Electronische parkeerhulp

Gestart door Plim, 15-05-2003 20:47:38

Vorige topic - Volgende topic

Plim

In de autoweek heb ik een artikel gelezen over een electronische parkeerhulp. Een onzichtbare, dus zonder van de zwarte "dopjes" in de bumper. (zie ook het artikel http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1540

Ik heb zo'n ding gekocht bij Conrad en hem ingebouwd in mijn 850 GLT. Ik ben erg tevreden ! Voor € 109 een leuke gadget. Inbouwen heeft mij ongeveer anderhalf uur gekost (en ik ben niet handig! :-\)

Zo dat wilde ik even delen. ;D

Groeten,

Pascal
Venetian Red

Guido_Smit

Heb je wel de bumper moeten demonteren?
Als je een trekhaak zou hebben, kan dit systeem dit dan "leren" zodat hij hier niet op reageert?

Gr: Guido

Jur

Met een trekhaak heb je zo'n ding ook helemaal niet nodig  ;D ;D

Maar ff serieus. In mijn taxi had ik ook zo'n ding, en je wil toch wel eens weten hoe goed (of slecht) zo'n ding werkt. Zodoende kan ik je dus vertellen dat die systemen ruim op tijd waarschuwen, en die trekhaak dus geen probleem zal zijn. Dit systeem was wel af fabriek ingebouwd, Ik kan je dus nix vertellen over deze achteraf inbouw systemen.

s©ub@

pascal;

kan um niet vinden bij conrad op de website; heb jij een artikelnummer voor me ofzo?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Jur

Volg de knoppen:

- Auto-hifi & auto-accesoires
- Auto-accesoires
- Comfortuitrusting
- Parkeerhulpsystemen

denkweb

s©ub@

staan inderdaad die sensoren op; maar kan die lus niet vinden... die zoek ik dus juist
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

micha

Stoort zo'n sensor ook lazermetingen van de politie?

denkweb

Parkeer jij achteruit je auto op een flitspaal??

denkweb

Staandehouding kan ik wel over meepraten.

Met een Mazda Demio in Halle (D) geprobeerd LPG te tanken, deze werd echter destijds voor een rijdende bom aangezien (hoop consternatie).

Later in de stad zelf aangehouden omdat ik overstak in een winkelstraat (afgesloten voor verkeer), ik had daar een oversteekplaats moeten gebruiken die aan het einde van de straat zat. Kosten: 8 D-mark.

Twee dagen later: Verkeer in de stad zit vast, met mn toenmalige chef op weg naar het hotel. Over de tramstrook, langs de halte achter een ambulance aan (scheelde wat rode lichten en werkzaamheden). Helaas was er niemand van een perron gevallen en reed ik me klem tussen een Polizist en een Notarzt (ziet er wel uit als een notaris maar doet je op een andere manier zeer).

Kosten: 850 d-mark en drie weken de auto beslag gehad.

Rudi

Citaat van: micha op 16-05-2003 18:52:45
Stoort zo'n sensor ook lazermetingen van de politie?

Kijk ,s op www.flitsservice.nl onder techniek,wordt veel duidelijker ;)

ps.heb je de AP,s er al onder?
Dr.Go-Fast...

Rudi

Waar is trouwens een E-Parkeerhulp goed voor? ;D
Dr.Go-Fast...

Plim

Citeerinderdaad die sensoren op; maar kan die lus niet vinden...

Het Conrad artikel nr is: 852791

Ik heb de bumper niet hoeven te demonteren. Bij een GLT van '92 heb je die grijze stootstrip rondom op de bumper. Die strip heb ik gedemonteerd en vervolgens op de bumper de strip geplakt. Wanneer de grijze strips weer terug "geklikt" worden zie je er niets meer van. In de bumper zelf zitten een aantal gaten. Ik dacht 4 waarmee de bumper aan het chassis is bevestigd en 2 zonder functie. Een van die gaten heeft dus de functie gekregen om de antennedraad terug te voeren tot onder de auto. Vervolgens via zo'n rubberen dop de kofferbak in. Daarna de voeding van het kastje aan het achteruitrijlicht gekoppeld, speakertje via de hoedenplank naast mijn luidsprekers van de radio en voila. Alles werkt.
En het werkt ook nog echt goed !

Waar is het goed voor ? ....eh ... Eerlijk gezegd had ik het ding gekocht om in te bouwen in mijn Maxima. Het apparaat is nogal groot en die bumpers zijn helemaal in de kleur gespoten. Je ziet dus alles meteen. Nu had ik al zo'n Hayenes auto repair manual gekocht om te zien hoe de bumper gedemonteerd moest worden. Alles leek goed te gaan, totdat ik de laatste moertjes los moest maken. Bleek ik een afneembare trekhaak te hebben... :P :P Het demonteren werd hierdoor een heel stuk lastiger. Dus laat ik voor de Maxima maar een keer door een handiger iemand dit apparaat monteren.  :D

Plus punt is dat mijn vrouw (die meestal in de 850 rijdt)nu ook achteruit kan parkeren ! (althans, nu heeft ze geen excuus meer !)  ;D

Venetian Red

Rudi

Citaat van: Plim op 16-05-2003 21:49:04
Citeerinderdaad die sensoren op; maar kan die lus niet vinden...

Plus punt is dat mijn vrouw (die meestal in de 850 rijdt)nu ook achteruit kan parkeren ! (althans, nu heeft ze geen excuus meer !)  ;D

Ik had al zo,n vermoeden ;D
Dr.Go-Fast...

rogier

Artikelnr.: 852791 - 8B

Klopt dit?