cruise control afstellen...hoe doe ik dit?

Gestart door onnaj, 20-04-2007 08:57:15

Vorige topic - Volgende topic

Boy

Nou ik heb nu ook een probleem met de resume knop. Ik heb mijn Roffel een paar maanden en de cruise control werkte prima, lees: snelle reactie.
Ik kan wel de CC inschakelen en met + en - kan ik de snelheid instellen, maar mijn resume knop hapert. De ene dag werkt ie wel de andere dag niet meer. Wellicht heeft iemand nog een oplossing van dit probleem.

pwassink

Die resumeknop heb ik echt nog nooit gebruikt ..

Gewoon rijden, snelheid afpassen aan dader verkeer en dan even set+ aantikken als hij aanstaat,
effe wachten tot je voelt dat tie hem heeft klaar .. Wat moet ik met resume dan ?

t is toch nooit tzelfde ..

** edit typo **
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: Boy op 06-05-2007 14:48:49
Nou ik heb nu ook een probleem met de resume knop. Ik heb mijn Roffel een paar maanden en de cruise control werkte prima, lees: snelle reactie.
Ik kan wel de CC inschakelen en met + en - kan ik de snelheid instellen, maar mijn resume knop hapert. De ene dag werkt ie wel de andere dag niet meer. Wellicht heeft iemand nog een oplossing van dit probleem.

Hoe schakel de je de CC uit dan ? ook met dezelfde schakelaar ?

hanszelf

Ff de resumeknop een klein beetje naar rechts duwen. De eerste keer dat je het probeert zet je waarschijnlijk de hele CC uit, maar na een paar keer voel je wel tot hoever je moet duwen  :)

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

-D©©©L-

Als hij echt niet reageert (ook niet na wachten), zou ik de schakelaar even doormeten.

Boy

Ik vind de resume knop uitermate handig. Als je CC uitschakelt als je op de rem moet trappen of koppeling, dan is een korte bediening naar links op de resume knop voldoende om de ingestelde CC snelheid weer te bereiken. Ik zal eens kijken of inderdaad de schakelaar hapert.

JaapT-5

Kan het zijn dat hier appels en peren worden vergeleken? Ik bedoel dat ik mij herinner dat sommige X70's een electronische gasklep hebben en dan is de CC uitgevoerd in software. Dus dan niet het (uit de 850 bekende) vacuumgestuurde gaspedaal... just my € 0,02..
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

thuur

Citaat van: JaapT-5 op 09-05-2007 23:06:08
Kan het zijn dat hier appels en peren worden vergeleken? Ik bedoel dat ik mij herinner dat sommige X70's een electronische gasklep hebben en dan is de CC uitgevoerd in software. Dus dan niet het (uit de 850 bekende) vacuumgestuurde gaspedaal... just my € 0,02..

Klopt, en dan heb je ook nog de x70 classic met normale gasklep die zonder CC uit de fabriek kwam. Daar heb je dus ook software voor nodig om die aan de klets te krijgen.

Gr ;)