Onduidelijk probleem met remmen/gasgeven?

Gestart door ewing, 07-05-2007 18:13:50

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Ik weet niet exact waar dit thuis hoort vandaar dat ik dit topic heb gekozen. Sinds vanmiddag heb ik het idee, dat de rembekrachtiging niet meer (goed) werkt. Ik meen mij te herinneren, dat als je de auto start met de voet op de rem (handschakelbak), dat het rempedaal automatisch zichzelf even verder indrukt als teken dat de rembekrachtiging werkt...toch? Sinds vanmiddag werkt dat niet meer en remt hij ook zwaarder. Echter, de rembekrachtiging werkt voor mijn idee nog wel, want ik hoef niet met twee voeten op het rempedaal te gaan staan om 'm tot stoppen te krijgen. Ook bij het gasgeven lijkt het alsof het pedaal even 'plakt'. Dit zou een teken kunnen zijn dat de gasklep vuil is. Dit zou weer vreemd zijn, omdat deze ruim 7000km geleden nog gereinigd is. Er branden op dit moment geen waarschuwingslampjes op mijn dashboard.

Iemand een idee??

alexs70

vacuumslangen naar de hoofdremcilinder althans die dikke trommel!!! na gekeken?

hanszelf

Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Misha

Citaat van: J.R. Ewing op 08-05-2007 09:24:31
Aangezien ik het vanochtend nog steeds niet vertrouwde ben ik maar even langs de dealer gereden. Conclusie: er lekt ergens remdruk weg, waardoor de rembekrachtiging nu voor ongeveer 90% werkt. Het is goed mogelijk dat het een vacuumslang is. Dat zal qua kosten nog wel meevallen. Mocht het de rembekrachtiging zelf zijn dan moet er ongetwijfeld een en ander vervangen worden, en daar zal wel een prijskaartje aan hangen...

Nu is het alleen de vraag op welke termijn ik hiernaar zou moeten laten kijken? De rembekrachtiging werkt nu nog voor 90%, maar voor hoe lang nog....
Remmen blijft hij wel doen hoor.
Kost alleen wat meer pedaalkracht, je hoeft niet bang te zijn dat het helemaal niet meer gaat werken,.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ewing

Dat is prettig om te horen Misha. Bij de eerstvolgende beurt (over ongeveer 7.000km oftewel over minder dan 7 weken) zal ik daar wel naar laten kijken, want ik wil er ook niet te lang mee rond blijven rijden. Geeft toch niet echt een prettig gevoel.