parkeerlichten

Gestart door hansiepansie, 18-05-2003 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

hansiepansie

Jaren geleden was ik voor mijn werk in zweden en het viel mij op dat de volvo's aldaar niet hun dimlicht maar hun stadslicht aangeschakeld hadden,alleen zat daar dan wel een zwaardere lamp in b.v. 20watt. Nu is de vraag kan ik dat ook doen of smelt dan op een gegeven moment het glas weg,of hebben die zweden er gewoon net als ons 5watt in maar zit er een reflector achter.
Ik heb een kwartet eerst een amazone toen een 460 een 850 en nu een s70

Fokke 01.01.005

Een jaar of 20 geleden had ik na twee besteleenden mijn eerste echte auto. Een Renault 5 TL van 1977.

Daar had ik voor 'het smoel' 21W lampen in de stadslichten in de voorbumper gemonteerd. ipv. de normale 5W lampjes. Je bent jong en je wilt wat!

Na een dag filerijden in de zomer was er weinig van de kunststof lampglaasjes meer over...

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

hansiepansie

Ja Fokke zo'n vermoeden had ik dus ook al ik heb dit nl. eens bij een Volvo truck jaren geleden gedaan en met hetzelfde resultaat,maar misschien was er iemand die het anders had opgelost iig. bedankt.
Ik heb een kwartet eerst een amazone toen een 460 een 850 en nu een s70

KIM

Ik heb het in mijn 740 wel gedaan en dit ging goed.
In zweden zitten er echter wel duplo lampen in, waardoor ze overschakelen op 12 watt wanneer het dimlicht wordt ingeschakeld. Ik heb het in de 850 bekeken, maar ik denk dat het daar niet goed in gaat....