motor aan de stront

Gestart door Rik-t5, 23-05-2007 22:31:49

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

@Eugene: een V8 met 700pk lijkt me minstens een compressor te hebben, dus 900Nm is zo raar nog niet...
De Tussenpaus

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 26-05-2007 20:27:44
@Eugene: een V8 met 700pk lijkt me minstens een compressor te hebben, dus 900Nm is zo raar nog niet...

Kan best ja...

Dan heb je 900 nm op 8 drijfstangen, zit je op ~560 voor 5. Dat zou dan best moeten kunnen lijkt me ;)

If it's not blown, it sucks...

Johann

Citaat van: Eugene op 26-05-2007 20:34:17zit je op ~560 voor 5. Dat zou dan best moeten kunnen lijkt me ;)

Ging vandeweek nog goed..  ;D

mitsupiet

Citaat van: Emiel op 26-05-2007 19:58:09
Dat had je nathuurlijk gewoon een reactie achter kunnen laten ipv een nietzeggende smiley.

Dus eigenlijk maar je op voorhand Lars al uit voor een leugenaar, dat is pas  :eusa_liar:

Ik zou ook wel ns een paar échte rollenbakuitdraaien van échte banken willen zien en dan niet die van Lars want die heb ik allang gezien... :eusa_dance:
Citaat van: Turbobiker op 26-05-2007 20:26:00
Citaat van: mitsupiet op 26-05-2007 19:52:28
Zoals je in het bericht aangeeft zit je in de richting van 400PK.
Hier doel ik op met de  :eusa_liar:
Of is 350PK al richting 400 ???
Ik zie graag de rollerbank uitdraai tegemoed.
Ik wist niet dat je boos werd.

Mijn motor heeft (per ongeluk) een tijdje met 1.9 bar rondgereden. Heb ik geen uitdraai van, want die waarde is gecorigeerd voordat de wagen de bank op ging. Maar wielspin bij 120km/u bij 25 graden buitentemperatuur is een redelijke indicatie dat het vermogen in de buurt van de 400pk kwam. Nu staat de wagen op 360pk omdat er nog steeds wat onderdelen op zitten die de geest kunnen geven bij meer vermogen en omdat boven dat vermogen andere problemen optreden...

Genoeg aan de wagen geprobeerd, (voordeel van een rollenbank) en ik word hier scherp in de gaten gehouden, dus ik loop niet zomaar wat te verkondigen...

Dus tenzij je beter weet (of daar goed onderbouwde vraagtekens bij wilt/kunt zetten) kun je dat soort smiley's maar beter achterwege laten, lokt van mijn kant alleen maar gemene opmerkingen uit...

Sorry jongens, was misschien niet zo handig met die smiley.
Ik had beter kunnen vragen hoe het zat van die 400PK.
Ik zag het meer als een grapje.
Het was zeker niet mijn bedoeling om wie dan ook voor leugenaar uit te maken, nogmaals sorry als het zo over kwam.
Maar Lars hoe kan je nou toch per ongeluk op 1,9 Bar rondrijden?

Te hard geschrobt.......

Turbobiker

Citaat van: mitsupiet op 26-05-2007 20:41:12
[Maar Lars hoe kan je nou toch per ongeluk op 1,9 Bar rondrijden?

Gewoon niet aangepaste software en boostcontroller en een snel opspoelende turbo. Zelfde verhaal als met 15g software rondrijden met een 19T. Zorgt ook voor behoorlijk piekdrukken. Valt dan ook altijd tegen als je eenmaal de juiste software hebt ;D

En zand er over verder.
De Tussenpaus

Johann

Citaat van: Turbobiker op 26-05-2007 20:44:23snel opspoelende turbo.

Rotdingen gaan echt af..  :eusa_wall:

mitsupiet

Citaat van: Turbobiker op 26-05-2007 20:44:23
Citaat van: mitsupiet op 26-05-2007 20:41:12
[Maar Lars hoe kan je nou toch per ongeluk op 1,9 Bar rondrijden?

Gewoon niet aangepaste software en boostcontroller en een snel opspoelende turbo. Zelfde verhaal als met 15g software rondrijden met een 19T. Zorgt ook voor behoorlijk piekdrukken. Valt dan ook altijd tegen als je eenmaal de juiste software hebt ;D

De drijfstangen hebben in ieder geval hun mannetje wel gestaan dan, die zullen het hard te verduren hebben gehad. :eusa_clap:
Citaat van: Turbobiker op 26-05-2007 20:44:23

En zand er over verder.
No problem

Te hard geschrobt.......

Turbobiker

Citaat van: mitsupiet op 26-05-2007 20:56:30
De drijfstangen hebben in ieder geval hun mannetje wel gestaan dan, die zullen het hard te verduren hebben gehad. :eusa_clap:

De mijne kosten meer dan 200 euro per stuk... (en zullen dus wel 500700pk aankunnen ;D )
De Tussenpaus

Rik-t5

Ben nu dus aan het zoeken naar drijfstangen.
Heb een set van 6 gevonden die net zoals die van VMS 0.1 inch langer zijn.
Maar waar is dit eigenlijk voor?
Weet nog niet zeker of deze kunnen, omdat ik de maten van de 'big and small journal' nog niet heb.
Zijn deze:

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=ESP%2D5590T3D&autoview=sku

Staat bij dat ze 750pk kunnen hebben, wordt dus 625 in een 5 cilinder.
Kosten 600 dollar, zou dus neerkomen op zo'n 450-500 euro wanneer ik ze met andere onderdelen laat meekomen.

Als je daar bijvoorbeeld deze zuigers bij doet(kan eigenlijk niet, omdat de pen diameter anders is, en ik de ander maten nog niet weet), maar dan zou je dus in totaal voor zo'n 1000 euro je drijfstangen en zuigers bij elkaar hebben.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=JEP%2D189682&autoview=sku

Of denk ik nu verkeerd?

Ludo

Mijn motor heeft (per ongeluk) een tijdje met 1.9 bar rondgereden.

Lars, dat zal wel lekker fluiten zeker?.  ;D

maar wat ik niet goed begrijp is waarom dit eigenlijk niet kan met al die aanpassingen die je gedaan hebt.
in Vadis bv zie ik bij de specificaties van een standaard T-5: Maximum laaddruk: 159 – 173 kPa (absolute druk) bij 5100 omw/min en +20°C.
dat betekent dat die toch al 1,7bar maximaal mag draaien.
of zie ik dat fout. ???

mehn

Citaat van: Ludo op 27-05-2007 12:00:14

maar wat ik niet goed begrijp is waarom dit eigenlijk niet kan met al die aanpassingen die je gedaan hebt.
in Vadis bv zie ik bij de specificaties van een standaard T-5: Maximum laaddruk: 159 – 173 kPa (absolute druk) bij 5100 omw/min en +20°C.
of zie ik dat fout. ???

Van die 1.7 bar is 1.0 bar de gewone standaard luchtdruk. Een turbo in een T-5 levert dus 0,7 extra luchtdruk.
Ik vrees dat de totale luchtdruk bij Turbobiker 2.9 bar was ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Citaat van: Ludo op 27-05-2007 12:00:14

of zie ik dat fout. ???

KLOPT HELEMAAL LUDO!!  :eusa_clap:

Maarrrr.. in dit geval praat je over de totale druk. Je moet daar nog 1 atmosfeer vanaf halen om je turbodruk te bepalen.
Lars draait dan dus niet 1.9 maar 2.9 bar. Een turboloze motor draait normaal 1 bar.

Ludo

oke dit is duidelijk.  :D

M a r c

Dat had je nathuurlijk gewoon een reactie achter kunnen laten ipv een nietzeggende smiley.

Dus eigenlijk maar je op voorhand Lars al uit voor een leugenaar, dat is pas  :eusa_liar:

Ik zou ook wel ns een paar échte rollenbakuitdraaien van échte banken willen zien en dan niet die van Lars want die heb ik allang gezien... :eusa_dance:

Kunnen we niet eens kappen met die discussies over welke bank nu wél en niet goed meet? Toevallig zijn het altijd de banken waar "wij" meten die volgens jullie niet deugen.... Je bent het toch met me eens dat ál zou een bank niet goed meten, dat de gemeten verschillen tussen de diverse wagens op die bank en dezelfde dag dan toch wel iets zeggen? Altijd dat kinderachtige geneuzel.... geniet van je wagen en het boeit me helemaal ook geen reet wie de snelste en sterkste heeft. Alleen moet je nou niet steeds weer blijven proberen om cijfers die ik neerleg (met een officiele uitdraai) onderuit te halen en mij op die manier voor leugenaar uit te maken  :eusa_snooty:  Dát schijnt dan wel normaal te zijn  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Citaat van: M a r c op 28-05-2007 20:25:29

Kunnen we niet eens kappen met die discussies over welke bank nu wél en niet goed meet? Toevallig zijn het altijd de banken waar "wij" meten die volgens jullie niet deugen.... Je bent het toch met me eens dat ál zou een bank niet goed meten, dat de gemeten verschillen tussen de diverse wagens op die bank en dezelfde dag dan toch wel iets zeggen? Altijd dat kinderachtige geneuzel.... geniet van je wagen en het boeit me helemaal ook geen reet wie de snelste en sterkste heeft. Alleen moet je nou niet steeds weer blijven proberen om cijfers die ik neerleg (met een officiele uitdraai) onderuit te halen en mij op die manier voor leugenaar uit te maken  :eusa_snooty:  Dát schijnt dan wel normaal te zijn  ???

Sodeju, wat kan jij enorm happen zeg. Dit is de eerste keer dat ik er iets over zeg, snap niet waar je het vandaan haalt dat IK steeds twijfel trek uit de cijfers. Ik noem niemand een leugenaar ::). Ik vind het niet onlogisch dat er zo'n reactie komt nadat Piet zijn twijfels trekt bij rolsessies van Lars op een MAHA bank. Ben net zo goed het balletje terugkoppen hoor. Misschien had je er bij moeten zijn toen dit geplaatst werd. Ik had het bericht natuurlijk ook kunnen verwijderen :eusa_think:.

Trek het je niet zo enorm aan wat er hier geschreven word Marc, laat er je avond niet door verpesten!