3e remlicht achterspoiler T5

Gestart door renew, 13-05-2007 15:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renew

Hallo mensen,

Ik heb een keer zelf een orginele spoiler gemonteerd op mijn T5 sedan. toen heb ik het draadje naar de unit's van de achterlichten gelijd. Daar had ik hem aangesloten bij het orginele remlicht. Dat ging helaas aardig ruiken en er kwamen vonkjes vanaf. Dus dat is geen goede optie.  :-[
Ik heb geen stekkertje meer aan het draadje. Kan je deze bij de dealer kopen en waar moet ik hem dan aansluiten? Ik zag laatst ook nog een contact punt zitten achter de bekleding van de achterklep. Is dit soms het aansluitpunt? ???

Ik hoor het graag.

Groetjes,

René


-D©©©L-

Gewoon op de juiste manier aansluiten bij het remlicht moet gewoon werken.
AMP (wurg)stekkertjes kan je gewoon per stuk halen bij een automaterialen zaak,
deze wurg je op de aangestripte draad.
Zit er een trekhaak onder ? 

Geert-Jan

Ik heb bij die van mij de originele bedrading gebruikt.
Zit bij type 96 inderdaad achter de bekleding en werkt direct na aansluiten.
Het remlicht op de hoedenplant heb ik gewoon het lampje verwijderd. :eusa_whistle:

Gr. Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

renew

bedankt voor jullie tips. Marco: en als ik dat AMP stekkertje aan het draadje hebt bevestigt waar gaat dan dat draadje naartoe?

Geer- Jan, ik heb geen 3e remlicht op mijn hoedenplank. maar toch bedankt voor de tip. Jij bedoelt aansluiten onder de bekleding van de kofferbak deksel?


Emiel


Ronbroek

Raar dat het gaat ruiken, het zijn volgens mij 5 lampjes van 1,2 watt ofzo.

Mijn GLT spoiler ga ik binnenkort ook vervangen door een T-5 exemplaar met 3e remlicht.

Moet hem nu eerst nog laten spuiten.


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

-D©©©L-

Citaat van: Emiel op 13-05-2007 21:15:22
AMP... :eusa_snooty:

Solderen!

Een gesoldeerde verbinding breekt bij de overgang op het tin onder invloed van beweging vanzelf af.
Een goed gemaakte wurg/krimp verbinding heeft minder overgangs weerstand dan een soldeerlas.

Òf heb jij het over die kleine Kl#!3ige blauwe kabel moordenaars ?
Ik bedoel eigenlijk de aankrimpbare schuifstekkertjes...

deze dus:


 

Ronbroek



Hierbij moet je goed op de koperdiameter letten, anders snijd hij te diep of te ondiep in.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Emiel

Die van Ron bedoel ik ja, nooit gebruiken. Heb Joost er ook vanaf geholpen. Die soldeert nu ook (toch?).
Zoveel beweegt de bedrading niet (behalve estateklep), en de verbinding is gegarandeerd goed.

renew

Waar moet ik hem dan op solderen? gewoon op de unit van de achterlichten?
Citaat van: Emiel op 13-05-2007 21:43:18
Die van Ron bedoel ik ja, nooit gebruiken. Heb Joost er ook vanaf geholpen. Die soldeert nu ook (toch?).
Zoveel beweegt de bedrading niet (behalve estateklep), en de verbinding is gegarandeerd goed.

Emiel

Ik heb zelf de draad bij de lampunit gesoldeerd (remlichtdraad), andere draad op een massa gemaakt.

Kapotlampje-indicator gaat niet aan, ook geen geknetter te horen... ;)

pwassink

#11
Citaat van: -D©©©L- op 13-05-2007 21:33:14
Citaat van: Emiel op 13-05-2007 21:15:22
AMP... :eusa_snooty:

Solderen!

Een gesoldeerde verbinding breekt bij de overgang op het tin onder invloed van beweging vanzelf af.
Een goed gemaakte wurg/krimp verbinding heeft minder overgangs weerstand dan een soldeerlas.

Òf heb jij het over die kleine Kl#!3ige blauwe kabel moordenaars ?
Ik bedoel eigenlijk de aankrimpbare schuifstekkertjes...

deze dus:

http://www1.nl2.conrad.com/xl/8000_8999/8000/8040/8040/804096_GB_00_FB.EPS.jpg
 

Heetten Fast-on in mijn opleiding ..

Op zich een prima verbinding, mits met een echte wurgtang (van iets meer als 5 euro) geplaatst

ALs je praat over storingsblokjes moet ik direct denken aan de blauwe knijpklemmen waarmee 3/4
van alle trekhaken afgemonteerd zijn / werden (meestal niet in de 850 gelukkig)  in nederland. 
Deze houden het met enig geluk net een krappe leaseperiode uit, hierna  is het feest ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Emiel

Citaat van: pwassink op 13-05-2007 21:53:23
Deze houden het met enig geluk net een krappe leaseperiode uit, hierna  is het feest ..

Yep, trekhaakbedrading bij bRuut is ook zo gedaan. Werkt nu dus niet meer.... :eusa_wall:

renew

Erg bedankt jongens. Ik zal eens kijken wat ik er precies aan kan doen en of het uberhaubt lukt natuurlijk. Ik ben wat dat betreft a technisch.

Citaat van: Emiel op 13-05-2007 21:55:30
Citaat van: pwassink op 13-05-2007 21:53:23
Deze houden het met enig geluk net een krappe leaseperiode uit, hierna  is het feest ..

Yep, trekhaakbedrading bij bRuut is ook zo gedaan. Werkt nu dus niet meer.... :eusa_wall:

AntonioMontana

Achter de bekleding van je sedan-achterklep zit een draad met een geel contactje? Dat is de originele aansluiting van het 3e remlicht, dus die gewoon gebruiken. Als je de stekker nog aan je spoilerbedrading had zitten was t plug&play, nu moet je dus een nieuw stekkertje halen of de juiste draden aan elkaar vastmaken zoals beschreven hierboven.

(Ik moest zekering #12 vervangen erna want de 10A die erin zat ging steeds stuk, ergo geen remlichten meer, ik neem aan dat dat komt doordat er een extra remlicht parallel bijgekomen is? Anyhow ik heb er nu een 15A in zitten en de remlichten doen t top nu.)