deurvanger vervangen

Gestart door rinus, 26-05-2007 17:01:23

Vorige topic - Volgende topic

rinus

Beste sleutelaars,
Ik moet de deurvanger van mijn portier (bestuurderszijde) vervangen. Na een langdurige studie denk ik dat je de stekker moet loshalen de twee stervormige boutjes uit de scharnieren moet draaien en dan de deur er gewoon uittillen.
Klopt dit, anders graag raadgeving.
GRRinus

@®-

Citaat van: rinus op 26-05-2007 17:01:23
Beste sleutelaars,
Ik moet de deurvanger van mijn portier (bestuurderszijde) vervangen. Na een langdurige studie denk ik dat je de stekker moet loshalen de twee stervormige boutjes uit de scharnieren moet draaien en dan de deur er gewoon uittillen.
Klopt dit, anders graag raadgeving.
GRRinus
Voor het vervangen van de deurvanger hoef je je deur niet te demonteren. Je moet wel je deur paneel eraf halen en dan de bouten los maken van je B-stijl en de bouten van de deurvanger op het portier (deze zie je zitten waar de deur aansluit op de B-stijl). Hierna kan je zou de deurvanger uit je portier halen en een nieuwe monteren.

llinssen

In de haynes staat het redelijk goed beschreven, maar eht blijft met name proberen en passen. Het lukt wel, maar soepel gaat het allemaal niet.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

elianmars

Citaat van: llinssen op 28-05-2007 19:15:55
In de haynes staat het redelijk goed beschreven, maar eht blijft met name proberen en passen. Het lukt wel, maar soepel gaat het allemaal niet.

Klopt. De ruimte om dit te doen houdt niet over. Het is echt passen en meten. Je moet de vanger iets draaien ten opzichte van het gat, dan moet het lukken.
Deur er uit halen is zeker niet nodig, hoor!

Emiel

Deurvanger vervangen is heul apart. De nieuwste types hebben de tapeinden in de vanger zitten, orgineel zitten er boutjes in. Ben op de sleuteldag een poos aan het k*tten geweest om de vanger in de deur te krijgen. Na een poos zeg ik tegen Mark; "normaal doe je hem zo en dat zit ie" tot onze verbazing zat ie er goed in... :eusa_think: ;D

Veel succes!

)()()sT

Wij hebben het een keertje op een druilerige zondagmiddag gedaan;

Wel even de deur eruit gehaald en op de tafel in de kamer even rustig de boel vervangen. Wat ik me kan herinneren was dat het een heel gepiel was om dat ding in de deur te krijgen... Is de bekleding eraf halen beter dan?

;)

daytonawim

Het is even pielen, deur paneel er af en even goed kijken hoe je en draaid.

Als je deur vanger slecht is gelijk even de las aan het chassies nakijken, bij mij
is de las aan een kant los.
Dus deur moet er een keer uit dan kan mijn zoon en wel even vast lassen op het werk :-)
dan weer een goede deurvanger er in zetten.

gerrits

de deurvanger moet eerst in zijn geheel door het grote gat en dan pas door het kleine gat

llinssen

Weer een mooie opgraving, maar wel met aanvullende informatie.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

gerrits

dat was ook de bedoeling want je denkt echt dat het niet gaat met die rare bouten er aan , terwijl op de oude moeren zitten

san

forummers,waarschijnlijk is de deurvanger kapot,maar begrijp dat er oude en nieuw types zijn,kan op mijn oude model 92 ook een nieuw type deurvanger.En wat zijn de bestelnummers?

Bouke

Gebruik wel een goede doppenset met een torxdop want met schroevendraaier lukt het niet on de boutjes los te krijgen, die van mij zaten vast met locktite :evil: .En kijk effe op de sloop daar had ik er een voor 5of 10€ of zo ;)

Gr Bouke

razorx

Citaat van: san op 30-09-2009 20:59:33
forummers,waarschijnlijk is de deurvanger kapot,maar begrijp dat er oude en nieuw types zijn,kan op mijn oude model 92 ook een nieuw type deurvanger.En wat zijn de bestelnummers?
Voor een Alter-I 850 en een Alter-II zijn ze het zelfde.

san

deurvanger  ;)

wordt waarschijnlijk toch lassen >:(

san

Gents, maandag word er gelast aan de volvo en moet de deur eruit,nu is mijn vraag.....
Je hebt een torx van de deurvanger zelf (dacht mt 40),een connector-verbinding die losmoet (torx 8?)
en een 4-tal moeren die los moeten (ophanging van de deur zelf) maar, er zitten ook 2 uitwendige torx boutjes moeten die ook los?