Me and my meguiars...

Gestart door -D©©©L-, 20-05-2007 17:12:56

Vorige topic - Volgende topic

BartusKN

Citaat van: tackle op 14-03-2008 20:20:59
ik heb die tyreglimtroep verbannen. Als je daarna je auto wast komt er een soort dropwater van je banden af. Kan nooit goed zijn.

en trekt naar mijn weten ook veel vuil aan

tackle

ok....ik spuit die tyreglim af en toe onder de motorkap voor de mooi. Kan ik dus beter laten?

face.flava

Hmmmm zou het je rubber een beetje oplossen?  :eusa_think:

MarcoV

Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken, eerst een goede poetsmachine gekocht en daar bij de meguiars poetsmiddelen bestaande uit Deep Cleaner, Polish en Carnabau wax.
Na veel zweet en nu spierpijn moet ik zeggen dat ik verbaasd was over het resultaat :o
Dacht dat mijn S70 al redelijk glom maar nu, bekijk maar eens de resultaten:

Vind het zelf wel aardig geworden, morgen maar weer naar Moergestel voor de rest van de metamorfose ;D

MarcoV 8)

Rayman

Citaat van: MarcoV op 22-04-2008 15:04:20
Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken, eerst een goede poetsmachine gekocht en daar bij de meguiars poetsmiddelen bestaande uit Deep Cleaner, Polish en Carnabau wax.
Na veel zweet en nu spierpijn moet ik zeggen dat ik verbaasd was over het resultaat :o
Dacht dat mijn S70 al redelijk glom maar nu, bekijk maar eens de resultaten:

Leuk gedaan! Ziet er op de foto's netjes uit.
Welke poetsmachine heb je gekocht marco?

Gr Remond

MarcoV

Weet het merk niet zo snel maar gekocht bij een automaterialenzaak!
Mooi ding, niet te zwaar en regelbaar toerental.
Resultaat is echt heel mooi.
Groeten,

Marco ;)

MarkoC70T5

Citaat van: MarcoV op 22-04-2008 17:41:04
Groeten,

Marco ;)
Is dat nog een beetje veilig te doen.  Ik ben zelf als de dood dat zo'n apperaat meer kapot maakt dan je lief is.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

MarcoV

Citaat van: MarkoC70T5 op 22-04-2008 17:52:55
Groeten,

Marco ;)
Is dat nog een beetje veilig te doen.  Ik ben zelf als de dood dat zo'n apperaat meer kapot maakt dan je lief is.

Gewoon op een laag toerental en niet te lang op 1 plek en lange halen maken!

MarcoV

Rayman

Groeten,

Marco ;)

Valt wel mee hoor ;)

Een excentrische (schuur) machine met regelbaar toerental kun je in de regel weinig verkeerd mee doen. Een poetstol (roterend) is een ander verhaal, maar dat heb ik al vaker uitééngezet :)

DC Cleaner, DC Polish en DC Carnabau wax vind ik trouwens niet echt fijne machinale producten; daar zijn betere middelen voor vind ik ;).

daytonawim

MarcoV

Citaat van: Rayman op 22-04-2008 18:43:11
Groeten,

Marco ;)

Valt wel mee hoor ;)

Een excentrische (schuur) machine met regelbaar toerental kun je in de regel weinig verkeerd mee doen. Een poetstol (roterend) is een ander verhaal, maar dat heb ik al vaker uitééngezet :)

DC Cleaner, DC Polish en DC Carnabau wax vind ik trouwens niet echt fijne machinale producten; daar zijn betere middelen voor vind ik ;).

Klopt, heb alleen de cleaner machinaal gedaan, de andere 2 stappen met de hand!

MarcoV

Rayman

Citaat van: daytonawim op 22-04-2008 18:45:51
Nou Nou  :eusa_pray: :eusa_pray:

Vertel  :eusa_drool: :eusa_drool:

U vraagt...;D

Er zijn verschillende combinaties mogelijk. Ikzelf gebruik allerlei merken (Sonax, 3M, 1Z, Autoglym), maar Meguiars blijft stiekem favoriet. Het geeft elke keer een goede finish. Qua prijs is het niet de meest logische keuze; Eenzet en Sonax leveren verhoudingsgewijs ook erg goede producten die zich ook in de professionele omgeving erg goed bewijzen ;).

Het begon toch weer te jeuken dus ik heb mezelf weer eens iets in m'n hoofd gehaald ;D. De verschillende autopoets-fora boden veel informatie :).

Ik zit namelijk te denken om een nieuwe machine aan te schaffen. Twijfel tussen 2 machines: de G220 DC Polisher van Meguiars en de Flex L 3403 VRG. Beiden Fijne machines (wegen niet teveel, liggen lekker in de hand en de G220 kan zowel roterend als excentrisch poetsen, de Flex alleen roterend)

Ik had eerst een machine van Flex L 3403 VRG, maar die heb ik destijds met een leuke marge doorverkocht :). Overweeg deze toch weer te nemen.

Tuurlijk heb ik altijd m'n vaste stappen die aan het poetsen voorafgaan:

• Auto Wassen (2-emmer-methode);
  • Auto goed drogen met ene goede zeem;
  • Waar nodig toch met de Clay in de weer;
  • Cleaner (stap 1); hang af van de staat van de lak;

Ik gebruik steeds vaker producten uit de "Mirror Glaze" range van Megs, dit zijn de producten in een lichtbruine flacon die veelal door professionele gebruikers worden toegepast en de fanatics ;).

Vervolgens:

1. Plan I
* Meguiars Mirror Glaze #82 (Swirl Free polish)
* W9006 Finishing pad

2.  Plan II
Mocht Plan I niet voldoende zijn (dus ik ben ontevreden), dan pas ik plan II toe.
* Meguiars Mirror Glaze #82 (Swirl Free polish)
* W8006 Polishing pad

3. Plan III
Mocht Plan II niet voldoende zijn, ga je over op een aggresievere combinatie.
* Meguiars Mirror Glaze #80 (Speed Glaze)
* W8006 Polishing pad

4. Plan IV
En nog een tikkie steviger...
* Meguiars Mirror Glaze #83 (Dual Action Cleaner Polish)
* W8006 Polishing pad

Met elke stap die je verder gaat wordt de combinatie steviger. Hoofdregel bij het machinaal poetsen is "Neem de minst agressieve combinatie als uitgangspunt en ga dan verder".

Ik hanteer twee soorten pads
W8006- dit is een polijstpad)

W9006- dit is eigenlijk een pad om wax mee in te wrijven maar qua textuur is deze minder "schurend" dan de W8006.

Er is nog een zwaarder soort pad van Megs: een cutting pad; deze is qua textuur nog groffer dan de W8006.

En dan heb je nog de middelen:
#82 Mirror Glaze Swirl Free Polish

#80 Mirror Glaze Speed Glaze

#83 Mirror Glaze Dual Action Cleaner Polish

Voor de mensen die bij zichzelf afvragen: "Leuk maar quanta kosta?"
Een G220 komt op een 249 euro en qua producten zit je aan de 175 euro. Totaal komt het al gauw neer op 424 euro; je moet het er dus voor over hebben ;). En ja...Er zullen altijd mensen zijn die het goedkoper in kunnen kopen, maar daar wil ik niet teveel woorden aan vuilmaken.

Gr Remond

MarcoV

Jij bent nog veel beter dan ik :eusa_wall: :eusa_wall:

MarcoV 8)

Rayman

Citaat van: MarcoV op 22-04-2008 20:28:47
Jij bent nog veel beter dan ik :eusa_wall: :eusa_wall:

MarcoV 8)

Dat valt nog best mee; ik heb al veel fouten gemaakt ;)