Holiday uitvoering uit '96? (was van 10v naar 20v)

Gestart door T-5Richard, 15-05-2007 14:57:19

Vorige topic - Volgende topic

T-5Richard

Hallo allemaal,
Ik rijd nu in een handgeschakelde 850 2,5 10V uit 1995. Aanstaande vrijdag ga ik proefrijden in een automatisch geschakelde 850 2,5 20V uit 1996 met 150k erop. De verdamper van de airco is gelukkig vorig jaar oktober vervangen.

Heeft dit type blok nog specifieke aandachtspunten t.o.v. de tienklepper? Volgens de aankooptips niet, maar ik dacht ik check het ff... Voor de automaat is, begrijp ik, de enige test het optrekken met 1500 toeren, waarbij alleen van 1 naar 2 licht mag schokken. Hoe check ik de status van de draagarmen, en of de ontluchting van het carter ok is? En, oh ja, kent iemand de ' Holiday' uitvoering? Was neem ik aan een actiemodelletje?

[UPDATE] Alvast eentje gevonden! Zoekfunctie: daarna achteraan beginnen.... :eusa_dance:
"als de motor lichtelijk zuigt bij de vulopening is de carterdruk goed. Als ie iets meer toeren gaat maken zal de onderdruk (zuigende werking) ook lichtelijk toenemen. Als ie blaast heb je een verhoogde carterdruk. Dat is vaak niet goed (compressieverlies), maar kan motor-eigen zijn of in Volvo-gevallen: eerst kijken naar de carterontluchting!!!"
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R