850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Joost is smooth!!!
Had je afgelopen donderdag eens moeten zijn hoe snel ie incident controller was ....
Hij had het zaakje snel onder controlle....

😂😂

Bouke

Lambda verleng kabels hebben ze bij ET , komt de mijne ook vandaan  ;) mooie upgrade bdw :eusa_dance:

10klepper

Tja, het zonnige zuiden... maar dan anders :( desondanks mooi werk!

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

)()()sT

Citaat van: rovelra op 29-06-2014 11:05:50
Joost is smooth!!!
Had je afgelopen donderdag eens moeten zijn hoe snel ie incident controller was ....
Hij had het zaakje snel onder controlle....

😂😂

Haha, ja als team zijn we goed met brandjes blussen *kuch*  :eusa_whistle:

elianmars

Mooi dat het allemaal gelukt is, Joost (en Maarten)!  :eusa_clap:

razorx

Weer mooi werk Joost.
Goed dat je het zo compleet aanpakt.

Die tapeinden zijn inderdaad schreeuwend duur geworden.

GeertG

Ben benieuwd of je het verschil al merkt?  ::)

Mooie garagepoort trouwens  :eusa_clap:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Chris

Lekker bezig geweest en leuk verslagje  ook :)

elianmars

)()()sT

Tjonge jonge ja...  ::)

;D

elianmars

)()()sT

Leder van het interieur oplappen - deel 1

Al tijden wilde ik het leer van m'n beige R-interieur wat oplappen. In de loop der jaren heb ik onder de kap en aan het exterieur al het nodige gedaan maar binnenin eigenlijk weinig. Inmiddels staat de teller op 409.000 km. dus de boel is aardig "gebruikt."

Toevallig vorige week een "monster" voor de Leerlooier klaargemaakt, maar donderdag kwam ik hier het leer-reparatiesetje van Colourlock -aangeboden door ThuurC- tegen. Nieuwsgierig als ik ben gelijk het setje geregeld om eens te kijken hoe het werkt.
In andere topics heb ik al resultaten gezien met spul van Colourlock en ik verwachtte eigenlijk al dat het "kant en klare" spul voor light beige van Volvo van hun te licht zou zijn.
Maar goed, ik kon in ieder geval nu wel m'n bestuurdersstoel plamuren en eens kijken hoe/wat met de verf.

Natuurljk is het leer van de stoelen in de loop der jaren "verweerd" en donkerder geworden en werkt verven naar "fabriekskleur" niet, tenzij je ALLES doet.
Maar dan nog, de kleur voor light-beige van CL. is en blijft te licht. Ik twijfel nu even of het lichte beige van een 850 (crème leder) lichter is dan het beige leer van -in dit geval- het R-interieur. Volgens de code op het plaatje onder de motorkap heb ik volgens de site van CL. dus licht beige en dat is de "standaard" kleur die zij leveren.

Anyway, ik heb dit weekend dus de stoute slippers aangetrokken en ben begonnen met de bestuurdersstoel. Eerst de boel gereinigd volgens het stappenplan van CL, ontvet en geplamuurd met beige plamuur. Wat Maarten ook al in zijn weblog schreef is dat een intensief werkje en moet je de boel vaker doen en gelijk wegschrapen (net als normaal plamuren natuurljk).

Het begin:

Plamuur erop:

En hoppa, met de te lichte ::) verf oan de geng gegaan, wat dus zoals verwacht veel te licht uitpakt, zie hieronder... Je ziet duidelijk dat de verf niet goed is, ook al zou dit fabriekskleur van dit R-interieur zijn, wat ik betwijfel. Ik heb ook eens m'n middenarmsteun gedemonteerd en de "binnenkant" die nog puntgaaf en niet verkleurd is, is een stuk donkerder.

Met het kleurmonster dat opgestuurd wordt:

Voor/achterkant stoel, geen porem:

En het totaal:

Het leer is in ieder geval flink opgeknapt, al moet ik nog wat plamuur hebben om her en der nog even een extra laagje aan te brengen. Daarnaast wordt deze week de hoofdsteun voor de kleur opgestuurd en kan ik snel weer verder met de pimpronde.

Wordt dus vervolgd 8)

BBS

Volgens mij neigt het wat naar Oak toe inderdaad.

Maar als je eerst eens de hoofdsteun reinigt zodat de originele fabriekskleur er weer op zit en deze daarna opstuurt als kleur staal...
Volgens mij heb je dan een grotere kans dat het wel goed gaat. ;)

Voor de rest is de stoel er wel enorm van opgeknapt :o 8)
Je mag zo wel eer van je werk hebben hoor..... :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: )()()sT op 20-07-2014 22:04:52
ik heb dit weekend dus de stoute slippers aangetrokken

;D

)()()sT

;D

De poes is er ook ondersteboven van zie ik ;D
Maar idd. is de stoel an sich wel een stuk beter. Ik heb idd. die hoofdsteun gereinigd en dat matcht in ieder geval met de rest van het leder. Al zou ik alle leer van stoelen en banken doen, het beige van het dash klopt dan niet meer, evenals de deurpanelen. Ik moet dus een kleur hebben die een beetje klopt met de huidige stand -maar dan schoon-!