remblokken achter

Gestart door PeterM, 22-05-2007 22:36:50

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Ik was mijn remschoenen voor de handrem aan het vervangen en zag dat de remblokken ook bijna versleten waren. Ik heb een oude Kadett uit 1970 en wat blijkt, de remblokken voor, van deze Kadett zijn identiek aan de remblokken achter van de 850. Dat jullie het even weten!!

Peter

elianmars

HA!!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Meer zeg ik niet........  :eusa_whistle:

rody

Citaat van: PeterM op 22-05-2007 22:36:50
Ik was mijn remschoenen voor de handrem aan het vervangen en zag dat de remblokken ook bijna versleten waren. Ik heb een oude Kadett uit 1970 en wat blijkt, de remblokken voor, van deze Kadett zijn identiek aan de remblokken achter van de 850. Dat jullie het even weten!!

Peter

weet je dat wel heel zeker...

ze lijken er inderdaad op...

maar zijn ze precies even groot...

PeterM

Ze zijn exact hetzelfde. Ik heb er al een setje originele Opel blokken onder zitten en ze remmen als Volvo blokken.

Peter

thuur

Citaat van: PeterM op 22-05-2007 22:47:41
Ze zijn exact hetzelfde. Ik heb er al een setje originele Opel blokken onder zitten en ze remmen als Volvo blokken.

Peter

;D ;D

Maar of dat nou zo veel zegt :eusa_think:

Gr :evil:

Enno

wat is het bestelnummer bij de opeldealer dan ;)....is er enig prijsverschil?

Gunnar

Ik zou er niet van schrikken als dat zo is.
Ik had ooit een cdrom die enkel bedoeld was voor onderdelenhandelaars, waar van elk merk de partnummer en overneenkomstige lucas en bosch nummers stonden. Je kon er ook mee zien welke de nummers van de andere merken waren, zo zag je dat een luchtmassameter van een fiat ook voorkwam in een bmw etc, prijsverschil was echter enorm.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Ludo

je moest eens weten hoeveel Mercedes en Renault onderdelen er in mijn Volvo steken...  :evil:

PeterM

Ik heb dit setje een tijdje geleden via de duitse Ebay gekocht voor 5 Euro. Volgens mij is zo'n setje bij de opeldealer iets van 17,50 Euro.

Gunnar

Okay
Citaat van: Ludo op 23-05-2007 15:20:01
je moest eens weten hoeveel Mercedes en Renault onderdelen er in mijn Volvo steken...  :evil:

Misschien interessant om eens een topic te maken met uitwisselbare onderdelen.....
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

rody

Citaat van: PeterM op 22-05-2007 22:47:41

Peter

inderdaad. heb net vergeleken in h-base.
prijs die je moet betalen wil wel eens per automaterialenhandelaar verschillen.
sommige geven particulieren ook korting. (in mijn geval 30%)

-D©©©L-

Zelfde blokken zitten ook op de achterremmen in veel oudere mercedissen.