Vering V70

Gestart door basphil, 17-05-2007 08:49:25

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Heeft er iemand een idee waarom er bij een V70 uit 1998 ook nog twee kleinere veren onder zitten,
bij de achter as.
Ik vraag me gewoon af waar dat voor nodig is, mijn vorige auto een 850 glt 1992 had dat niet.

Met vriendelijke groet
           Basphil

)()()sT

Hoe bedoel je?

Bedoel je "in" de grote veer zit nog een kleine ertussen?
Dan heb je hulpveren... staat ie vrij hoog van achteren?

Sbv

Zijn dit niet hulpveren ivm gastank of trekhaak ?

Deze zullen er mogelijk zitten ivm doorzakken aan de achterkant.

basphil

Ik heb geen trekhaak en die heeft er ook nooit onder gezeten, in de auto zit ook geen gastank.
Ik heb even gekeken en als je van achter onder de auto kijkt dan zie je eerst de twee grote veren,
en daarna de twee kleinere (het lijken wel schokdempers).
Maar het enige verschil is dat er een soort rubbere hoes omheen zit met ribbels inplaats van een gewone schokdemper.
Toch ben ik er niet zeker van wat dit nou is ?

Sbv

Is het niet de rubber hoes van de Nivomats de je misschien voor een veer aanziet ?
Vanaf achteren zie je eerste een veer en dan komt je schokbreker

-D©©©L-

Zoals op deze foto links onderin ?

- klik voor hi-res -

basphil

Ja zoals op die foto ziet het eruit, dus dat zijn nivomats dat wist ik niet?

mehn

Citaat van: basphil op 17-05-2007 12:04:07
Ja zoals op die foto ziet het eruit, dus dat zijn nivomats dat wist ik niet?

Yep nivomat. Hier zie je het verschil van voor en na de nivomatverwijdering op mijn auto:

Nivomat-demper is vervangen door gele Koni.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

basphil

Nou dat is dan duidelijk bedankt!

amdusias

wat is nu het beste qwa vering dan ?  ( om even door te breien als je het niet erg vind  ;D )
en dat de auto niet zo in zn kont hangt ..   deze eufel had ik bij mijn v40 ook .. maar daar heb je niet zulken nivomats of schokdempers zoals je ziet op de foto ...

-D©©©L-

Citaat van: amdusias op 12-09-2007 17:53:14
wat is nu het beste qwa vering dan ?  ( om even door te breien als je het niet erg vind  ;D )
en dat de auto niet zo in zn kont hangt ..   deze eufel had ik bij mijn v40 ook .. maar daar heb je niet zulken nivomats of schokdempers zoals je ziet op de foto ...

Tuurlijk bestaan er wel nivomats voor een V40.  :eusa_wall:

Enno

Citaat van: amdusias op 12-09-2007 17:53:14

Op een Carisma ;) heb ik destijds een progressieve veer laten zetten. Er zat een LPi installatie in. Eigenlijk was het een gigantishce verbetering ten op zichte van de standaard veer. Auto stond daarna altijd recht en reed veel strakker. Als het er voor de Carisma (ba vies woord).....was dan is het er ook voor een V40......

amdusias

ik leest nu zelf me eige reactie , en het komt een beetje raar over ..  ik bedoelde eigelijk dat het bij mn eige auto het al goed is.. dat is klaar ..  maar bij mn vrouws auto de V70 daar moet het nog gebeuren .. :eusa_wall:   .. vandaar de vraag.