850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Same here... En als de boel werkt zoals het hoort is het echt perfecto :)
Een setje nieuwe is idd. prijzig, maar als je er dan weer 15 jaar mee kan doen *kuch* ;D

Johann

Citaat van: elianmars op 18-08-2014 21:05:58
Ik vind nivomats ideaal.

Qua hoogteregeling ja maar qua wegligging kwalitatief uitermate teleurstellend.

elianmars

Citaat van: Johann op 18-08-2014 21:12:57
Citaat van: elianmars op 18-08-2014 21:05:58
Ik vind nivomats ideaal.

Dat ben ik dan weer volledig met je eens, ja  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Precies daarom wil ik ze niet. Eerst een vermogen uitgeven aan allerlei verbeteringen tov wegligging e.d., en daarna nog een keer een vermogen om je wegligging weer te verkloten.
Nu 6000+ km gereden met nieuwe sleurhut en nieuwe veren en dempers en de XC70 heeft de hele weg strak gelegen.

Nivomats zijn overgewaardeerd.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-08-2014 23:34:29

Precies daarom wil ik ze niet. Eerst een vermogen uitgeven aan allerlei verbeteringen tov wegligging e.d., en daarna nog een keer een vermogen om je wegligging weer te verkloten.
Nu 6000+ km gereden met nieuwe sleurhut en nieuwe veren en dempers en de XC70 heeft de hele weg strak gelegen.

Nivomats zijn overgewaardeerd.

Ewøut

Ja duh, de XC ligt anderhalve meter boven de weg  ;D  Mijn wagen is verlaagd. Als ik geen nivomats heb en bagage achterin heb liggen, sleept de trekhaak nog net niet over het wegdek.
Dan ben ik toch echt heel blij met de nivomats.

Ewout Schalkwijk

Nog een probleem. Verlagen is overgewaardeerd. Kost veel geld en daarna heb je die achterlijke nivomats nodig om nog enigszins over een euro op de weg te kunnen rijden.
;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Je bent gewoon jaloers dat je daar in N niet eens fatsoenlijk met een verlaagde wagen kan rijden  :P

elianmars

Citaat van: KIM op 18-08-2014 23:40:21
Je bent gewoon jaloers dat je daar in N niet eens fatsoenlijk met een verlaagde wagen kan rijden  :P

;D

grijzev70tdi

Volvo's zijn toch niet bedoeld om mee te hoeken, zeker de 850/X70 niet. Daar zijn ze gewoon te log en te zwaar voor.

Dus ik zou er liever nivomats onder hebben, zeker als je regelmatig iets zwaars achterin hebt liggen, zoals Joost een lpg tank. Als je strak wil rijden in een volvo moet jeen C30 of iets hebben, daar kun je meer mee
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 18-08-2014 23:41:39
Citaat van: KIM op 18-08-2014 23:40:21

;D

Ech nie... :eusa_snooty:

;D

elianmars

Ik heb ook deze vakantie weer combinaties zien rijden, waarvan mijn wenkbrauwen bijna boven mijn hoofd uitstegen. Caravans achter een wagen, waarvan de achterwielen bijna volledig in de wielkasten zijn verdwenen en bij de voorwielen ongeveer 20 cm tussen band en spatbord ruimte was.
Dat heb je niet met nivomats  :P

elianmars

Sorry voor de topic-vervuiling, Joost  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 18-08-2014 23:44:05
Ik heb ook deze vakantie weer combinaties zien rijden, waarvan mijn wenkbrauwen bijna boven mijn hoofd uitstegen. Caravans achter een wagen, waarvan de achterwielen bijna volledig in de wielkasten zijn verdwenen en bij de voorwielen ongeveer 20 cm tussen band en spatbord ruimte was.

Ook niet als je netjes met 75 kilo op de kogel rijdt. Veel van die mensen boeien totaal niet hoe ze laden. Met 100kg kogeldruk gaat die auto wel zakken. Prima 'waarschuwing' dat je iets niet goed doet.

Als je iets doet, doe het dan goed of laat het anders.

Dit ziet er toch keurig uit?

Ewøut

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-08-2014 23:47:54
Citaat van: elianmars op 18-08-2014 23:44:05

Ook niet als je netjes met 75 kilo op de kogel rijdt. Veel van die mensen boeien totaal niet hoe ze laden. Met 100kg kogeldruk gaat die auto wel zakken. Prima 'waarschuwing' dat je iets niet goed doet.

Als je iets doet, doe het dan goed of laat het anders.

Dit ziet er toch keurig uit?
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Vakantie2014/IMG_1961.jpg

Ewøut

Jep.

Jij had niet 100 kilo aardappelen en 20 potten pindakaas in de bagageruimte, zo te zien  ;D

The Volvoboy

Citaat van: grijzev70tdi op 18-08-2014 23:41:46
Volvo's zijn toch niet bedoeld om mee te hoeken, zeker de 850/X70 niet. Daar zijn ze gewoon te log en te zwaar voor.

Dus ik zou er liever nivomats onder hebben, zeker als je regelmatig iets zwaars achterin hebt liggen, zoals Joost een lpg tank. Als je strak wil rijden in een volvo moet jeen C30 of iets hebben, daar kun je meer mee

Mij hoor je anders niet klagen hoor over de wegligging van de rooie, gaat toch best heel strak de hoek om vind ik :angel: Maarja ik heb ook geen nivomats :eusa_whistle:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km