De knuppel in het forum hoenderhok; hoeveel problemen heb jij met jouw 850/X70?

Gestart door Brambo67, 29-05-2007 15:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: mathh op 29-05-2007 16:33:55
Citaat van: Laserblue op 29-05-2007 16:06:20
tot nu toe alleen een LMM :eusa_pray:

ik wou dat het daarbij gebleven was...............
mijn verhalen ken je ;) en pas 117.000 op de teller....

Ik bedenk me net dat tijdens de garantie periode de aircopomp is vervangen :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

jan piet

Van het hele rijtje: stom toevallig sinds zondag wil het rechter achterraam niet meer dicht vanaf de bestuurdersplaats. En laatst de krukaskeerring. Verder met 130.000 km, en in totaal 380.000 op de teller die ellende nog niet gehad. ( Buiten regulier onderhoud uiterard de schijven gewisseld enz)
Gr,JP

hanszelf

Ff Claudia het gras voor de voeten wegmaaien:
RELAIS 103 staat niet op het lijstje  :eusa_shhh:

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Eugene

Airco stuk, maar dat is bewuste keuze. Hij werkte nog goed toen ik em eruit sloopte ;D

Remmen vervangen, door iets grotere exemplaren...

Benzinepomp is het enige wat echt stuk is gegaan. Deze ook maar direct vervangen door een beter exemplaar  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Heej, Brambo....

Misschien is die van jou in elkaar gezet op een laserblauwemaandag ;)

If it's not blown, it sucks...

Brambo67

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

J-P

Mijn `94 855 heeft nog 1 maand garantie van de 6 over. In de garantieperiode is de nieuwe airco (geplaatst voor aankoop) stuk gegaan, heeft de auto rare startproblemen, houdt de auto soms in bij vb. 50 km u in z`n 3, gaat het lampje van het koelvloeistofniveau branden terwijl dat reservoir vol is (wsl sensor stuk) en heeft de auto bovenmatig dorst (gemiddeld zo`n 14 liter op 100 km). Dit alles in nog geen 4000 km. Ik zit er sterk over te denken nog eens een ANWB keuring ertegenaan te gooien want ik begin m`n vertrouwen een beetje te verliezen... maar hij rijdt voor de rest heel fijn!

breakman

er is idd een verschil tss problemen en onderhoud ! remmen vervangen lijkt me niet meer dan normaal !

aan de mogelijkheden is ook te zien dat het een AWD-rijder is die de poll heeft gemaakt er zullen weinigen FWD-rijders problemen hebben met aandrijfas,haakse overbrenging,visco-koppeling... een vervelend euvel dat helaas wel veel voorkomt en ik mis in de poll is  kurkaskeering lek !

over het algemeen weinig problemen gezien de leeftijd en kilometers !


Black Magic

Na 40.000 km 854 (my96) is er alleen maar een contactslot kapot gegaan(slijtage) dus het is de betrouwbaarste auto  die ik tot nu toe heb gehad  :)

JaapT-5

En die ABS-controller dan? Mag die niet in de lijst? 'Twas natuurlijk dàt onderdeel dat bij mij in de garantieperiode werd vervangen. Maar verder vind ik het met de 850 wel goed gaan. Ter vergelijking: mijn carpool collega heeft een Toyota, hij is per gereden km.  aanzienlijk meer eurie kwijt voor het onderhoud. En dan nog rijdt hij rond in een..  8).

Voor mij blijft gelden: Volvo's hebben hun eigenaardigheden. Die hebben ze altijd gehad en zal ook best zo blijven. De onderdelen zijn behoorlijk aan de prijs, maar al met al vind ik dat waar voor je geld krijgt en je rijd in een representatieve auto. Zelfs wanneer die 12 jaar oud is.
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

wuilus64

Alleen een rammelende uitlaat bij koude motor en een iets scheve rugleuning op de bestuurdersstoel, en dat zal ik wel gaan voelen binnenkort na een ritje Italië, voor de rest (nog) geen klachten!  8)

Taranis

Citaat van: J-P op 29-05-2007 17:12:25
Ik zit er sterk over te denken nog eens een ANWB keuring ertegenaan te gooien want ik begin m`n vertrouwen een beetje te verliezen...

Gewoon doen. En je problemen voor het eind van de garantieperiode schriftelijk melden.

Mijn lijstje... tja  :-\

- Motorkapvergrendeling afgebroken na een nachtje -20
- Druklager van de koppeling gesneuveld (goed, na 260k mag het wel)
- krukaskeerringen aan beide zijden lek
- thermostaat stuk (mag ook wel na 290k)
- lagercups veerpoten voorwielophanging vervangen (echt goed stuk)
- stuurpomp stuk
- koelvloeistofslang gebarsten
- verdamper vd airco lek, regelklep afgebroken
- diverse lampjes in de middenconsole stuk
- stoelverwarming bestuurdersstoel stuk
- uitlaatspruitstuk inwendig rot (buitenkant zie je niets aan, nog niet vervangen)
- stabilisatorstangrubbers gaar
- waterpomp tussentijds lek
- radiateur lek (was 7 jaar oud)
- snelheidsmeter en toerenteller vertikken het de eerste paar kilometer na een vochtige nacht, zelfs een professionele dreun op het dashboard helpt niet
- hij vréét lampen maar toch blijkt de spanningsregelaar goed te zijn

- waarschijnlijk een homokineet versleten

Maar het blok loopt als een zonnetje 8)

tackle

nog nix van je lijstje....geen echte problemen gehad eigenlijk.,

matRRR

Okee, nu ben ik aan de beurt:in +/- 50000 km  :( :( :(:( :o

-1. turbo kapot-> meteen vervangen door grotere 2004
-2.oorzaak: carterventilatie tot in het blok vol met smurrie-> carterventilatie vervangen en gehele olieretour in onderblok schoongemaakt.2004
-3. krukaskeerring lek, zelfde sessie gedaan 2004
-4.luchtmassameter, in die periode 2 versleten.2004-2005
-5.remschijven zijn standaard klote, rondom vervangen incl blokken...2005
-6. bougies, verdeelkap, rotor...2006
-7. ivm persisterende olielekkage nadat carterventilatie vervangen was, grote wolken blauwe rook bij lang stilstaan en dan gasgeven: revisie van onderblok met honen van cylinders en vervangen van de zuiger- en olieschraapveren, koppakking meegenomen en de klepsteelrubbers hadden een milimeter speling, de oorzaak van de lekkage!12-2006
-8. kapotte versnellingsbak, revisie in 2005
-9. nieuwe koppeling 2005
-10. koelwater radiateur lek 2007
-11. thermostaat kapot 2005
-12. door tuning 2 keer gesprongen slang naar gasklephuis, uiteindelijk vervangen voor silicone exemplaar.2005
-13. accu overleden 2005
-14. lekke einddemper 2005-> volvo/remus als vervanger.
-15. ABS computer, de bekende storing, gesoldeerd voor 40 euro bij poth car systems in almelo.
-16. bovenste motorsteunrubber 2004, 2007wederom->powerflex
-17. stuurkogel 2007
-18. homokineet+ lekke ashoes 2007
-19. lampjes dashboard en radio 2006
-20. reparatie magneetkoppeling van de aircopomp en bijvullen systeem 2005
-21. kilometerteller kapot, reparatie 2006
-22. gesprongen slang van turbo naar bovenste laadluchtpijp 2006
-23. rolhoes

Meer kan ik me zo niet herinneren zo uit mijn hoofd, maar al met al is nu bijna alles weer nieuw...  :evil: :evil:  :evil:

daarnaast de tuning:
-CDA airbox
-reverse IC pijpen
-Alu intercooler
-3"downpipe open
-blitz boostcontroller
-RICA
-veerpootbrug
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

FGG

En anders, nl: dat ellendige Lambda-lampje en daarbij slecht lopen op benzine. Maar ja, hij doet 't wel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: