850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F123541884197

Ik gebruik deze obd2 reader met gratis app. Torque

Dan kun je de motorgegevens als temperatuur onderweg uitlezen. Ideaal om de motortemp in de gaten te houden.

)()()sT

Thanks! Werk niet met iOS hè, maar Android.
Ludo gaf ook een linkje van een uitleeskastje waarmee het ook kan.

Die TFT-unit is idd ook een optie. Armin heeft dat gedaan, kost je een unit en software via een bedrijf in ik meen Tsjechië maar ik twijfel daar ook nog over...

Edit: Vdash it is...

)()()sT

Citaat van: Vulk op 20-11-2019 20:02:15
Wedden dat de 850 wel probleemloos de caravan de helling op kreeg?!

Ik ben benieuwd naar je carbagerun verhalen!

ik wed van niet  :P
Bij die 850 hoef ik al naar het pedaal te kijken en hij houdt al in. Zelfs de dag voor de zomervakantie, toen ik hem haalde heb ik al met panne langs de kant gestaan  :eusa_doh:

KIM

Mooie update Joost!
Weer lekker leesvoer. Zal zelf ook eens voor wat vulling van mijn blog zorgen (moet ik ook wat aan de auto's gaan doen...)

Vulk

Citaat van: )()()sT op 21-11-2019 15:10:52
ik wed van niet  :P
Bij die 850 hoef ik al naar het pedaal te kijken en hij houdt al in. Zelfs de dag voor de zomervakantie, toen ik hem haalde heb ik al met panne langs de kant gestaan  :eusa_doh:

Ok de saffron dan. ;D

maartendeb

Mooie update Joost! Wanneer begint de stage 0 van die CY nou? ;D Binnenkort bandjetrap/vegabbq/sleuteldag met de matties?

StefanCJ

Eindelijk een update,  leuk om weer eens wat van je te horen!

)()()sT

Citaat van: Taranis op 20-11-2019 20:15:22
Heb je soms Volvotune motortuning?

Waarom vroeg je dit eigenlijk Ronald?
Mijn V60 is inderdaad ge-VolvoTune'd ;)

elianmars

Ik mis nog een foto van je andere caravan  :eusa_think:

;D

Ewout Schalkwijk

Mijn Vulva XC70NN is ook ge Volvo-tuned en ik heb ook die meldingen bij het rijden met de sleurhut. Door het sluiten van de EGR is ook de EGR koeling uitgeschakeld. Die schijnt de uitlaatgas temperaturen normaal gesproken rond de 200 graden te kunnen laten zakken. Doordat die warmte du nu minder goed wegkan krijg je een wat hogere thermische belasting in je motor.

Je moet dit een klein beetje als 'hoed en rand', of zoals je wilt 'klok en klepel' lezen, maar ik zit er niet vreselijk ver vandaan. Het is tenslotte alweer ruim vier jaar geleden dat ik samen met KIM in Elst ben geweest.
Super tevreden met de tuning, maar idd die meldingen soms. Bij een goeie klim kunnen die ook al rond of onder de 20 graden komen. Van de zomer had ik een goeie te pakken in Noord Noorwegen en toen kreeg ik die melding ook weer. Nou rijd ik met 1300 kilo aan de haak en vind dat dat hok gewoon 100 moet rijden. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: )()()sT op 22-11-2019 13:07:05
Waarom vroeg je dit eigenlijk Ronald?
Mijn V60 is inderdaad ge-VolvoTune'd ;)

Precies om de reden die Ewout beschrijft: daar had ik het ook al eens van gehoord. Ik krijg het bij mijn D5 niet voor elkaar ondanks dat ie ook echt wel gebruikt wordt.

)()()sT

Ja idd. Toen wij op vakantie gingen was het dus 40 graden. Daar bij Tilff rij ik gewoon met gemak in de 4 met half gas met 100+ en de Kip van 1300 kilo naar boven, dat ding trekt gewoon door.
Maar dat is het verraderlijke; het gaat gewoon met het grootste gemak door en dan krijg je boven dat toetje. Overigens, ik heb het toen 2 lange klimmen in de Ardennen weer gezien, maar verder naar Spanje heen en weer niet meer. Nergens geef ik meer dan half gas, schakel wel als een halve benzinerijder nog terug dus doe elke helling in de 4 met 2500rpm.
Eerder dus nog noot die melding gezien.  :-[

Ewout Schalkwijk

Manueel terugschakelen is voor watjes. Daar doe ik niet aan. Die GT is prima geprogrammeerd om dat zelf te doen. En idd ga ik met c.a. de zelfde aantal toeren naar boven, maar dan wel automagisch. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Ja maar ho even, ik heb een handbak. Automaat is voor sissy's 8)

;D

StefanCJ

... en voor senioren ... net als een Ford Ecosport overigens.