olie lekkage

Gestart door Roosje, 04-05-2007 18:04:29

Vorige topic - Volgende topic

Roosje

hier even een berichtje over olie lekkage
ik had al een paar weken last van een olielek
het waren steeds maar een paar drupjes maar toch
zelf dacht ik aan de krukaskeering (pfoei)
maar bij onderzoek bij de dealer in Zevenaar kwam naar vooren dat er een vacuum slangetje ontbrak
dus na veel slapeloze nachten en pijn in de buik viel het allemaal wel mee
nu lekt hij niet meer en rij weer lekker voort
bijgaand stuur ik een foto  van het slangetje
het slangetje zuigt de overdruk van het carter weg  vertelde ze bij volvo
de monteur zij ook dat als een krukaskeering vernieuwd is hij niet meer gaat lekken omdat deze steeds verbeterd werden

en het filter van de vlamdover kan er ook uit blijven volgens volvo want die hadden van de fabriek een modificatie
gekregen dat ze niet meer vervangen hoefde te worden

hopende bij velen de angst voor een lekage van de krukaskeering te hebben weg genomen verblijf ik

met vriendelijke groet Roosje uit Arnhem
Groetjes Roosje

Raoul

Als je echt verstandig bent vervang je de carterslangen en oliepot onder het inlaatspruitstuk.Zeker de slangen slibben dicht,en verouderen ook.
Aan materiaal 80 euro,en 3 uurtjes werk.(inlaatspruitstuk moet los).
Zo voorkom je grotendeels een uitgeblazen keerring,al kan lekkage altijd ontstaan.

Deltalink

Ooooh ik hoop zo dat dit is wat ik ook heb :-) Ik weet dat er bij mij ook een vacuumslangetje ontbreekt...
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder