850 chromen grille zwart gespoten en gemonteerd --FOTO'S--

Gestart door Gijs850, 05-05-2007 14:05:01

Vorige topic - Volgende topic

Gijs850

jongens ik wil (heb inmiddels) de grille van de 850 zwart spuiten, maar is er een manier om dat schuine logo er af te krijgen en het er ook weer daarna op te zetten? Lijken wel een soort popnageltjes waar het mee vastzit??

before:

after:

eerst geschuurd, toen ontvet, toen primer, 3 lagen matzwart en tenslotte 3 lagen blanke lak. en nu maar hopen dat het houdt....

pwassink

Citaat van: Gijs850 op 05-05-2007 14:05:01
jongens ik wil de grill van de 850 zwart spuiten, maar is er een manier om dat schuine logo er af te krijgen en het er ook weer daarna op te zetten? Lijken wel een soort popnageltjes waar het mee vastzit??

T zijn een soort veeringetjes ..

Met beleid kan je ze loshalen,  voorzichtig met een schroevendraaiertje iets lichten en opletten of de 4 of 6 "vleugeltjes" omklappen naar binnen.

Opletten dat je de pennetjes niet afbreekt waar ze opzitten, deze kunstof kan wat uitgehard zijn en ze breken vrij makkelijk.

Nadien even met een punttangetje oid de boel weer een beetje richten en met een klein pijpsleuteltje of buisje druk je ze er het makkelijkste weer op .

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Gijs850

markwinterman

ik heb het logo er later weer opgeplakt met stukjes 2zijdig tape bij mij waren er 2 pinnetjes geknapt

Gijs850

ik heb het er heel af. nu schuren primer spuiten en terug erop

pwassink

Citaat van: Gijs850 op 05-05-2007 14:17:01
ik heb het er heel af. nu schuren primer spuiten en terug erop

Kijk ..

Mooi zo ..  :eusa_clap:

Nu willen we wel een fotoserie van de operatie.. dat begrijp je ..

hehe ! 

Gijs850

wat voor primer en lak zou ik kopen? matzwart? ook no blanke lak?

Gijs850

al gevonden:  Goed schuren zodat het chroom goed ruw is en daarna met remreiniger ontvetten. Spuiten met matzwarte lak, niet te dik want daar wordt het alleen kwetsbaarder van, en daarna met blanke lak erover.

pwassink

Citaat van: Gijs850 op 05-05-2007 14:19:17
wat voor primer en lak zou ik kopen? matzwart? ook no blanke lak?

Das best lastig ..

De grille zelf is kunstof, daarop zit een ik meen opgedampt laagje koper waarop met electrolytisch
geprobeerd heeft chroom aan te brengen. Er waren bedrijven die dit procede in NL ook deden op deze wijze alleen die zijn er allemaal na een hoop gedonder met klanten en garantie ellende daardoor mee gestopt ..

Helemaal afhankelijk van de staat spuit je dus op chroom, koper of kunstof  of en daar komt tie
op een mengsel van dat alles na het schuren.  Een goede hechting kan dan lastig worden.

Ik denk dat ik even bij een spuiter langs zou gaan, iig voor advies en mogelijk een goede primer ..

Afwerking kleurlaag en blanke lak zijn een afweging, er komen een hoop steentjes voorbij op die plek,  alhoewel ik ook al grilles gezien heb die na een jaar nog behoorlijk strak waren zonder blanke lak. Met blanke lak zal iets sterker zijn, vooral met een relatief taaie blanke beschermlaag.