Hallo en......HELP!

Gestart door Quota, 16-05-2007 17:25:21

Vorige topic - Volgende topic

Quota

Mijn nick is Quota en ik ben verliefd op de "roffel"... Heb het al weer een tijdje moeten doen met een leasebak (you don't want to know) en mag me nu weer gaan orienteren op een eigen voiture...

Ik overweeg nu dus (emo argument) om ons te trakteren op een 850 estate (vanwege kilometrage van 35 K+ / jaar iets op LPG of diesel). Zijn er nog specifieke tips, trucs en zaken om hierbij rekening mee te houden? Wat kost het om een LPG installatie achteraf in te laten bouwen?

Groeten,

Quota

V70geRwin

Welkom hier!

De meeste vragen die je hier stelt zijn al eerder gesteld  ;)
Kortom klik eens rond bij do's en don'ts en in het lpg gebeuren zou ik zeggen..

Suc6 met zoeken!

Rick.

Welkom hier.

Begin HIER! eens met lezen.

Succes met je zoektocht.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Chris

Hey, welkom hier!

Veel leesplezier ;D

hpkevertje

Inbouwen van een LPG-G3 installatie kost € 2000,- a 2500,-. G3 installatie wordt door de RDW "erkend" vanaf 1996, als ik goed ben voorgelicht. G3 mag ook wel in een oudere auto, maar dan krijg je niet de extra korting op de wegenbelasting.
Belangrijkste voordeel is echter het tanken: iedere keer lachen. ;D
Mijn gemiddelde gebruik is 1:8,5.
Succes ermee.

mehn

Citaat van: hpkevertje op 29-05-2007 18:04:14
G3 mag ook wel in een oudere auto, maar dan krijg je niet de extra korting op de wegenbelasting.

Wat is dat nu weer voor een onzin...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

tackle

g3 is g3, dan maakt de leeftijd van de auto niet uit, mits ie een g3 installatie heeft.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Ik vond dat 't hier wel mooi staat omschreven.

FGG

Citaat van: hpkevertje op 29-05-2007 18:04:14
Inbouwen van een LPG-G3 installatie kost € 2000,- a 2500,-. G3 installatie wordt door de RDW "erkend" vanaf 1996, als ik goed ben voorgelicht. G3 mag ook wel in een oudere auto, maar dan krijg je niet de extra korting op de wegenbelasting.

Dat hangt wel van de auto en de installatie af. In onze 850 zit een verdamper-installatie en dan ben je voor 1500,- klaar.

Kijk hier eens en neem eventueel eens contact op met Rody. Die zit op 't moment in hetzelfde schuitje en heeft zich ondertussen behoorlijk ingelezen en laten voorlichten.

Ludo

Citaat van: FGG op 29-05-2007 23:18:27
Ik vond dat 't hier wel mooi staat omschreven.

is zeker mooi en correct omschreven, volgens dit artikel zou iedere 850 op G3 kunnen.
alleen geeft Volvo geen goedkeuring af voor iets (de Europese richtlijn EG 94/12) waarmee ze in de prijzen gevallen zijn.  :-\

Quota

:eusa_dance: :eusa_dance: Ik ben nu ook een echte roffelaar  :eusa_dance: :eusa_dance:

Het is geen 850 geworden, maar een V70 classic 2.5D uit 2000. heb 296000 op de teller staan en we hopen dit nog te verdubbelen. De auto rijdt fantastisch en heeft voldoende power (en nodigt gelukkig niet altijd uit om dit te gebruiken, ga gewoon rustiger rijden met deze auto!).

Verbruik lijkt ook bijzonder netjes, gemiddeld 5,3 liter per 100 km volgens de BC... :angel:

FGG

Citaat van: Quota op 07-08-2007 18:42:59
Verbruik lijkt ook bijzonder netjes, gemiddeld 5,3 liter per 100 km volgens de BC... :angel:

Wel met een korreltje nemen, denk ik.

We zijn altijd te porren voor wat foto's natuurlijk.

hathü

Een wijs besluit om een v70 diesel te nemen. Mijn ,98 er TDI, lust gemiddeld 1 op 15, volgens mijn eigen berekening, de bc is iets optimistischer. Benieuwd of je dat rustige rijden kunt volhouden, mij lukt het niet, de sound en de power van de TDI zet mij aan tot pittig rijden.

pimsam

Welkom. Eindelijk weer eens een dieselaar. De laatste tijden kwamen er bijna alleen maar eRren bij.