Het grote graaien is weer begonnen...

Gestart door M a r c, 22-05-2007 17:06:15

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Rotterdams gezin doet aangifte tegen Blijdorp

Gepubliceerd op dinsdag 22 mei 2007

Een gezin uit Rotterdam doet aangifte tegen Diergaarde Blijdorp. Volgens hun advocaat Frank van Ardenne vinden zij het uitbreken van gorilla Bokito een zo ingrijpende gebeurtenis dat zij dit strafrechtelijk onderzocht willen hebben.
Ze verwijten Blijdorp nalatigheid, aldus hun raadsman dinsdag. ,,De dierentuin heeft onvoldoende zorg gedragen om te voorkomen dat dit levensgevaarlijke dier kon ontsnappen.''

Angstaanvallen
De ouders waren vrijdag met hun kinderen van een en drie jaar oud in de dierentuin, toen Bokito uitbrak en een vrouw aanviel. De familie vluchtte een restaurant in om zich in veiligheid te brengen. Het 3-jarige zoontje is nog steeds van streek. Het kind slaapt slecht en heeft volgens de advocaat last van angstaanvallen.

De ouders vinden ook de nazorg van Blijdorp onvoldoende, aldus de advocaat. Pas dinsdag is het gezin gebeld. Zij willen nu dat de rechter een oordeel velt. In naam van de advocaat zeiden zij: ,,Wij, en met ons vele anderen, zijn ternauwernood aan een catastrofe ontsnapt. Blijdorp moet worden ingeprent dat dit nooit meer mag gebeuren.''

En ondertussen wil iemand er weer rijk van worden...  :eusa_snooty:  Na een enge aflevering van Kabouter Plop slaapt de kleine toch ook wel eens niet goed?  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Philip850

toepasselijk onderschrift heb jij...
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

pooh

misselijkmakend dit. Stom volk.

Ik hoop oprecht dat ze de rechtzaak verliezen. :eusa_pray:

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

HeZz

En als het jouw kind was geweest....dan ook?
Ieder verhaal heeft 2 kanten.
Ik zeg niet dat de gang naar de rechter goed is, maar wat zou jij doen om je gram te halen?
Looking 4 a V70N

Schnappi

die aap had die mensen een paar tikken moeten geven >:(

Groeten

FGG

Wat moet je ook met een 3-jarige in een dierentuin. Ik heb een aantal dierentuinen bezocht met de kids mar tot nu toe waren ze niet onder de indruk. Ze rennen van speeltuin naar speeltuin en alleen de leeuwen en de olifanten zijn interessant.

Gaan ze ook de overheid aanklagen als ze met de auto een ongeluk krijgen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

roelandt5

de vrouw die gebeten is schijnt er 4 keer per week te komen en de aap te provoceren(oogcontakt zoeken en maf doen)

vrouw deed dat nu dus weer en wat kinderen gooide stenen naar het beest , ik weet niet hoor maar mensen kunnen beter die vrouw en die stenen gooiende kinderen aanklagen

je kan tegen een aap nu eenmaal niet zeggen NIET MEER DOEN HE als ie boos wordt, het blijven nu eenmaal beesten en die moet je niet uitdagen

daarbij was de gracht 50 cm breder dan voorschrift, en ja ik denk niet dat iemand ooit getest heeft of een boze aap door een gewapende glazen deur zou rennen, maargoed je mag aannemen van niet,dus ik vindt dat het dierenpark er geen schuld aan heeft

grt
roeland

Spin!

Citaat van: roelandt5 op 22-05-2007 18:05:15
de vrouw die gebeten is schijnt er 4 keer per week te komen en de aap te provoceren(oogcontakt zoeken en maf doen)

vrouw deed dat nu dus weer en wat kinderen gooide stenen naar het beest , ik weet niet hoor maar mensen kunnen beter die vrouw en die stenen gooiende kinderen aanklagen

je kan tegen een aap nu eenmaal niet zeggen NIET MEER DOEN HE als ie boos wordt, het blijven nu eenmaal beesten en die moet je niet uitdagen

daarbij was de gracht 50 cm breder dan voorschrift, en ja ik denk niet dat iemand ooit getest heeft of een boze aap door een gewapende glazen deur zou rennen, maargoed je mag aannemen van niet,dus ik vindt dat het dierenpark er geen schuld aan heeft

grt
roeland

mee eens  :eusa_clap:

Rechtzaak tegen de natuur? Je gaat een wolk toch ook niet aanklagen dat ie je cabrio van binnen nat heeft gemaakt...

www.vm-parts.nl

pooh

Citaat van: HeZz op 22-05-2007 17:56:57
En als het jouw kind was geweest....dan ook?
Ieder verhaal heeft 2 kanten.
Ik zeg niet dat de gang naar de rechter goed is, maar wat zou jij doen om je gram te halen?

Als je het tegen mij hebt: ik ben niet van het "mijn gram"halen. En zeker niet bij dieren.

Als de aap had gewild had hij in zijn gang op weg naar de vrouw die hem 4x per week stond te irriteren in 1 klap vele mensen dood kunnen slaan.  Dat heeft ie niet gedaan dus eigenlijk is Bonki ( ;D) erg braaf geweest en heeft gewoon een waarschuwing gegeven.

Niet zo zeiken zeg ik dan, en dat zou ik ook tegen mijn kind zeggen. Niet aanstellen en geen aapjes pesten is mijn advies.

Vanochtend was de dochter van de aangevallen vrouw op de radio:" mijn moeder is dol op bonkito. Maar de dierentuin is nalatig dus we gaan wel naar de rechter" Ja ja whatever, als je zo dol bent op gorilla's dan weet je dat het not done is om ze aan te staren en naar ze te glimlachen. Zeker gorilla's in the mist niet gezien ::)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

SIPS Master

Wilde dieren blijven nu eenmaal wild, ookal zijn ze door mensen groot gebracht.....
Up the Irons!

BenC70ES

Citaat van: pooh op 22-05-2007 18:19:08
als je zo dol bent op gorilla's dan weet je dat het not done is om ze aan te staren en naar ze te glimlachen.

mee eens

Volgend de vrouw lachte de +185kg zware Zilverrug naar haar  :eusa_wall: :eusa_wall: Als je daar elke dag naar die Gorilla komt kijken zou je toch moeten weten dat hij niet lachte maar het schuim op zijn mond stond  :eusa_doh:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

animalT5R

Bonki sprong 3,5 meter over water om bij de dreiging te komen,KOM OP,een zilverrug doet dat niet zomaar..
Tevens is de vrouw 4x!! gewaarschuwd die dag,2 x door een verzorger en 2 x door ander personeel van de dierentuin dat ze afstand moest houden van bonki.
Zoals al eerder vermeld,ALS bonki echt schade had willen toerichten,dan had ie de persoon in kwestie zonder moeite uit elkaar getrokken,maar gezien ze het [naw] kan na vertellen,geeft wel aan dat dit een ''waarschuwing'' is geweest.
Heel vervelend voor haar en familie,maar je kan mij niet vertellen dat,als je een vaste bezoeker ben,dit de eerste keer is dat je blijft ''lachen'' naar em,en dat dit ook de eerste keer is dat de persoon in kwestie is gewaarschuwd  :eusa_wall:

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ben

Misschien moet die mevrouw beter de toegang tot Bokito worden ontzegd.

Racingbrick

Ja, ok.
Maar toen de "dierentuin" vertelde dat alles veilig was, zaten er wel mensen ( 4 met 2 kleine kinderen ) in het restaurant opgesloten, met die aap.....
Deuren dicht, en stapels stoelen en tafels er voor, dat hadden de hulptroepen gedaan....
Die mensen hadden hun broek goed vol trouwens.
En waarom hoor ik niemand over die vrouw van 35 uit Moordrecht, even aan de kant geduwd door het aapje, ze heeft wel een gebroken heup, omdat ze een baby in de armen had van 8 maanden.
Ik vrees dat er meer is wat we niet weten....

Zelf ga ik ook een claim indienen, ik had plannen om naar een dierentuin te gaan, en nu durf ik niet mee, mijn leven is nu vergald.... ;D

Rayman

Als ik in een dierentuin kom wil ik dat mijn veiligheid (en dat van een gezin) gewaarborgd is (daar betaal ik ook voor). Als dit niet het geval is vind ik dat de dierentuin in gebreke is en zou ik genoegdoening gaan eisen. Of ik dat en public via de rechter zou spelen? Tsja...

Of die vrouw evt wat uitgelokt zou hebben, dan had het personeel adequater moeten ingrijpen imho. Het was immers bekend dat de vrouw die Gorilla irriteerde. Dat die Gorilla kon uitbreken is in mijn ogen een fout geweest van de beleidsmakers en de dierentuin.

Het zijn altijd nog wilde dieren; deze verdienen goede zorg maar ook zeker bescherming. Tegen mensen wel te verstaan.  ;D