Sleutels gestolen, wat te doen?

Gestart door S. Brouwer, 03-05-2007 20:41:51

Vorige topic - Volgende topic

LekkeRRRR

Een paar weken geleden vertelde een collega van me het volgende:

Een kennis van hem zijn vrouw gaat boodschappen doen met de auto bij een lokale super. Als ze met haar karretje weer bij haar auto terug komt zijn er twee mannen voorovergebogen over de motorkap van haar auto uitgebreid een landkaart aan het bestuderen. Gepikeerd vraagt ze of de heren dat even ergens anders willen doen. De heren lopen met de kaart weg en de vrouw laadt de boodschappen in en rijdt naar huis. Bij thuiskomst komt haar man naar buiten en vraagt haar waarom ze een andere auto meegenomen heeft. De vrouw kijkt hem ongelovig aan (het is toch echt haar eigen auto) totdat hij haar wijst op de poolse kentekenplaten die op de auto gemonteerd zijn. De heren hadden het voorwerk blijkbaar al gedaan en waren nog even de kortste route naar huis aan het doornemen.
;)/jan

axelvr

wij waren onze sleutel kwijt (nou jha de monteur was het kwijtgeraakt)

toen heetf hij gewooon een nieuwe sleutel besteld bij volvo en je kon weer in je auto ,

ja kan kijken of dat werk , of is het inmiddels al opgelost>???

bbrruno

De vraag was dus eigenlijk of het noodzakelijk is om alle sloten te vervangen. Ik vroeg mij af, als je van je sleutel een halve cm afzaagt en dat stukje in het contactslot stopt, kan je de ato al niet langer met een complete sleutels starten. Met je halve sleutel open je natuurlijk je portier niet, maar je bent wel goedkoop uit.
Als je toch op punt staat je contactslot te vernieuwen, zou je als experiment dit eens kunnen wagen, dan weten we gelijk of dit werkt ???

RRRRR_Ramon

Citaat van: LekkeRRRR op 07-05-2007 01:23:36
De heren hadden het voorwerk blijkbaar al gedaan en waren nog even de kortste route naar huis aan het doornemen.
;)/jan

Als ze echt voorwerk gedaan hadden willen doen, dan hadden ze eerst ergens een TomTom gestolen met een Europakaart erin. Dan waren ze namelijk al weggeweest. ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

S. Brouwer

Citaat van: axelvr op 25-05-2007 12:54:35
wij waren onze sleutel kwijt (nou jha de monteur was het kwijtgeraakt)

toen heetf hij gewooon een nieuwe sleutel besteld bij volvo en je kon weer in je auto ,

ja kan kijken of dat werk , of is het inmiddels al opgelost>???

Nee, ik het is nog niet opgelost.

Auto staat normaal gesproken veilig op eigen terrein, en anders staat hij op beveiligd terrein van m'n werkgever.

Het probleem is niet dat ik niet meer in mijn eigen auto kan komen maar dat er nog iemand anders in kan komen.

Citaat van: bbrruno op 28-05-2007 08:15:10
De vraag was dus eigenlijk of het noodzakelijk is om alle sloten te vervangen. Ik vroeg mij af, als je van je sleutel een halve cm afzaagt en dat stukje in het contactslot stopt, kan je de ato al niet langer met een complete sleutels starten. Met je halve sleutel open je natuurlijk je portier niet, maar je bent wel goedkoop uit.
Als je toch op punt staat je contactslot te vernieuwen, zou je als experiment dit eens kunnen wagen, dan weten we gelijk of dit werkt ???

Op de 1 of andere manier lokt mij dit plan niet zo. dus nee ik ga het niet uitproberen.