slecht starten van mijn volvo 850 2.5i, 10v LPG

Gestart door aj, 10-05-2007 21:51:16

Vorige topic - Volgende topic

aj

Laatste vraag:

Ik ben van het weekend wat aan het meten geweest en ik meet geen uitgangssignaal op de nokkenassensor.  De sensor krijgt wel een voedingsspanning en 1 pin ligt aan massa.  Dit is een 'hall' sensor?.  Weet ook iemand de juiste meetwaarden?

Volgens mij zou dit wel een verklaring kunnen zijn voor mijn probleem van niet starten en soms in 1 keer aanslaan en voor de rest een prima lopende motor. Als ik het goed heb begrepen wordt dit signaal alleen bij het starten gebruikt.

rody

lees dit eens:

http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=81204

foutcodes? als je geen foutcodes hebt lijkt mij dit niet de oorzaak; zeker als ie verder goed rijd.

lees de foutcodes uit, resetten en kijken welke er terugkomen.

rody

kijk ook anders de brandstofleiding en onder de auto na of je hier rare dingen ziet.

(het traject v.d motor richting filter en tank)

aj

Verdorie... Ik had de foutcodes al eens uitgelezen, maar toen had ik alleen foutcodes 1-1-5 t/m 1-5-5. Nu heb ik naast deze foutcodes (zijn weer terug gekomen) een 3-1-4.  Opgezocht en inderdaad een fout van de nokkenassensor.  Te toevallig lijkt me. Ik ga morgen proberen een andere sensor te kopen en ik hoop dan dat de start problemen verleden tijd zijn.....  Geen ramp, de onderdelen die ik heb vervangen waren ook echt aan vervanging toe en behoorlijk standaard.

Er is nog 1 ding die me wel opvalt, de bobine tikt behoorlijk. Niet altijd, maar een week geleden viel het me ook op. Ik schrok eerst omdat ik dacht dat 't de kleppen waren :). Toch zie ik geen vonken in het donker, ook niet als ik 'm nat maak. Zal wel goed zijn denk ik.

Ludo

Citaat van: aj op 29-05-2007 20:42:50
Toch zie ik geen vonken in het donker, ook niet als ik 'm nat maak. Zal wel goed zijn denk ik.

daar zou ik maar niet van uit gaan.
bij dit type bobine zie je nooit vonken overslaan...

Misha

Citaat van: aj op 29-05-2007 20:42:50
Er is nog 1 ding die me wel opvalt, de bobine tikt behoorlijk.
Dat doen ze al als je ze nieuw bij de dealer of Bosch zelf haalt...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

aj

Ik heb de nokkenas sensor vervangen en sindsdien start de auto perfect. Geen problemen meer gehad.  Ik denk dat dit het was. Bedankt voor alle reacties.