850 GLE of GLT Estate importeren uit duitsland

Gestart door mr.deep, 09-05-2007 09:17:35

Vorige topic - Volgende topic

mr.deep

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een 850 GLe of GLT te importeren uit duitsland. Mijn budget is ongeveer 3500 pleuro. Ik heb berekend dat ik met de hele importprocedure ongeveer( voor een 1995 er) 1100 euro kwijt ben (buiten de verplichte APK keuring in nederland, nieuwwaarde auto reken ik 35000 euro, ongeveer zo'n 850 euro rest bpm). Dus ben ik aan het kijken naar een auto tot zo'n 2500 euro. Daarvan staan er 10 tallen op het inet. In nederland heb je ook auto's voor dat geld maar dan met minimaal 300.000 km op de teller. In duitsland moet het lukken onder de 200.000 km te blijven. De meeste in duitsland zullen ook wel een onderhouds historie hebben(Scheckheft).

Ik heb het forum redelijk doorgespit en weet wel zo ongeveer waar ik naar moet kijken. De auto moet een TUV keuring hebben want ik was niet van plan bij de APK keuring voor verassingen te komen staan  :eusa_think:. Weet er iemand of de duitse TUV vergelijkbaar is met de nederlandse APK ?

De laatste vraag is of een GLT kwetsbaarder is (motorisch) dan een GLE. Eeen GLE is prima maar een GLT is leuker(lees sneller). Betrouwbaarheid staat bij mij echter voorop.

Ik zal de hele invoerprocedure documenteren en op het forum plaatsen want ik zie dat er nog wel een paar tegenstrijdigheden aanwezig zijn op het forum (ivb. met verzekeren tijdens reis naar holland. Ik woon gelukkig zo'n 2 km van de duitse grens.

Adviezen en tips zijn meer dan welkom.

Thx.

thuur

TUV is zeker vergelijkbaar met APK, al zullen ze nooit op exact dezelfde punten letten. Kennis van me is een hollandse 760 cabrio op belgisch kenteken aan het zetten, en ik weet dat binnen de EU een goedgekeurde auto in land X geaccepteerd moet worden in land Y.

GLE, GLT, T-5, .... Het is allemaal even onbetrouwbaar ;D
Zit geen verschil in dus. Het valt of staat met de onderhoudshistorie en accessoires.

Suc6 en we lezen graag de vorderingen!

Gr 8)

FelixB

Ik zit erover te denken om een V70 uit D te halen, als je in de buurt van Arnhem (laten we zeggen Venlo tot Enschede) woont kunnen we samen kijken?!
We zijn geen concurrenten en 2 weten/zien meer dan 1 ...
855R & C70 T5 cabrio automaat

)()()sT

Ik heb 2 jaar geleden ook een GLT geïmporteerd uit Duitsland, en ben er nog steeds tevreden mee :)

Over verzekeringen weet ik niet zoveel moet ik zeggen; ik heb toen met de Duitse handelsplaten even snel naar de NL-Volvo-garage gereden  :eusa_naughty: omdat ik daar de auto kon laten nakijken. Afspraak was bij goedkeuring de auto gelijk thuis neer te zetten (zo dus gedaan).
Voordeel is dan inderdaad wel dat je een auto in de buurt vindt en vlakbij de grens woont.

Mijn vorige auto heb ik in Keulen gekocht en met een trailer hierheen gehaald.

Succes en houd ons op de hoogte! Waar woon je?

Maarten

Mijn zus woont al een paar jaar in Duitsland , en ik kan uit haar ervaring spreken, dat de TUV echt wat anders is dan APK, het is veel grondiger en ik heb in een TUV keuring dan ook meer vertrouwen dan de APK.
Groet
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

V70geRwin

Het duitse 5 dagen export incl verzekerings kenteken wordt nu ook in NL erkend omdat NL ook exportkentekens heeft.

Ergens in het midden van dit topic is daar ook een discussie over geweest
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17470.0

Suc6 en ben benieuwd hoe het je vergaat!

mr.deep

bedankt voor de reacties mensen,

Ik had een beetje weinig tijd daardoor een late reactie.

Ondertussen heb ik besloten welk type het wordt : een 850 GLT Estate.

Nu is het een kwestie van sites in de gaten houden totdat er een mooie voorbij komt.

Felix B ; ik woon in enschede maar heb weinig verstand van volvo's dus of je aan mij zoveel hebt ?

Ik houd wel de site's in de gaten dus ik wil wel voor je kijken als je me zegt welk type je zoekt.

wordt vervolgd.........

mr.deep

nog een kleine aanvulling :

Ik heb ondertussen ook een mooie t5 zien staan maar in dit geval is het een 2 liter. Nu heb ik gelezen dat dit type in bepaalde landen geleverd is.

Weet iemand of deze 2 liter modellen zuiniger zijn dan de normale 2,3 ltr t5 modellen ?

Thx

thuur

Citaat van: mr.deep op 15-05-2007 13:04:58
Weet iemand of deze 2 liter modellen zuiniger zijn dan de normale 2,3 ltr t5 modellen ?

Je kunt ze iets zuiniger berijden dan de 2.3. Maar in de prakijk bij normaal gebruik zul je daar niets van merken.

Gr ;)