nadelen K&N luchtfilter ???

Gestart door reMARKable, 30-05-2007 21:55:04

Vorige topic - Volgende topic

reMARKable

wat zijn nou eigenlijk de nadelen van een K&N luchtfilter?

Hoor alleen maar dat hij meer pk's levert en dat t makelijk is en in verhouding goedkoper..

maar heb ook gehoord dat het niet goed is voor je moter qua verstopping?

heb hier egt geen verstand van maar t lijkt me best leuk zoon filtertje..

thuur

Een groot nadeel is dat je LMM onder de olie kan komen te zitten. Zo'n filter is nl. geolie-ed om de fijnste stofdeeltjes op te vangen. Na het schoonmaken spuit je gemakkelijk te veel olie erop.

Verder krijgt je motor iets meer lucht dan met het standaard Frammetje, maar de opgegeven 5pk zou ik met een vrachtwagen zout nemen.

Gr ;)

Misha

Citaat van: thuur op 30-05-2007 22:08:29
Een groot nadeel is dat je LMM onder de olie kan komen te zitten. Zo'n filter is nl. geolie-ed om de fijnste stofdeeltjes op te vangen. Na het schoonmaken spuit je gemakkelijk te veel olie erop.

Verder krijgt je motor iets meer lucht dan met het standaard Frammetje, maar de opgegeven 5pk zou ik met een vrachtwagen zout nemen.

Gr ;)
Oh, vandaar. Ik heb geen LMM. En schoonmaken doe ik ook niet, ik koop gewoon elke 35.000 een nieuwe, al dat gedoe met spoelen en olieen..
Zoveel kost het ook niet als je het handig inkoopt, tenminste.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

Als je problemen krijgt met de LMM is dat meestal omdat de eigenaar van het filter er na reiniging veel teveel olie op spuit of aan de verkeerde kant....  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 31-05-2007 08:59:48
Als je problemen krijgt met de LMM is dat meestal omdat de eigenaar van het filter er na reiniging veel teveel olie op spuit of aan de verkeerde kant....  :eusa_doh:

moet dat niet aan de binnenkant dan?  :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

nee, je spuit 'm in aan de "vuile kant"
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reMARKable

mm dus al ik het goed begrijp is t gewoon leuk om te hebben maar de egte voordelen merk je niet egt...

Misha

Citaat van: reMARKable op 31-05-2007 19:51:19
mm dus al ik het goed begrijp is t gewoon leuk om te hebben maar de egte voordelen merk je niet egt...

Jawel, de motor krijgt iets meer lucht, de filterwerking is beter én als je lui bent kun je hem minder vaak wisselen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

ik heb die nog nooit gewassen, of olie op gespoten.
heel af en toe even zuiverblazen...

:eusa_think:

Eugene

Citaat van: Ludo op 31-05-2007 20:10:52
ik heb die nog nooit gewassen, of olie op gespoten.
heel af en toe even zuiverblazen...

:eusa_think:

Doe dat eens voor de volgende rollenbank dag. Misschien kom je dan wel over de 300pk :evil:

If it's not blown, it sucks...

Ludo

dat is tegen die tijd zo ook wel .  ;)

reneetje

Haal 'm er maar eens uit en buig hem wat, je zal schrikken wat voor muk eruit komt.

Goed schoonmaken is echt wel noodzaak, anders krijgt ie last van astma ;D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

HaRdCoRe-WeZ

Ik reinig hem 2x per jaar. In het voorjaar na de winter, en eind zomer. Door mijn CAI hangt het filter letterlijk boven de grond, pikt dus meer vuil op dan in een WAI configuratie. En er komt redelijk wat vuil vanaf dan ja.

reMARKable

Citaat van: reneetje op 31-05-2007 20:39:07
Goed schoonmaken is echt wel noodzaak, anders krijgt ie last van astma ;D

:eusa_sick: "proest!"  ;D

Okee bedankt jongens.. ik zal eens in mn spaarvarken kijken of ik m kan aanschaffen

tnx voor de tips

Joachim1

Citaat van: thuur op 30-05-2007 22:08:29

Gr ;)
Fram ?  :eusa_wall: