Van GZ naar ZG.......... van Onyx naar Garnet Red !

Gestart door RRRRR_Ramon, 19-05-2007 22:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Gisteren getankt en ontdekt dat de BC je giga voor de gek houdt......  :evil:  De BC rekent ook door totdat de tank leeg is, ik heb dus getankt toen er nog ca. 12 liter in de tank zat. Ik vermoed dat dat dus de afwijking daarin zit of de computer staat ingesteld op een andere bandenmaat dan de 205/50/16. Achter zitten namelijk 205/55/16 banden en voor 205/50/16. Volgens de service historie zijn er bij 302K twee nieuwe achterbanden gemonteerd, maar die zitten nu op de vooras. Op de navigatie geeft de teller bij 100 km/u ook iets te veel aan.

Desondanks toch een net verbruik, 1 op 13,52 gescoord over 791,7 km. Totaal 58,54 liter getankt. Dat komt neer op 7,1 l/100km. De 850 deed doorgaans 1 op 8½ met uitschieters naar onderen en boven. Nu meer vermogen, een zwaardere auto en meer fun.

Moet wel gezegd dat er een slangetje van de waste-gate af was (net afgebroken achter de aansluiting)  en dat heb ik vrijdagavond gefixt en daarna flink testgereden. Snelheden van 160+ en paar keer 0-140 tests met toerentallen van 4000+.  ::)  ;D Daarna was het verbruik volgens de BC wel een stuk hoger meteen, na ca. 35 km aan testritjes steeg het verbruik volgens de BC meteen van 5,9 naar 6,3.  :o  ;)

Auto trekt nu nog veel beter maar verbruik lijkt wat gestegen, in ruil voor PK's en Nm's heb ik er geen problemen mee...  :eusa_whistle:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

kyro

Citaat van: RRRRR_Ramon op 03-06-2007 17:40:07


Auto trekt nu nog veel beter maar verbruik lijkt wat gestegen, in ruil voor PK's en Nm's heb ik er geen problemen mee...  :eusa_whistle:

ha, ha,  chippie voor u ::) :D

mehn

Ik heb er gisteren mee mogen rijden. Rijdt goed moet ik zeggen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 03-06-2007 18:17:44
Ik heb er gisteren mee mogen rijden. Rijdt goed moet ik zeggen.

Klopt, gister zware keuringsdelegatie op bezoek gehad, van GLT rijders, T-5 rijders, algeheel Volvo techneuten, R-rijders en notoire poetsers  ::) lol ;D

Dacht er wel een goedkeuring vanaf kon inderdaad, geen klachten gehoord. ;D Behalve dan m'n zus....... wat een klein dashboardkastje!! Grrrrrrrrrr  :evil: Ikzelf was al blij met een auto waar het kastje van open wil.  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ludo

er word altijd wel gelachen met zo'n roetmopje  :evil: , maar dat rijd inderdaad echt wel goed.
motorisch zijn ze volgens mij ook diegene die het minst problemen hebben.

kyro

Citaat van: Ludo op 03-06-2007 19:12:36
er word altijd wel gelachen met zo'n roetmopje  :evil: , maar dat rijd inderdaad echt wel goed.
motorisch zijn ze volgens mij ook diegene die het minst problemen hebben.


afgezien, van de pech met de koppakking :-\ 
heb ik in die 27 maanden eigenlijk geen
motorisch probleem gehad met het TDIETJE

ff afkloppen :)

ief

Ook even mogen proeven van het fenomeen koppel in een diesel.....in één woord..AMAZING!
Bijzonder goed zelfs.
Blijven genieten Ramon!
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Gmid

Hij is goedgekeurd hoor Ramon.   :eusa_clap:


Behalve dat dashboard kastje dan.. 1800 punten .. tsssss  ;D

Volvo C30 '12