gebruik van lijnolie

Gestart door M.E. AMC, 03-05-2007 22:53:21

Vorige topic - Volgende topic

M.E. AMC

:eusa_angel:
beste medeforumleden,
ff een vraagje: ik lees vaak dat jullie lijnolie gebruiken voor de bumpers
maar welke gebruiken jullie dan; gekookte of rauwe lijnolie.
en blijft het niet plakkerig zodat het weer snel stof en vuil hecht???

m.vr.gr. M.E. AMC
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

RRRRR_Ramon

Ik heb het ook gebruikt maar ben er niet zo tevreden over. Het plakt en sommige delen lijken wel schuurpapier te zijn geworden.........  :-\  Als het op de lak komt gaat het er ook moeilijk vanaf.  :eusa_eh:

Ik ben weer terug bij Polytrol.  ;D Verkrijgbaar bij de betere botenspeciaalzaak.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

-D©©©L-

Citaat van: RRRRR_Ramon op 03-05-2007 23:07:56
Ik heb het ook gebruikt maar ben er niet zo tevreden over. Het plakt en sommige delen lijken wel schuurpapier te zijn

Veel te veel gebruikt en daardoor te langzaam drogen. 
Beetje zand erbij en je hebt schuurpapier.

FGG

Je moet idd uitkijken voor de lak. Vooral op onze witte zaten rondom de kunststof delen bruin-grijze vlekken van de restanten van de lijnolie. Een paar weken geleden heb ik deze voor een groot deel weg kunnen kleien.

Citaat van: RRRRR_Ramon op 03-05-2007 23:07:56
Ik ben weer terug bij Polytrol.  ;D Verkrijgbaar bij de betere botenspeciaalzaak.
Dan moet dat voor onze sloep ook werken. ;D Zal ik eens gaan proberen...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Frans 50

Citaat van: M.E. AMC op 03-05-2007 22:53:21
:eusa_angel:
beste medeforumleden,
ff een vraagje: ik lees vaak dat jullie lijnolie gebruiken voor de bumpers
maar welke gebruiken jullie dan; gekookte of rauwe lijnolie.
en blijft het niet plakkerig zodat het weer snel stof en vuil hecht???

m.vr.gr. M.E. AMC

Ik gebruik nog steeds OK WAX, net bij de Breezan een nieuw potje gehaald... 8 Euro of zoiets. ;)
Inmiddels 3 mnd verder en heb het al een poos niet meer gebruikt en bumpers, strips maar zeker de achterlichten zien er nog super uit.
We hebben we weinig regen gehad zodat de houdbaarheid beter is.
Ik blijf voorlopig bij de OK WAX, makkelijk bij houden en weinig gepruts....  ;D

Kris

Citaat van: FGG op 03-05-2007 22:55:24
Gekookte.

mee eens

Als het eenmaal droog is (dun opbrengen) is het super. Zit bij mij al ruim een half jaar. De hele winter door en vele wasbeurten verder. Heb bij wijze van proef de helft met gekookte lijnolie gedaan en andere helft met een ander kunsstofproduct waar ik de naam van ben vergeten, maar die helft lijkt nergens meer op. Lijnolie is super :eusa_clap:
Is het een vogel...?? Is het een vliegtuig...?? Nee het is een VOLVO!!

breakman

heb net een liter gekocht 8,75 EUR leek me wat veel voor dat spul ma kom voor de roffel hebben  we allemaal over.
als het dit weeked droog blijft begin ik eraan kunstofdelen en eens kijken wat het op achterlichten geeft. Niet dat ze zo helemaal wit zijn geworden want het is een '96-er maar echt blinken kan je het ook niet noemen.
Of beter afblijven als het geen noodzaak is ? ???

pwassink

Citaat van: breakman op 09-05-2007 18:06:05
heb net een liter gekocht 8,75 EUR leek me wat veel voor dat spul ma kom voor de roffel hebben he we allemaal over.
als het dit weeked droog blijft begin ik eraan kunstofdelen en eens kijken wat het op achterlichten geeft. Niet dat ze zo helemaal wit zijn geworden want het is een '96-er maar echt blinken kan je het ook niet noemen.
Of beter afblijven als het geen noodzaak is ? ???

T haalt ze vast wel een stuk op ..

Maar een heel klein beetje gekookte lijnolie gebruiken, even rustig laten intrekken (dit mag wel in de zon) en dan uitpoetsen..

Zie geen reden om t niet te doen
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂