Remblokken voorkant

Gestart door mehn, 07-05-2007 20:47:12

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Mijn DS Performance blokken zijn bijna gereduceerd tot een stalen plaat en dus ben ik aan nieuwe blokken toe.

Ik ben er inmiddels wel uit welke ik ga nemen maar ik ben eens benieuwd hoeveel kilometer anderen met hun blokken doen. Ik heb namelijk geen idee wat de normale levensduur van die dingen is.
Ik geloof niet dat ik ooit eerder een hele set heb opgeremd ;)

Kijk, dat de ringrijders niet lang met blokken doen is me duidelijk, maar hoe lang gaan ze bij normaal gebruik mee...wie?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Ow ja...ik heb een automaat (bijna altijd remmen dus), schijven met groeven en niet bepaald een remvriendelijke rijstijl  :eusa_whistle:

XC60 D4 AWD:

Misha

Heb geen T5, ben geen ringrijder maar hou wel van laat remmen en doorrijden..
Met de S70 en gewone remmen doe ik nu bijna 80K met voorremmen, de achterremmen zijn bij 150K vervangen..

Bij de 850 (wel een automaat) deed ik 55000 met blokken voor, achter ben ik niet aan toegekomen in mijn periode.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Citaat van: mehn op 07-05-2007 20:47:12
Mijn DS Performance blokken zijn bijna gereduceerd tot een stalen plaat en dus ben ik aan nieuwe blokken toe.

Ik ben er inmiddels wel uit welke ik ga nemen maar ik ben eens benieuwd hoeveel kilometer anderen met hun blokken doen. Ik heb namelijk geen idee wat de normale levensduur van die dingen is.
Ik geloof niet dat ik ooit eerder een hele set heb opgeremd ;)

Kijk, dat de ringrijders niet lang met blokken doen is me duidelijk, maar hoe lang gaan ze bij normaal gebruik mee...wie?

280 mm schijven & standaard blokken gaan bij mij zo'n 80000 km mee....dan zijn zowel schijf als blok redelijk dun...blok is bijna alleen ijzer.

RRRRR_Ramon

Ik deed ruim 115.000 km met de voorschijven en de blokken. Toen ik het er tijdens de sleuteldag in Goes afhaalde en er nieuwe schijven en blokken op deed vroeg de daar aanwezige Volvo monteur waarom ik dat er afhaalde..............  ::) "Is nog lang niet op" was zijn commentaar. De blokken waren nog 4½ mm dik  ;D Zowel de schijven als de blokken waren org. Volvo en standaard spul.

Ik had een set remschijven (Brembo) en blokken (org. Volvo) voor €115,- incl. BTW dus heb het maar vervangen.

Heb een MT en anticipeer goed en schakel tijdig terug (  :eusa_naughty: nee daar slijt je koppeling niet veel extra van want 1e koppeling zit er nog in, 336K  ::)).
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Johann

Goh.. Kreeg ergens voor in de week nieuwe schijven en blokken op de R. Twee weken later even terug omdat ze iets waren gaat trillen, ik was een beetje te snel hard gaan remmen en wou omdat de schijven nog vrij nieuw waren een heel klein laagje van de schijven laten draaien, even het oppervlak schoon krabbelen. Was geen probleem en kon in de middag de auto weer ophalen met demededeling dat ik even de remblokken in de peiling moest houden omdat ze al half op waren..  ;D ;D

Emiel

Dat was vast niet in het Ring seizoen.... :evil:

On-topic; Mevius?

frekko

Citaat van: Johann op 08-05-2007 18:42:51
Goh.. Kreeg ergens voor in de week nieuwe schijven en blokken op de R. Twee weken later even terug omdat ze iets waren gaat trillen, ik was een beetje te snel hard gaan remmen en wou omdat de schijven nog vrij nieuw waren een heel klein laagje van de schijven laten draaien, even het oppervlak schoon krabbelen. Was geen probleem en kon in de middag de auto weer ophalen met demededeling dat ik even de remblokken in de peiling moest houden omdat ze al half op waren..  ;D ;D

en hoeveel km is er gereden in die 2 weken
mischien blijven je remklauwen hangen

Johann

Citaat van: frekko op 08-05-2007 19:21:52mischien blijven je remklauwen hangen

Dat zou 't kunnen zijn!  ;)

~900 KM was het.

matRRR

Citaat van: Johann op 08-05-2007 19:23:50
Citaat van: frekko op 08-05-2007 19:21:52mischien blijven je remklauwen hangen

Dat zou 't kunnen zijn!  ;)

~900 KM was het.

Jaja.. en dat was toevallig net op de ring, heel vreemd allemaal...;)
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

mehn

Helaas niet de antwoorden waar ik op gehoopt had.

Ik heb in 2 jaar tijd bijna 58000km gereden met Ferodo DS Performance. Vandaag was er tijd om de blokken te vervangen (en meteen de klauwen matzwart te spuiten).
Er zitten nu Mevius blokken onder (met zwarte achterkant op de buitenste  :eusa_whistle: ), eens kijken hoe lang die het volhouden.

Het was overigens wel nodig de Ferodo's te vervangen ;D

:eusa_whistle: :eusa_whistle:

XC60 D4 AWD:

Sbv

Je maakt in ieder geval wel de blokken netjes op.
Voor een automaat is bina 60000 km toch niet zo slecht of wel dan ?

Laserblue

:o remde ie nog wel?  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Citaat van: Sbv op 18-05-2007 18:32:37
Je maakt in ieder geval wel de blokken netjes op.
Voor een automaat is bina 60000 km toch niet zo slecht of wel dan ?

Geen idee, dat wilde ik via dit topic te weten komen ;)

XC60 D4 AWD: