Volvo eerst onder de vlag van Ford en nu Chinezen?

Gestart door Ben, 10-05-2007 11:33:34

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Johann op 23-04-2008 16:57:37
Citaat van: Joris_Scholte op 23-04-2008 16:52:18
Ach, veel erger dan nu kan t toch niet worden? Vind de Volvo Focus-/Mondeo-hybriden niet om aan te zien, laat staan de KIA-kopieën....

Nou..

Gerucht gaat over verkoop aan GM.. Krijg je een tot Saab omgebouwde Subaru of Opel met een Volvo facelift erover.

Weet niet of dat beter is?  ???

Aaaaaaaaaaargh !
Het kan niet erger dan dat !

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Rick.

Klopt, dat is worst case scenario :-X
Don't waste your time always searching for those wasted years.

EVV

Met GM gaat het toch nog slechter dan met Ford, waar willen ze dat van betalen? Ik hoop toch echt dat dat niet door gaat! Maar goed, wat anders? In handen van Chinezen, die gelijk alle fabrieken leeghalen? Of een ander europes merk zoals bijv. vw, zodat ze een concurent minder hebben?
Beste voor het eigen gezicht van Volvo zou weer zelfstandig zijn, alleen is dat denk ik niet haalbaar, dat is veel te kostbaar, samenwerken lijkt me toch de enigste optie om tegenwoordig te overleven voor autofabrikanten.

Barry_C70

Couple of casual observations:
First:
Citaat van: EVV op 24-04-2008 10:40:16
Maar goed, wat anders? In handen van Chinezen, die gelijk alle fabrieken leeghalen?

Nice an open minded comment, you did yourself proud ;)

Second: what does this forum care if Volvo gets sold to whoever? Most of you are all so hooked on your 850 and x70 cars and that that was the "last real Volvo" you wouldn't consider a newer car branded as a Volvo anyway.

Hypothetically, lets just say for arguments sake that Volvo Cars was still owned by Volvo and that their strategy and products were EXACTLY the same as they are right now, would you still be saying the same "Volvo's are not Volvo's anymore"instead of "Ford cheapo product" crap and "uh oh here come the Chinese"BS? My guess is yes: so to that end, I conclude that most of the views and opinions about who owns Volvo is just a bunch of hot air.

Lets face it. Back in the day, Volvo's were Volvo,s, children respected their elders, music was real music and gas was 10 cents a gallon. Roll with the punches people!

JCviggen

Citaat van: Barry_C70 op 24-04-2008 12:21:18
Second: what does this forum care if Volvo gets sold to whoever? Most of you are all so hooked on your 850 and x70 cars and that that was the "last real Volvo" you wouldn't consider a newer car branded as a Volvo anyway.

Helemaal juist. Gewoon de nostalgie dan?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Barry_C70

Citaat van: JCviggen op 24-04-2008 12:22:44

Helemaal juist. Gewoon de nostalgie dan?

Then this would be the VolvoAmazonForum.nl ;)

EVV

Couple of casual observations:
First:
Citaat van: EVV op 24-04-2008 10:40:16
Maar goed, wat anders? In handen van Chinezen, die gelijk alle fabrieken leeghalen?

Nice an open minded comment, you did yourself proud ;)
Oke, dat is misschien een beetje kort-door-de-bocht, hoewel ze dat wel gedeeltelijk bij Rover gedaan hebben. Fabrikage in China is nou eenmaal een stuk goedkoper dan in Europa, en de Chineese markt groeit erg hard, wat is er dan makkelijker dan een complete fabriek voor goede autos je land binnen te halen. Plus dat je een merk in handen hebt dat in Europa ook een goede naam hebt.

Ik denk dat Volvo bij Ford eigenlijk niet eens zo verkeerd zit. Kijk bijvoorbeeld naar Saab, wat naar mijn idee helemaal geen Saab meer is. Al jaren geen echt nieuwe modellen, Fiat en Opel motoren, alleen maar hier en daar een face lift, meer zit er niet in.
Volvo kan teminste nog hun eigen aandrijf lijn gebruiken en eigen carrosserie ontwerpen. Ik zou best zo'n C30 willen hebben (wel met 5 cylinder natuurlijk)

Een merk kan nu eenmaal ook niet blijven stilstaan bij looks die een handjevol liefhebbers mooi vinden, er moeten autos verkocht worden anders loopt het net zo af als al die andere merken misschien prachtige/goede autos maakte, maar te weinig om het hoofd boven water te houden.

Barry_C70

Citaat van: EVV op 24-04-2008 13:28:23
Een merk kan nu eenmaal ook niet blijven stilstaan bij looks die een handjevol liefhebbers mooi vinden, er moeten autos verkocht worden anders loopt het net zo af als al die andere merken misschien prachtige/goede autos maakte, maar te weinig om het hoofd boven water te houden.

Exactly!

A Dell laptop isn't made up of Dell parts, a Phillips TV isn't made up of Phillips components and a Volvo isn't made up Volvo parts. Not even a freakin Ferrari is made up of Ferrari parts, okay, more so than a Volvo, and Volvo more so than a Saab, but define what a true branded product is in this day and age? Dude! Even Microsoft software is from India!!! What the hell is a brand anyway except for something that reaches out towards your emotions and feelings about a product? You think Nike makes its own tshirts and shoes? Shea right! You buy Microsoft OS (or OSX) because its a brand, it has nothing to do with where it actually came from, only where you THINK it came from. Because even though the average consumer is getting smarter... they're not THAT smart

Robert Haven

@Barry; mag dan nog zo waar zijn maar daarom hoef jij nog niet alle emotie plat te beredeneren.... :eusa_naughty:
zonder deze emotie was het leven knap saai.... :eusa_hand:

Joris_Scholte

Citaat van: Robert V70 NBP op 24-04-2008 19:01:50
@Barry; mag dan nog zo waar zijn maar daarom hoef jij nog niet alle emotie plat te beredeneren.... :eusa_naughty:
Idd. en om dan maar het moderne Volvodesign per sé mooi te vinden omdat er toevallig Volvo op staat, dat wil er bij sommigen niet in. Persoonlijk vind ik de huidige en toekomstige Volvo-looks erg 13-in-1-dozijn en niet-Volvo. Inderdaad, het erfgoed negeren en iets radicaal anders. Leuk voor de gemiddelde Slopel- en Hyundai-fan, maar niet voor mij.

Methode

Ik zal nog wat olie op het vuur gooien. Afgelopen zaterdag een S80 gezien met een V8 motor. Wat een geluid. Geweldig. Maar de motor is een YAMAHA!!.

Do I need to say more.
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Marc O.

Citaat van: Methode op 24-04-2008 21:50:21
Ik zal nog wat olie op het vuur gooien. Afgelopen zaterdag een S80 gezien met een V8 motor. Wat een geluid. Geweldig. Maar de motor is een YAMAHA!!.

Do I need to say more.

Ik zou zeggen, hou het wat dichter bij huis: van onze dieselende 850/x70's komt de motor van Audi. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Starbuck

De enige echte zweed is Koennig, mét een hele duidelijke boodschap:
Kill the Bugatti... :eusa_whistle:
En dat echte zweeds rijden kost maar zo'n 1.500.000 euro   :eusa_wall:

Barry_C70

Citaat van: Joris_Scholte op 24-04-2008 21:30:49
Idd. en om dan maar het moderne Volvodesign per sé mooi te vinden omdat er toevallig Volvo op staat, dat wil er bij sommigen niet in. Persoonlijk vind ik de huidige en toekomstige Volvo-looks erg 13-in-1-dozijn en niet-Volvo. Inderdaad, het erfgoed negeren en iets radicaal anders. Leuk voor de gemiddelde Slopel- en Hyundai-fan, maar niet voor mij.

What is, in your opinion, Volvo design if the current models are not Volvos? Surely you can't mean the 850 or 70 cars because that is a more than a decade old design, plus they look NOTHING like the P1800 or Amazon which could be considered Volvo design unless those aren't Volvo design either? I'm just curious.

Volvo is and always has been a MASS PRODUCED PRODUCT! with an aim to sell MORE CARS. Its nice for us who are enthusiasts, but they're not as rare or unique as you might consider them to be

Joris_Scholte

Citaat van: Barry_C70 op 25-04-2008 01:59:57
Citaat van: Joris_Scholte op 24-04-2008 21:30:49
What is, in your opinion, Volvo design if the current models are not Volvos? Surely you can't mean the 850 or 70 cars because that is a more than a decade old design, plus they look NOTHING like the P1800 or Amazon which could be considered Volvo design unless those aren't Volvo design either? I'm just curious.
Volvo is and always has been a MASS PRODUCED PRODUCT! with an aim to sell MORE CARS. Its nice for us who are enthusiasts, but they're not as rare or unique as you might consider them to be
Het schijnt dat de ontwerper van de KIA XC60 en de nieuwe Mazda S60 heeft gezegd dat hij zich niet wilde conformeren aan het zogenaamde erfgoed. Wat dat betreft, bij een vijfdeurs Volvo is de derde zijruit langer dan de tweede, om maar iets te noemen.
Ik wil er alleen mee zeggen dat ik het erg jammer vind dat Volvo nu echt een 13-in-1-dozijn-ontwerp aan het volgen is, het karakteristieke gaat er zo wel van af...