Radio code "past" niet

Gestart door pimsam, 25-05-2007 09:13:50

Vorige topic - Volgende topic

pimsam

Ik heb een nieuwe accu geplaatst in mijn V70 en van te voren de radio eruit getrokken om te kijken of daar de code toevallig op geschreven staat (gebeurt wel vaker). En ja, de code staat er op dus ik denk zonder problemen de accu te wisselen.
Wil ik daarna de code intoetsen, blijkt dat ik een 8 en een 9  in de code heb zitten en...... de toetsen gaan maar tot 6.  ??? In het instructieboekje staat er niets over vermeld (of kan het niet vinden want dit boekje is in Frans). Dus zit er ergens een soort van "shift" functie waardoor je cijfers hoger dan 6 kunt invoeren? Of is de geschreven code in code geschreven en zal ik dus een ritje naar de dealer moeten maken.

Alvast bedankt, Bas

FelixB

Nee, er zit geen shift-functie in.

De code van mijn radio staat in code op mijn radio :D  ;)

Oftewel: het zijn wel de 4 getallen, maar met een 'draai' zoals bijvoorbeeld achterstevoren.
Wellicht heeft de vorige eigenaar dat ook bij jouw auto gedaan (bijvoorbeeld doortellen na de 6, dan is een 8 dus een 2 en een 9 een 3); als je vaker bij de dealer komt zal die die code wel voor je willen achterhalen (gratis service of voor weinig)...
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

Volgens mij gaan de codes idd maar tot de 6.

Gr ;)

pimsam

Hmm, net geprobeerd om de 8 en de 9 min 6 (dus in plaats van 8 en 9 resp. 2 en 3) in te toeten maar helaas. Wordt dus een ritje naar de dealer.

pimsam

Net effe gebeld met de dealer en diverse nummers doorgegeven om de code te achterhalen. Blijken de nummers niet te kloppen en dus vinden ze geen code. Ze hebben een tijdje geleden een probleem gehad met de pc waar de codes op staan dus mogelijk dat het daar aan ligt. Het kan ook liggen aan het feit dat deze radio mogelijk uit het buitenland komt. De code moet dan achterhaald worden bij de importeur. Ik ga er volgende week maar even langs. Voorlopig zelf maar zingen.

b0nkolok

De radiocode is erg belangrijk als je je roffel aanschaft. Die code meteen vastleggen waar je maar kunt (agenda, instructieboekje, mobieltje, papiertjes etc.). Dealers kunnen die code achterhalen als je hem kwijt bent, MITS je aantoont eigenaar te zijn en de originele radio bij aflevering nog in de roffel zit. Anders heb je een GROOT probleem.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Gunnar

Er bestaan programmatjes om die radiocodes te verkrijgen.

Ik denk zelfs dat ik er ergens een post over gemaakt heb hier.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

b0nkolok

Citaat van: Gunnar op 15-12-2007 21:15:21
Er bestaan programmatjes om die radiocodes te verkrijgen.

Ik denk zelfs dat ik er ergens een post over gemaakt heb hier.

Ja zeg, geef dan aan waar.... zo heeft onze roffelvriend er nix aan. Ik heb ook wel eens een site bezocht waar die codes te distilleren waren, maar hou wijselijk mijn mond, want ik weet niet meer waar. Ga weer zoeken.....
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Gunnar

Als de zoekfunctie nu eens deftig zou werken hier. Ben trouwens in mijn dvd's aan het pluizen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Misha

Citaat van: b0nkolok op 15-12-2007 21:13:39
De radiocode is erg belangrijk als je je roffel aanschaft. Die code meteen vastleggen waar je maar kunt (agenda, instructieboekje, mobieltje, papiertjes etc.). Dealers kunnen die code achterhalen als je hem kwijt bent, MITS je aantoont eigenaar te zijn en de originele radio bij aflevering nog in de roffel zit. Anders heb je een GROOT probleem.

Welnee... dat zijn dan alleen idiote dealers of indianenverhalen, kan ik je uit ervaring vertellen.

Bovendien : waar is het voor nodig  om moeilijk te doen ? Jij moet het serienummer van de radio geven, en zij weten daarna je kenteken.
Dus als het ding gejat zou zijn, weten ze direkt wie hem heeft.

Gewoon opvragen dat ding.
Kost wel geld, helaas.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

is het niet als je een 8 moet hebben dat je toets 1,  8 maal indrukt ?
stel code is 8423

8 maal 1e toets, 4 maal 2e toets, 2 maal 3e toets en 3 maal 4e toets ?

tackle

nee die code loopt echt maar tot en met 6

Turbo-Geek

En anders pak je de code die je hebt en ga je de nummers die niet kunnen proberen met alle mogelijke combinaties, opzich niet vreselijk veel combinaties.
Als je een uurtje gaat zitten moet je ze langs kunnen lopen. (uitgaande van 2 cijfers die onzeker zijn).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

reneetje

Citaat van: Turbo-Geek op 16-12-2007 11:58:03
En anders pak je de code die je hebt en ga je de nummers die niet kunnen proberen met alle mogelijke combinaties, opzich niet vreselijk veel combinaties.
Als je een uurtje gaat zitten moet je ze langs kunnen lopen. (uitgaande van 2 cijfers die onzeker zijn).

Als je een verkeerde code intoetst, dan krijg je een vertraging wanneer je de volgende code in kunt toetsen, etc. etc. en telkens langer, dus deze manier kan het je een paar snipperdagen kosten.

Trouwens een aardige opgraving dit topic......... :-\

Gewoon naar de dealer gaan , die kunnen je helpen met de code , en als je er na toe rijdt ,druk je met het aanzetten van de radio de 6 toets in , dan doet ie het een paar minuten (heb je toch nog een muziekje ;))
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbo-Geek

CiteerAls je een verkeerde code intoetst, dan krijg je een vertraging wanneer je de volgende code in kunt toetsen, etc. etc.

Ok, dat wist ik niet ....

Btw, Dit kan ook mooi de gelegenheid zijn om een leuke aftermarket radio te kopen  ::)
  The things you own end up Owning you !