remap 850R

Gestart door matRRR, 03-05-2007 21:55:05

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: Rudi op 18-05-2007 13:10:02Ik ben er nou ook mee bezig wat te doen,het blok zelf kan 400pk hebben,heeft Johann tijden terug al bevestigd.Het enige wat nodig is is dus een andere IC en aangepast uitlaatspruitstuk+de drijfstangen en een Garett turbo...Roel is nou bezig een uitlaatspruitstuk pas te maken,maybe kunnen we via groupbuy de kosten wat drukken...ben soms nog aan het twijfelen,maar het blijft goedkoper de huidige auto te houden ipv een RS4 te kopen...hoe dan ook,ik wil richting die 400PK voor het einde van dit jaar...

Hoe kom je daar nu bij dan? Die 400 PK was op een nieuwe type R motor, niet de oude zoals in jouw 2000 R.

Verschil zit 'm in de kop van dit blok, o.a de hogere klep lift en andere timing van beide nokkenassen ipv. de enkele variable in het 2000 blok., iets meer CC's heeft ie ook plus nog wat andere zaken die de sterkte ten goede komen.

Andere koek dus.

Rudi

Citaat van: Johann op 18-05-2007 14:22:46
Citaat van: Rudi op 18-05-2007 13:10:02Ik ben er nou ook mee bezig wat te doen,het blok zelf kan 400pk hebben,heeft Johann tijden terug al bevestigd.Het enige wat nodig is is dus een andere IC en aangepast uitlaatspruitstuk+de drijfstangen en een Garett turbo...Roel is nou bezig een uitlaatspruitstuk pas te maken,maybe kunnen we via groupbuy de kosten wat drukken...ben soms nog aan het twijfelen,maar het blijft goedkoper de huidige auto te houden ipv een RS4 te kopen...hoe dan ook,ik wil richting die 400PK voor het einde van dit jaar...

Hoe kom je daar nu bij dan? Die 400 PK was op een nieuwe type R motor, niet de oude zoals in jouw 2000 R.

Verschil zit 'm in de kop van dit blok, o.a de hogere klep lift en andere timing van beide nokkenassen ipv. de enkele variable in het 2000 blok., iets meer CC's heeft ie ook plus nog wat andere zaken die de sterkte ten goede komen.

Andere koek dus.

Ik bedoelde de sterkte van ons blok...met aanpassingen dus...dat heb ik altijd onthouden...maar goed,er zal wel weer van alles achter wegkomen ;D
Dr.Go-Fast...

Laserblue

Is het dan geen optie om de kop te wisselen?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Eugene

Citaat van: Laserblue op 18-05-2007 15:49:11
Is het dan geen optie om de kop te wisselen?  :eusa_think:

Is niet zomaar een straight swap aangezien je zit met de variabele kleptiming bijvoorbeeld...

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: matRRR op 04-05-2007 21:08:23
;D wat zo'n post al niet teweeg kan brengen...

Dan maar vragen om Roel Sr. voor de remap lijkt me dan!

Heb je nu al een afspraak gemaakt?

(en overigens was Roeltje afwezig in de week dat jij je antwoord van RICA hebt gekregen...) ::)
De Tussenpaus

matRRR

Ja, volgende week dinsdag 5 juni ga ik voor de remap, rijd tot die tijd met de boostcontroller in een rustiger setting, dus het verschil zal voor het gevoel zeker aanwezig zijn...  eerst maar eens trouwen op 1 juni!!! ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

Weet iemand misschien nog een setje 395 cc injectors te koop? En de prijs van zoiets..
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

V70geRwin

Eerst trouwen en dan remap  :eusa_naughty:
Kwestie van prioriteiten he  ;D

Fijne dag vast!
Wordt zeker mooi weer want mijn vriendin is dan ook jarig  :)

t5karel

Citaat van: matRRR op 26-05-2007 18:51:56
Ja, volgende week dinsdag 5 juni ga ik voor de remap, rijd tot die tijd met de boostcontroller in een rustiger setting, dus het verschil zal voor het gevoel zeker aanwezig zijn...  eerst maar eens trouwen op 1 juni!!! ;D
Hoe laat moeten we er zijn  ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

matRRR

Schijnt met 350 cc injectors ook nog heel goed te gaan, heb zojuist advies van DE expert gekregen..

Some people say that he can walk over water, and that his eyes give light in the dark, some say that he is allergic to the light of day. All we know is that he eats BIFI and is called: the wise man from the east! ;D

M a r c

Citaat van: matRRR op 28-05-2007 18:08:17
Schijnt met 350 cc injectors ook nog heel 'goed' te gaan
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: matRRR op 28-05-2007 18:08:17
Some people say that he can walk over water, and that his eyes give light in the dark, some say that he is allergic to the light of day. All we know is that he eats BIFI and is called: the wise man from the east! ;D

Blijft leuk ;D

If it's not blown, it sucks...

matRRR

Citaat van: Turbobiker op 25-05-2007 22:33:31

(en overigens was Roeltje afwezig in de week dat jij je antwoord van RICA hebt gekregen...) ::)
Stond anders wel roel junior als aanhef onder de mail gedateerd op 3 mei.......

5 juni trouwens bij RICA geweest btw, voor het verslag lees onder project 850R bij tuning-sectie motorisch-aandrijflijn!