Hoofdkoppelingscilinder lek

Gestart door VolvoT5man, 22-05-2007 10:18:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoT5man

Een paar weken terug begon tijdens het rijden het waarschuwingslampje van mijn remmen te branden.  :(Dus eerst maar eens voorzichtig geremd maar die werkten normaal. Thuisgekomen het niveau van de remvloeistof bekeken en dat stond erg laag. Bijgevuld en elke dag even gecontroleerd. Na een gesprek met een collega die mij erop wees dat ook de bediening van de koppeling met dezefde vloeistof gebeurde maar eens naar de hoofdkoppelingscilinder (achter het koppelingspedaal onder het dashboard) gekeken en ja hoor... zo vet als bagger! Die was dus verantwoordelijk voor voor het verlies van remolie. Ook de schuimrubber bekleding rond de cilinder was al behoorlijk vet en aangevreten. Afspraak gemaakt bij Estate Services te Obdam en die hebben het netjes gerepareerd. :eusa_clap: (hoofdkoppelingscilinder+ 4 uur arbeid + vervangen van alle remolie= 400 euro). Ik had ineens weer een stevig koppelingspedaal! :D

Johann

Ja.. nadeel is dat de rembekrachtiger er voor weg moet wil je de koppeling cylinder er uit kunnen pakken.

Enno

maakt dit ding ook geluiden...als hij kapot is? Er rammelt bij mij van tijd tot tijd van alles in het vooronder. Ik weet zeker dat het de bediening van de koppeling is. Soms hapert hij.....volgens mij is er ook een link met de stationaire problemen die ik gehad heb na stevig remmen. Ontluchten / verse remvloeistof heeft wel geholpen voor de bediening van de koppeling alleen maakt hij net als voor de verversing van de remvloeistof nog steeds allemaal enge geluiden. Ik zat eerst te denken aan de rembekrachtiger maar kan het ook de hoofdkoppelingscilinder zijn waar iets mee mis is?