Waar RVS remleidingen halen

Gestart door Mats, 17-05-2007 21:22:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5turbo

Citaat van: cas op 21-02-2011 14:14:07
ik vraag me af hoe het bij DcccL blijft hangen  :eusa_think: of is de opening daar daadwerkelijk exacte  de maat van het ronde gedeelte waar ik het eerder over had.

dat zal het wel zijn, kan niet anders.

Volgens die oude man in de garage floepte de nieuwe leiding er zo doorheen,maar hoe goed hij heeft gekeken vraag ik me af.
Hij vond het allemaal maar niks.Kan dus zo zijn.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Teddy81

Welke kan eigenlijk waardoorheen? De paarse slang kan toch door het groene beugeltje?? Waardoor de blauwe klem de boel niet vastklemt?

Wat is het verschil? Wat is de diameter van het ronde gedeelte en wat is de diamter van de zeskant? Als daar twee mm verschil tussen zit is dat in principe genoeg. Dan zit rondom 1mm rond waar de zeskant op kan steunen. Je ring moet wel exact de juiste maat hebben! ;) Dus precies net zo groot als het ronde deel van de slang.

Maar ja, het zou gewoon moeten passen. Maar misschien heeft Marco (DcccL) zijn beugeltjes aangepast??

cas

#32
hier is die opstaande rand ook veeeel meer. ( ET setje)

http://www.europeantuning.nl/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=526&category_id=25&option=com_virtuemart&Itemid=2

ik vond dit al meteen een beetje eng aandoen, lijkt net alsof hij er elk moment doorheen kan schieten.


Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Citaat van: T5turbo op 21-02-2011 14:18:04
Citaat van: cas op 21-02-2011 14:14:07
ik vraag me af hoe het bij DcccL blijft hangen  :eusa_think: of is de opening daar daadwerkelijk exacte  de maat van het ronde gedeelte waar ik het eerder over had.

dat zal het wel zijn, kan niet anders.

Volgens die oude man in de garage floepte de nieuwe leiding er zo doorheen,maar hoe goed hij heeft gekeken vraag ik me af.
Hij vond het allemaal maar niks.Kan dus zo zijn.  :eusa_whistle:

Ja misschien had hij er wel helemaal geen zin in? Of hij vind dat alle auto's enkel voorzien moeten worden van originele onderdelen. Of de gaten bij jou zijn uitgesleten? Kan ook nog natuurlijk.
Wel vaag.

Teddy81


cas

dat zal indd wel meevallen denk ik nu, aangezien de andere kant koperen leiding is, en een stijf geheel, en weer gekoppeld.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Ok, nu ga ik twijfelen.

Ik zit je foto nog eens te bekijken Cas, maar als je het vergelijkt met de leiding van ET zit er wel een heel erg klein draagvlak. Nihil.

Ik zou er toch mijn twijfels over hebben.

Sorry, ik had je foto niet goed bekeken.

Edit:

Deze foto heb ik het over:

cas

Citaat van: Teddy81 op 21-02-2011 14:29:10
Ok, nu ga ik twijfelen.

Ik zit je foto nog eens te bekijken Cas, maar als je het vergelijkt met de leiding van ET zit er wel een heel erg klein draagvlak. Nihil.

Ik zou er toch mijn twijfels over hebben.

Sorry, ik had je foto niet goed bekeken.

haha, heb je mij om. ga je zelf aan de andere kant staan  :eusa_clap:   

goed, we gaan verder  ;D  Thuur? what do you reckon?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Citaat van: cas op 21-02-2011 14:30:58
Citaat van: Teddy81 op 21-02-2011 14:29:10
Ok, nu ga ik twijfelen.

Ik zit je foto nog eens te bekijken Cas, maar als je het vergelijkt met de leiding van ET zit er wel een heel erg klein draagvlak. Nihil.

Ik zou er toch mijn twijfels over hebben.

Sorry, ik had je foto niet goed bekeken.

haha, heb je mij om. ga je zelf aan de andere kant staan  :eusa_clap:   

goed, we gaan verder  ;D  Thuur? what do you reckon?

Beter dat ik het toch even aangeef toch?! ;) Zou het vervelend vinden als je je banaan om een boom heen vouwt.
Kun je niet een stukje van het ding afdraaien in de draaibank om op die manier wat meer vlees te creëren? Wat is de wanddikte van het dingetje?

Teddy81

Als je goed kijkt zie je trouwens ook dat de zeskanten anders zijn. Die van jou heeft afgeronde hoeken, die van Marco heeft scherpe hoeken. Het is niet dezelfde koppeling die ze gebruikt hebben.
Ik zou durven beweren dat de koppeling die jij hebt gemaakt is voor een doorvoor dmv een vaste  dinges. Ik zal zo even een fotootje schieten hier in het magazijn.

cas

zat ik ook al aan te denken om nog iets af te draaen, maar hoe doe je dat als het al aan de slang zit geperst  ;D  heb daar geen verstand van hoor. En dan, vind ik de wanddikte te minimaal om daar nog aan te rommelen.

heb de schuifmaat nog niet gevonden.


hier een foto met electraschroevendraaier erbij, die aanwijst waar we idd dus de opstaande rand missen. 1 zoals je wel ziet bij de andere kant ( die er dus naast ligt).



Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

-D©©©L-

#41
Opstaande rand missen ?  kom op zeg, het is alleen om te voorkomen dat de boel aan de remleiding gaat hangen.
Misschien is het beugeltje uitgesleten, 1 boutje en er zit een nieuwe op. Een sluitring er extra tussenzetten vind ik een beetje lapwerk en voorkomt het verdraaien niet. 


Teddy81

Nou, Marco heeft gesproken volgens mij!

Toch vind ik die rand erg klein, omdat ik altijd gedacht heb dat het was om de slang + leiding vast te klemmen. Als het enkel is om ervoor te zorgen dat de boel gaat hangen kan het geen kwaad lijkt me. Maar waarom zou er dan een klemmetje bij zitten? Toch om de boel vast te klemmen?
Ik ben het wel met je eens dat de rest een beetje beunoplossingen zijn. De mooiste oplossing is om een set nieuwe slangen te halen, maar ja, als je ze al hebt, waarom niet op een andere manier oplossen?

cas

Citaat van: Teddy81 op 21-02-2011 14:52:45
Nou, Marco heeft gesproken volgens mij!

Toch vind ik die rand erg klein, omdat ik altijd gedacht heb dat het was om de slang + leiding vast te klemmen. Als het enkel is om ervoor te zorgen dat de boel gaat hangen kan het geen kwaad lijkt me. Maar waarom zou er dan een klemmetje bij zitten? Toch om de boel vast te klemmen?
Ik ben het wel met je eens dat de rest een beetje beunoplossingen zijn. De mooiste oplossing is om een set nieuwe slangen te halen, maar ja, als je ze al hebt, waarom niet op een andere manier oplossen?

heb deze " nieuw" gekocht  ;D  zonder bon.... maarja. ik ga wel kijken dan tegen die tijd. eerst even mn 302 schijven een keer gaan bestellen. even wachten tot eind vd maand. dan plunderen we de winst weer  :eusa_angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

T5turbo

Ik zal van het weekend nog eens het wiel eraf halen en beter kijken.Ze verwachten hier dan weer een beetje redelijke temperaturen.  :eusa_drool:
Anders andere beugeltje kopen en dan zou het dus goed moet zijn...... :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!