de LMM?

)()()sT

Citaat van: dielie850 op 11-11-2012 22:24:28
Was het trouwens nog gelukt met de LMM?

Nee nog niet.... Ik moet het aankomende weekend eens proberen...
Hierbij nog wel even 'openbaar' de vraag: is een LMM van een 20V. hetzelfde als die van een T-5?

Thys

Nee, de NA en turbo LMM's zijn niet uitwisselbaar.

)()()sT

Citaat van: Thys op 12-11-2012 09:43:34
Nee, de NA en turbo LMM's zijn niet uitwisselbaar.

Zie je nou? Jeroen zei van wel en dat ie een LMM van een T-5 in zijn witte had zitten. Mij stond idd. bij dat ze verschillend waren.
Heeft iemand een LMM van een 20V. dan te-probeer?