850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Citaat van: )()()sT op 13-09-2015 19:24:57
Moooooi! Heb je nu rondom alles gewisseld? :)
Op de achterklep na wel.
Die doe ik vrijdag of zaterdag ;)

dielie850

Citaat van: innocenti op 13-09-2015 19:45:20
Citaat van: dielie850 op 13-09-2015 17:56:24
http://i57.tinypic.com/4j9i7k.jpg
Zo goed als klaar ;D
Mooi. Lijkt haast mijn auto wel.
Hij is nu meeting waardig dus kunnen ze es naast mekaar staan ;D

dielie850

Citaat van: Sbv op 13-09-2015 19:49:57
Zo goed als klaar ;D
Nu nog donkere Comets eronder
Ik vind die donkere AWD velgen sattelites (denk ik) heel erg mooi.
Maar de zilvere comets vind ik ook nog steed super staan.

t_w

Tsja, ik zal maar niet zeggen dat ik qua kleur zo een kleine voorkeur heb ;)

Mooi dat je überhaupt in de situatie verkeerd om de keuze te kunnen maken,
zuur dat je de keuze moet maken...

Anyhow, wel de goede keuze gemaakt ;)

'we' zien het vervolg / aanpassingen / vele foto's graag tegemoet ;)

mehn

Zo goed als klaar ;D

Ben jij dat? Reed ik gisteravond achteraan op de Emmaweg ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

innocenti

Citaat van: dielie850 op 13-09-2015 20:49:20
Citaat van: innocenti op 13-09-2015 19:45:20
Zo goed als klaar ;D
Mooi. Lijkt haast mijn auto wel.
Hij is nu meeting waardig dus kunnen ze es naast mekaar staan ;D
Moeten we ff combineren als ik n NBP spoiler kom halen. Lijkt me leuk.

dielie850

Citaat van: mehn op 14-09-2015 07:03:53
Zo goed als klaar ;D

Yep klopt ;)
Maar jij reed niet met de rode R toch?

mehn

Citaat van: dielie850 op 14-09-2015 10:34:37
Zo goed als klaar ;D

Yep klopt ;)

Jawel, zat 1 auto tussen. Op de allerlaatste rotonde waar jij links afsloeg kwam ik er nét rechts naast ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dielie850

Citaat van: mehn op 14-09-2015 10:39:35
Citaat van: dielie850 op 14-09-2015 10:34:37
Zo goed als klaar ;D

Yep klopt ;)

Jawel, zat 1 auto tussen. Op de allerlaatste rotonde waar jij links afsloeg kwam ik er nét rechts naast ;)
Oja??
Niet gezien :eusa_wall:

)()()sT

Zo, inmiddels alweer even geleden dat we hier wat gepost hebben....
De afgelopen weken hebben Jeroen en ik op sommige zaterdagen nog beziggehouden met demontagewerk van de blauwe R. Inmiddels rij ik alweer een tijdje op de Tritons rond en staat de blauwe op een paar "sloopvelgen" te wachten op zijn final destination.
Ja ja, sommigen blijven maar roepen dat die Tritons beter stonden onder de blauwe, maar ik vind het ook onder de saffron een coole verschijning, al moet ie nog wat omlaag ;)

De LPi-installatie is verkocht aan Kornelis en hebben we samen even gedemonteerd. Even, want dat stelt (had ik bij de trapgeit® al gezien) echt niks voor.
Het enige is de de verknoping van de kabels naar de injectoren in de kabelboom, en de draden naar de schakelaar in het dash door de thule terug vrotten.
Verder de leiding van voor naar achteren onder de auto uit halen en de donut eruit halen.

Vorige week hebben we nog even de dubbele uitlaterij er onderuit gehaald, alsmede de afneembare trekhaak. Allemaal zaken die nog onder/in/op de saffron komen dus er valt niet zoveel aan delen te verpatsen  ;)
Eigenlijk resteert nu nog het R-interieur en als laatste de nivomats en verlaginsveren voorzijde; erna krijgt de carrosserie een enkele reis op de trailer  :-\
Het blijft op een of andere manier wel zonde, maar ik heb in feite alle goodies overgezet en nu is die mooie blauwe R niet meer dan een standaard body. So be it....

Het besluit om nog maar met één V70R door te gaan was er eentje uit financieel oogpunt; ik vond het een beetje onzinnig om voor 2 (LPG) auto's wegenbelasting op te hoesten. Nu het einde zo langzaam aan nadert heb ik maar even drastische maatregelen genomen en een auto erbij gekocht.

:o ;D  :eusa_dance:

Nadat in zuid Frankrijk onze vrienden met een vers aangeschafte Saab cabrio langskwamen begon het toch wel een beetje te kriebelen. Het motorrijden door o.a. het Limburgse heuvelland trekt me niet meer zo, maar een cabriolet is natuurlijk toch wel iets leuks om in het zomerseizoen te hebben!
Afijn, na de vakantie regelmatig op Autoscout en Marktplaats geneusd met als zoektem "C70 cabriolet."
Groene hond dat ik ben, natuurlijk mocht zo'n ding als zijnde hobby-exemplaar niet teveel knaken kosten dus wat doe je dan?
Juist, "verfijn zoekopdracht met prijs van laag naar hoog" ;D
De afgelopen tijd al een paar keer mis gegrepen, en omdat ik het puur voor de leuk zocht had ik ook niet echt de drive om half Nederland af te crossen op zoek naar zo'n cabriogeval.
Mijn zoektocht ging niet onopgemerkt voorbij; van diverse forummers kreeg ik al berichten als ik weer op eentje een bod had uitgebracht. Kun je nou niks meer hier ??? ;D

Er stond er echter ook eentje bij een handelaar in Leende, en omdat ik vorige week een keertje naar Venlo moest voor werkbezoek kon ik het toch weer niet laten om op de terugweg even om te rijden en te gaan kijken.
Natuurlijk moet je in de prijsrange waar ik zocht geen pareltjes verwachten, maar afgezien van wat kleine dingen (voor zover ik het optische kon beoordelen) viel het me allemaal wel mee.
Maar goed, eventjes 'hard-to-get' gedragen en weer in de auto gestapt, back to work.
Na eventjes tijdens het avondeten met Nynke overlegd te hebben achter de pc geploft en een mailtje met een bod de deur uit gezwengeld. Volgende morgen: bod met een klein tegenbod geaccepteerd, jahoe!  :eusa_dance:
Uiteraard wel onder de voorwaarde dat ik een uitgebreide proefrit kon maken, dus met een envelop met centen in de broekzak afgelopen maandag naar Leende getogen en in de C70 plaatsgenomen. De auto staat inmiddels hier, dus die rit was prima! De auto rijdt prima, al moest ik wel even wennen aan de hoeveelheid geluid van buiten dat via de kap binnenkomt en dat je door de achterruit geen r**t ziet.

Leuk om je eigen auto dan eens te zien rijden:

Anyway, de spec's:
- C70 2.4T (ow jee ;)) automaat;
- kleur: nautic blue 417, ja ja toch weer een blauwe ;D
- 209.000 km. gelopen;
- oak interieur, leer/alcantara;
- dynaudio's; wat een geluid :o
- origineel Nederlandse auto :)

Uiteraard zijn er wel wat dingetjes in deze prijsklasse waar ik komend jaar (ik stal hem de komende winter) wel wat aan wil doen, o.a.:
- D-riem vervangen, ik heb geen duidelijke historie;
- stuurpomp hoor je bij warme motor best luid met sturen (dat schuimpijpje in het reservoir?)
- thermostaat vervangen;
- beurt.

Wat me wel bij de bezichtiging en in de advertentie al opviel is dat het dak links bij het achterraam niet helemaal goed zit. De stof zit er wat gevouwen, en het rubberen flapje dat om de ruit hoort te sluiten zit teveel naar achteren.

Rechts:

Links:

Ik heb vanmiddag eventjes gekeken en dat flapje zit met een beugel op de frameconstructie van het dak vast, dus daar zit niet veel stelruimte in. Wel was ie links iets verbogen en heb ik dus weer rechtgebogen.

Rechts:

Links:

Vervolgens heb ik de rubberen flap en zijn 'houder' wel iets kunnen verplaatsen (door de ovale boutgaten) waardoor het flappie nu wel iets naar voren is gekomen, maar goed is het nog niet. Hij sluit nu in ieder geval wel beter aan op het raampje dus laat het wel even zo.

Heeft iemand tips voor een bedrijf waar ik eens naar dat dak kan laten kijken??

Verder zag ik dat er wat water in die bak waar het cabriodak in ligt bij dak open. Er zitten vier grote afvoerpunten, komen die gewoon onderin ergens naar buiten middels een slang (net als bij de parafaan)?
Maar goed.... voorlopig nog een weekje of 2 rijden en dan mag ie voor een winterslaapje naar binnen. Ik ben er in ieder geval blij mee! :D

8)

volvobug

Gefeliciteerd met de aankoop, nette wagen en net wagenpark zo!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID25761

Mooie Cabrio!  Toch heimwee naar NBP dus  :angel:

elianmars

En uiteraard heb jij eerder dan ik een C70 convertible....  :eusa_snooty:  ;D

Lekker van genieten. Ik doe het ook volop van onze cabrio, ondanks dat het geen Volvo is.

Bij de laatste foto waren de buren zeker niet thuis? ;D

Ewout Schalkwijk

Gefeliciteerd Joost. Geniet van je c70. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Proficiat Josst en Nynke !  Zo te zien, al is/zijn de foto's niet echt duidelijk daarin ligt je hele kap constructie scheef Joost.  Even de kap omhoog doen, en als de achterklep geheel omhoog staat het contact uit dan kun je het goed zien.  De achterklep zit aan 2 spindels vast en deze willen nog wel eens scheuren / breken en de kunststof rand waar de klep mee op slot valt (degene meteen onder aan het dak) kun je stellen aan de onderzijde dan.