LPG Systemen

Gestart door Daf46, 08-05-2007 13:09:15

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Citaat van: Ludo op 01-11-2011 21:56:44
Citaat van: daytonawim op 01-11-2011 21:54:31
Ik zou bij een atmosferische motor gewoon een verdamper nemen, scheelt aanzienlijk in de aanschaf t.o.v. Lpi.

Dat klopt niet Wim, zóveel verschil is het niet.
Tenzij je een Lada ook evenwaardig vind als je Volvo.

Ow, dan zit ik er een beetje naast denk ik, ik was iets van 2500 euro kwijt voor mijn lpi installatie.

Wilvo

Misschien niet op G3? Hoe kan ik zien of mijn 94er wel of niet geschikt is dan?
Zonder G3 betaal ik volgens mij meer wegenbelasting.

GerbenTrumpet

ik heb een scherpe offerte binnen voor het inbouwen van een OMVL system door Mandigers in Son. Is dit een goed systeem voor een 2,5 liter 20v non-turbo?

alvast dank,

groet
gerben

lebowski

Sinds eind vorige week een vialle lpi installatie. In laten bouwen bij Boertien in Wezep. De installatie ging niet helemaal van een leien dakje. De eerste keer had ie de verkeerde LPI computer besteld. Hij dacht dat mijn '96 2.5 20v een 2 fase inspuiting had, maar bleek toch nog een oud 1 fase systeem te zijn. Dus later terug. Nieuwe computer, prima stationair lopen en overschakelen. Alleen bij gasgeven begon die te stotteren, liep op 3-4 cilinders. Kon ik de auto weer achterlaten. Uiteindelijk heeft ie dat weer gefixed, alleen wat ie nu gedaan heeft is mij onduidelijk. Loopt nu goed en verbruik van de 1e tank is 1 op 9.5, ben ik blij mee.

Tank is 67 liter en dat past net!
Alles netjes dicht. Moet nog wel even de gordels van de ex-derde bank weghalen.

Nu met donut, je ziet dat uit de plank een rondje is gefreesd, zo krap zit het!

De vulopening, voor het tanken moet wel een verloopstuk opgeschroefd worden.

Matthieu123

Zit er netjes in. De mijne gaat volgende maand naar Mesman. Ook voor een vialle lpi

Cableguy

Dat is erg mooi idd, netjes achter de tankklep.

NinaPaul

Citaat van: Cableguy op 24-03-2013 13:19:44
Dat is erg mooi idd, netjes achter de tankklep.

Netjes is het wel, maar het vullen gaat trager en het gewicht van het vulpistool kan zorgen voor scheuren en vervorming (op termijn).

En een verloop gebruiken is enkel een voordeel! zo is het makkelijker in het buitenland tanken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Ik heb 2.3 T5 met 240 pk.

Wil nu LPI laten inbouwen, maar is me nog niet duidelijk welke injectoren nu best zijn. wit of Bruin?

Wil hem niet chippen, maar las wel op dit forum dat iemand met witte injectors bij volgas op benzine overging? Voorkom je dat met bruine?

Zijn er nadelen aan het monteren van bruine (naast de prijs:-))

Minifreak1293

Citaat van: classicT5 op 17-04-2014 20:27:15
Ik heb 2.3 T5 met 240 pk.

Wil nu LPI laten inbouwen, maar is me nog niet duidelijk welke injectoren nu best zijn. wit of Bruin?

Wil hem niet chippen, maar las wel op dit forum dat iemand met witte injectors bij volgas op benzine overging? Voorkom je dat met bruine?

Zijn er nadelen aan het monteren van bruine (naast de prijs:-))

Ik heb ook een v70 met 240pk en bruine injectoren en geen centje pijn! Werken perfect en geen last van overgaan op benzine.
V70 T5 AT LPI

classicT5

Ok, bedankt minifreak1293!

Btw, waar heb jij laten inbouwen? Das ook nog een zoektocht :-) en van iedere inbouwer vind je plussen en minnen. Zon inbouwer heeft toch nog best wel impact, is met bv een trekhaak installatie wat makkelijker (kunnen ze minder aan verklooien ;-))

UserID6342

Vergis je niet.... er zit verschil tussen bruine injectoren en bruine injectoren.....

rifwachter

Citaat van: Dirk342 op 17-04-2014 21:45:37
Vergis je niet.... er zit verschil tussen bruine injectoren en bruine injectoren.....

???
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Ludo

Citaat van: classicT5 op 17-04-2014 20:27:15
las wel op dit forum dat iemand met witte injectors bij volgas op benzine overging? Voorkom je dat met bruine?

Nee dat zit in de programmatie, het type injector doet niets ter zake.

Ludo

Citaat van: rifwachter op 17-04-2014 22:36:37
Citaat van: Dirk342 op 17-04-2014 21:45:37

???

Kleine en grote zeg maar...  ;D

classicT5

Yep, ik weet wat Dirk bedoeld, je hebt bruin en donkerbruin... ;-)

Normaal bruin is iets 35 pk per injector en donkerbruin iets van 65 pk per injector? Over witte lees ik dat ze tot 50 pk per injector gaan (lpi injector), lekker verwarrend zijn er ook witte benzine injectoren.

Heb al heel veeeel gelezen hier op het forum :-P

Maar het kantelpunt en of de reden om DONKERbruine lpi injectoren te nemen is me nog onduidelijk :-( het leek me bteromdat je sowieso extra marge hebt, en dat lijkt me ook uit reactie van minifreak.