850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Er loopt niks aan, natuurlijk nog even eronder gekropen...

maruska

ook niet als hij bijv redelijk beladen is ? komt er niets in de buurt ?
anders : velgenboer guilty as charged
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

ik sluit me bij Mark aan

V70geRwin

Je hebt toch beide achterbanden nieuw erop gekregen?
Heeft de andere velg het ook?

peteRRR

Die heeft denk ik niet goed knel gezeten op die plaat met 4 van die klemmen van de bandenman en is tijdens het verwisselen verkeerd gegaan.
Alu/streep ziet er ook vers versleten uit.

Op 1:20 zie je die nokken van de machine zitten.

http://www.youtube.com/watch?v=lK-3KOlaVc4

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

koen.s

Als ik het zo ziet, lijkt dit niet op de schade wat komt door een de-montage apparaat.
Weet niet hoe je die schade kan maken met een banden apparaat.
Een lichtmetalen velg pak je nooit aan de binnenkant, maar op de buitenkant van de velg.
Zelfs als deze aan de binnenkant heeft gezeten, zou de schade verder naar binnen moeten zitten en niet op de rand van de velg.

Denk dat er iets tussen de velg en binnenscherm heeft gezeten, zie ja aan het scherm geen schade?
heb je onlangs nog met zware belading gereden?

EDIT: Heeft er slaglood op de binnenkant gezeten? dit kan zo´n sleepspoor geven.

maruska

als de velg zo beschadigd is, dan moet het scherm ongeveer allang kapot zijn. denk dat de velg, ook al zijn ze zacht, echt wel langer sterkte houdt dan een scherm. iets rond de kokerbalk daarentegen.. die is keihard. maar dan nog. dat zou je moeten horen.. slijp dit er maar eens uitterwijl de velg draait, met een stukje metaal. uren bezig, en een flink lawaai
T-5R

850-2.520V-Driver

Geen idee over de velg maar wat roest/rot daar zo op die laatste foto...? Of ziet 't er erger uit dan 't is?

koen.s

Citaat van: maruska op 23-09-2014 22:03:28
als de velg zo beschadigd is, dan moet het scherm ongeveer allang kapot zijn. denk dat de velg, ook al zijn ze zacht, echt wel langer sterkte houdt dan een scherm. iets rond de kokerbalk daarentegen.. die is keihard. maar dan nog. dat zou je moeten horen.. slijp dit er maar eens uitterwijl de velg draait, met een stukje metaal. uren bezig, en een flink lawaai

Zou je inderdaad moeten horen.
Als het scherm geen schade heeft zal dat niet de oorzaak zijn.

En het is gebeurd, na banden wissel.
Dan zou je inderdaad denken dat het bij de bandenboer is gebeurd.

Heb bij de C70 gehad dat de rem zadel voor los kwam, hoorde dit schuren.
Gelijk gestopt, zat een diepe groef in van 2mm breed.
het hoeft niet uren te duren, iets kan ook zo zijn gebeurd.

peteRRR

Je kan nog eens voorzichtig met je vingers/handschoen langs die rand gaan waar het alu weg is,..zien of je daar wat restdelen/splinters af haalt
vers materiaal misschien.

Dit zou de bandenboer wel gewoon moeten melden of tie het nu wel of niet heeft gedaan.
Zou ook even door denken of je die velg onder de auto wildt hebben,...zo te zien is de helft dikte er af.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

maruska

ik zou deze velg er niet onder zetten. op de foto lijkt het vers schaafsel, maar dat heeft wellicht met de pixels te maken.
probeer in overleg met de bandenboer te kijken hoe het bij hem kan gebeuren. wellicht heeft hij het ook niet direct gemerkt door lawaai. zo'n ring in alu krijg je met een paar omwentelingen al.
T-5R

koen.s

Ziet er vers uit, zit geen vuil ik de beschadiging.

Joost, heeft er slaglood aan de binnenkant gezeten?
Als je de velg aan de buitenkant opspan, en de velg slipt door de 4 opspan punten van de machine heen.
Dan blijft het slaglood achter een opspan punt zitten, maar de velg draait dan door.
Dat geeft een sleepspoor in de velg, precies op die rand.

maruska

slaglood zou kunnen Koen, maar ik zie op de foto geen sleepspoor van de bevestiging van het slaglood. beeld vertekent wel iets, dus als Joost tijd heeft mag hij meer foto's maken en plaatsen. Interessant edoch klote dit voorval.
T-5R

grijzev70tdi

Kan balanceerlood zijn ja.

Maare, waarom de balanceerloodjes tegen over elkaar?

http://http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2014/4E71E45A-ADDD-47EB-92B0-ADA33B74BF22_zpsiv7hta3b.jpg

Heeft weinig zin zo
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Citaat van: grijzev70tdi op 23-09-2014 23:08:56
Kan balanceerlood zijn ja.

Maare, waarom de balanceerloodjes tegen over elkaar?

http://http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2014/4E71E45A-ADDD-47EB-92B0-ADA33B74BF22_zpsiv7hta3b.jpg

Heeft weinig zin zo

Het verschil tussen het wel (willen) kunnen en niet (willen) kunnen ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz