Me and my meguiars...

Gestart door -D©©©L-, 20-05-2007 17:12:56

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Een fris topic om te laten zien wat je (eigen !) resultaten zijn.

- Wassen met flon4000 shampoo oplossing, washandschoen en "2-emmertjes" methode.
- Dak en kofferbakdeksel even met step 2 gedaan
- Motorkap, dak en kofferbakdeksel voorzien van een laagje "NXT"-wax
- Bumper machinaal gedaan met valma spul uit een groen flesje (kras remover) en step 2. daarna "NXT" wax met de hand.
Meer was niet nodig, rest was nog netjes.

klik voor hi-res.

Resultaten met andere dan meguiars produkten of een mengvorm mogen natuurlijk ook  ;)
(Zolang we geen oneindige duscussie aan gaan,)
Voor de lezers is het wel leuk om te weten wat er zoal bij komt kijken.
dus welke stappen je gezet hebt om tot je resultaat te komen en wat je doel is geweest.
Alleen bult spiegel glans, of toch een heel gladde, schone, krasvrije lak met daaroverheen een hele dunne laag wax.
Hoge kwaliteit foto's hebben een (sterke) voorkeur (denk aan 1280*1024 in een link), het is domweg onmogelijk om op een 640x480 foto met zeer hoge (jpeg) compressie iets te beoordelen.
Neem in gedachten dat een potentiele aankoop kandidaat in de internet advertentie altijd een stuk mooier leek, maar in het echt toch ietsje meer meegemaakt had.

-edit- om gehakketak over wat de beste is te voorkomen

Eugene

Citaat van: mehn op 20-05-2007 17:22:00
En de 2e post al off topic  ::)

En de 3e en de 4e...

De 5e niet:

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Meguiars 3stappen plan, met een beetje hulp. Meer moet je niet van mij  verwachten :eusa_whistle:.

Ties

Zaterdag een vriend van me laten zien wat poetsen is.. Zijn A3 gepoetst en natuurlijk de mijnes ok...
Dus dit is het resultaat op de Volvo na een poetsbeurtje...
-Wassen met NXT shampoo
-Behandelen met clay
-Wax met NXT techwax

Denk dat ik binnenkort maar eens wat rommel ga halen voor de bumperhoezen.. Ze zijn nu nog mooi maar dat moeten ze natuurlijk ook blijven.

alex V50

De laserblue vers in de Meguiar's:

Geen 850/X70, maar wel netjes in de Meguiar's:

Ik maak eigenlijk altijd gebruik van het volgende stappenplan;
- Klei
- Stap 1
- Color X
- NXT wax
- Gold Class Wax

Daarnaast nog een heleboel verschillende middeltjes om de bandjes mooi zwart, het dashboard en de bekleding mooi schoon en het kunststof zwart te houden. Hieronder reken ik ook Scratch X om de nare plekjes bij te werken.

Verder het bijhouden door wekelijks te wassen met een washandschoen en NXT Shampoo en 1x per maand netjes in de NXT en/of Gold Class wax. Ook heb ik altijd Quick Detailer en een doek in de achterbak liggen om de Haagse meeuwen te bestrijden.  :eusa_wall:

Gr. Alex.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

thuur

Flipjes 850 R

Gisteren begonnen met 3-stappen-plan. Motorkap, dak, achterklep gehad. pffff, Wel top resultaat  :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap:
Alleen jammer dat de aangebrachte "Trim Detailer" van "Meguier's" al na 1 regenbuitje lelijke lekvlekken op de lak achterlaat...... Verder dus wel erg tevreden over Meguier's. De zijkanten volgen deze week.

855 R Automaat Dark Olive Pearl

Gmid

Citaat van: Flipjes 850 R op 31-05-2007 22:47:50

Alleen jammer dat de aangebrachte "Trim Detailer" van "Meguier's" al na 1 regenbuitje lelijke lekvlekken op de lak achterlaat......

Volgende keer iets zuiniger aan met dat spul. Even laten inwerken, en daarna met een schone doek weer uitvegen/poetsen.

;)
Volvo C30 '12

Flipjes 850 R

Citaat van: Gmid op 01-06-2007 01:14:27
Citaat van: Flipjes 850 R op 31-05-2007 22:47:50

Alleen jammer dat de aangebrachte "Trim Detailer" van "Meguier's" al na 1 regenbuitje lelijke lekvlekken op de lak achterlaat......

Volgende keer iets zuiniger aan met dat spul. Even laten inwerken, en daarna met een schone doek weer uitvegen/poetsen.

;)

Kijk, daar heb ik wat aan. Die strepen zijn zo zonde als je auto net staat de glimmen !! Ik zal het de volgende keer idd met proberen met een schone doek na.  :D
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Marc O.

Waar is dat Trim Detailer eigenlijk precies voor?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ties

Om de ongespoten plastic delen (bijvoorbeelde de bumperhoezen van de 850) en de rubbers te poetsen/conditioneren. Vooral verweerde bumperhoezen knappen ervan op.

Marc O.

Ah ok, dus voor een V70, waar zo'n beetje alles in kleur is gespoten, niet direct interessant.

Gmid

Spiegelkappen, spatlappen, dakstrips, plastieke delen onderaan voorruit, dakrails, ...

:eusa_whistle:
Volvo C30 '12

Marc O.

Citaat van: Gmid op 01-06-2007 16:00:46
Spiegelkappen, spatlappen, dakstrips, plastieke delen onderaan voorruit, dakrails, ...

Och, details  ::)  ;D

Edit: Spiegelkappen zijn trouwens in kleur ;)

Gmid

Citaat van: Marc O. op 01-06-2007 17:08:19
Citaat van: Gmid op 01-06-2007 16:00:46

Och, details  ::)  ;D

Edit: Spiegelkappen zijn trouwens in kleur ;)

Hmm.. zouden de amerikanen het daarom 'detailing' noemen.  ;D  ;)
Volvo C30 '12