R-bumper opknappen

Gestart door Chris, 04-05-2007 10:18:59

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: b0nkolok op 09-07-2007 20:15:07
                      http://img513.imageshack.us/img513/8296/bumperreco1zc5.jpg

http://img513.imageshack.us/img513/1961/bumperreco2xl7.jpg

Dat heb ik vorig jaar voor 250 euries laten doen.
Maar intussen is er alweer schrapschade door allerlei onzinnige verhogingen (drempels) in de weg, op- en afritten, stoepranden enz.
Dus gebruik ik nu een stukje fijn schuurpapier, spuitbusje en lak om hem een beetje netjes te houden.

Een nieuwe kost ca. 500 euries (in kleur), maar die ondergaat spoedig hetzelfde lot. Vooral als je een beetje lager op de weg ligt.

Krijg je dat wel netjes, als je het met een spuitbusje bijwerkt?

Ik moet mijn achterbumper ook nog steeds onder handen nemen, maar durf het eigenlijk niet echt aan.....  :eusa_shifty:

b0nkolok

Citaat van: elianmars op 09-07-2007 21:02:41
Citaat van: b0nkolok op 09-07-2007 20:15:07
                      http://img513.imageshack.us/img513/8296/bumperreco1zc5.jpg

http://img513.imageshack.us/img513/1961/bumperreco2xl7.jpg

Dat heb ik vorig jaar voor 250 euries laten doen.
Maar intussen is er alweer schrapschade door allerlei onzinnige verhogingen (drempels) in de weg, op- en afritten, stoepranden enz.
Dus gebruik ik nu een stukje fijn schuurpapier, spuitbusje en lak om hem een beetje netjes te houden.

Een nieuwe kost ca. 500 euries (in kleur), maar die ondergaat spoedig hetzelfde lot. Vooral als je een beetje lager op de weg ligt.

Krijg je dat wel netjes, als je het met een spuitbusje bijwerkt?

Ik moet mijn achterbumper ook nog steeds onder handen nemen, maar durf het eigenlijk niet echt aan.....  :eusa_shifty:

Nou ja, netjes .... van ca. 5 meter afstand zie je weinig als je niet weet waar ik gespoten heb. Ik weet dat dus wel en ik zie het, maar jij zult dat niet zien vanaf 5 meter.

Gooedkoopste oplossing dus, want je zal vaker schrappen.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Esveldt

Ik ga dat ook doen!

Heb een hele zooi van Motip aangeschaft.

Ontvetter, spuitplamuur (primer), lak, spotblender en blanke lak.

Eens kijken wat het wordt!

mehn

Citaat van: Esveldt op 09-07-2007 21:34:04
Ik ga dat ook doen!

Spuit je de zijkanten van de bumper dan ook meteen?  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 09-07-2007 21:34:51
Ik ga dat ook doen!

Daar zitten inderdaad ook van die rare plekken. Gewoon meespuiten, Paul!

MaxieS70

Beetje off topic want ik heb geen R bumper  :-[ maar het gaat even om het idee  :angel:

Gister ben ik bezig geweest met mijn standaard bumper om de drempel schade weg te werken, het schuren en plamuren is prima te doen. Maar het spuiten is toch erg lastig met de bumper op de auto.

De verf had ik in een klein spuitbusje gekocht bij Volvo maar heeft toch wel een beetje kleur verschil, dankzij overlappend spuiten valt dit verschil gelukkig niet meer op.

En natuurlijk de foto's (helaas telefoon cam) alleen de onderste helft van de bumper onder de knik heb ik gespoten daarboven alles afgeplakt en links en rechts heb ik overlappend gespoten.

De schade:

Het resultaat:

Ben benieuwd naar de resultaten van Esveldt!

Esveldt

Citaat van: elianmars op 09-07-2007 21:42:00
Citaat van: mehn op 09-07-2007 21:34:51
Ik ga dat ook doen!

Daar zitten inderdaad ook van die rare plekken. Gewoon meespuiten, Paul!

:evil:

Je bedoelt natuurlijk rechtsachter, klopt daar is de lak er inderdaad af.

Esveldt

Citaat van: MaxieS70 op 09-07-2007 21:50:39
De verf had ik in een klein spuitbusje gekocht bij Volvo maar heeft toch wel een beetje kleur verschil, dankzij overlappend spuiten valt dit verschil gelukkig niet meer op.

En natuurlijk de foto's (helaas telefoon cam) alleen de onderste helft van de bumper onder de knik heb ik gespoten daarboven alles afgeplakt en links en rechts heb ik overlappend gespoten.

Ik heb daarvoor speciaal spotblender aangeschaft.

Hebben we trouwens een spuiter (van auto's  :eusa_whistle: ) hier op het forum?

pwassink

Citaat van: Esveldt op 09-07-2007 21:54:37

Nee, maar jij komt wel eens bij een goeie toch ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MaxieS70

Citaat van: Esveldt op 09-07-2007 21:54:37

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n spotblender kost en waar je zoiets kunt kopen? :P

Esveldt

Heb ik ook een mail naar gestuurd voor de motorkap.

Ik vond alleen dat het (vorige project, lees schermpjes) allemaal nog al lang duurde bij Connie.

Esveldt

Viel me heel erg mee.

Spuitlak 10 euro, spotblender 4 euro, blanke lak 4,50 euro Spuitplamuur 8 euro en ontvetter 2,50.

Ik zie nu pas dat hij 20% korting heeft gegeven op de blanke lak en spotblender en 15% op de spuitplamuur en ontvetter.

Hmmm, nice.

elianmars

Ik heb ff gegoogled, maar ben niet veel wijzer geworden. Wat is (een?) spotblender?  :eusa_think:

MaxieS70

Citaat van: elianmars op 09-07-2007 22:27:45
Ik heb ff gegoogled, maar ben niet veel wijzer geworden. Wat is (een?) spotblender?  :eusa_think:

Op google valt er idd niets over te vinden, maar op de site van motip kwam ik het toevallig tegen.
http://www.motip.com/?page=23&id=967

Een voorbeeld van hoe het in zijn werk gaat:
http://www.motip.com/index.php?page=30&id=66&lid=967

pwassink

"Knutselthinner .. "

Bij Sikkens heet het SRA,  kan je veel mee fatsoeneren maar ook bij verkeerd gebruik heel
snel er een compleet hopeloos geheel mee maken ..

Werking berust op het laten uitvloeien van de overspray of straktrekken van eventuele oneffenheden.

Zou bijna zeggen, "dont try this at home"
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂