Verwijderen raam slinger / raamhandle linksvoor

Gestart door jefpeters, 01-06-2007 20:32:18

Vorige topic - Volgende topic

jefpeters

hallo,

weet iemand hoe ik de deurbekleding kan verwijderen ,ik ben al heel ver maar blijf steken bij de handel waar je het raam mee open draait,heb hier van een plaatje verwijderd maar dan zie ik niet een schroefje of boutje waarmee ik de handel kan los maken.

Ludo

Laat de raamslinger naar boven wijzen.
-Raamslinger (A):
Til de vergrendeling (B) van de achterkant van de raamslinger.
Verwijder het afdekplaatje.
Schuif dit langs de raamslinger.
Steek een 6 mm drevel (schroevendraaier) in het gat (zie afbeelding), terwijl u de raamslinger naar buiten trekt.

jefpeters

hoi,
bedankt voor de duidelijke foto echter zie ik geen vergrendeling (b)
een schroevendraaier van 6 mm in het gaatje was ook geen uitkomst,ik snap er werkelijk niks van,ben aardig technisch,maar het lijkt wel dat het niet te verwijderen is......

thuur

Er zit een rond veertje/klemmetje wat de slinger op de plek houdt. Soms lukt het bijna niet om het open te duwen en te verwijderen. Dan rest er maar 1 alternatief: het veertje kapot trekken. De hendel blijft prima zitten als je een papiertje in het gat van de slinger duwt bij terugmonteren totdat je nieuw bestelde veertje binnen is ;)

Gr 8)

Ludo

als ik me niet vergis moet je de schroevendraaier naar binnen duwen. (zie pijl rechtsonder)

Jorrit850GLE

Hoi,

net als ik een nieuwe buitenspiegel wil monteren begint het natuurlijk te regenen! Maar goed, geeft mij wel tijd om uit te vinden hoe ik die $%^$%- raam slinger moet verwijderen zodat ik de deurbekleding van de deur kan halen.

Ik heb al gelezen dat je er een 6mm schroeven draaier in moet steken (als het afdekkapje al is verwijderd natuurlijk) en tegelijkertijd de slinger over de schroevendraaier eraf trekt.

Bij mij gebeurt er helaas niets en ik ben bang de boel te slopen. Heeft er iemand anders nog tips hoe dit slim kan?

Overigens weet ik dat je niet de hele deurbekleding hoeft te verwijderen om een nieuwe spiegel te monteren maar ik wil ook even kijken of mijn deurvanger stuk is (de deur knoempt zo fijn als je em opendoet)

Alvast erg bedankt!

thuur

Als het niet lukt door er iets in te steken dan kun je met een schroevendraaiertje het klemmetje eruit proberen te trekken. Aan de 'buitenkant' zet je de schroevendraaier onder het klemmetje en probeer je het eruit te wippen. Het klemmetje vervormt dan iets maar is gemakkelijk weer in model te buigen.

Deurvanger zie je zo zitten tussen de scharnieren. Als ze gebroken zijn bewegen ze niet gelijk met de deur.

Gr 8)

prefect

Rond pinnetje van zo groot mogelijke diameter die in het gaatje past. Een schuin kantje eraan is wel makkelijk.
Hiermee druk je het verende klemmetje naar buiten. Evengoed kan het nodig zijn om wat gepast geweld te gebruiken met het eraf drukken/wrikken van het slingertje.

Als je er 1 vernield hebt, weet je direct hoe het in elkaar zit en doe je het nooit meer verkeerd . ;D

Jorrit850GLE

ik ga weer verder pielen dan, tot nu toe nog geen succes (maar ook nog niet droog dus wat maakt het uit)

het klemmetje is ondertussen wel gebroken toen ik de schroevendraaier eronder zette  :eusa_wall:

dank voor de tips

Jorrit850GLE

kleine update - het deurpaneel is er af, met gebroken veertje  :-\, en morgen weer verder met de buitenspiegel (als ik toch die torx t25 kan vinden  :eusa_whistle:)

sean850

gelukkig is dat je dan toch nog wel gelukt anders zou je helemaal een pech dag hebben als alles tegen zat ;)

thuur

Citaat van: Jorrit850GLE op 07-06-2009 22:15:45
kleine update - het deurpaneel is er af, met gebroken veertje  :-\, en morgen weer verder met de buitenspiegel (als ik toch die torx t25 kan vinden  :eusa_whistle:)

Je pakt een stukje papier en legt dat over de pin van het raambedieningsmechanisme voordat je de hendel weer terugduwt.

Of je koopt een nieuw pinnetje met nummer 3509151.

Gr 8)

--BUMP--

Zijn er dan ook 850's met slingers vóór?? 
Ik dacht dat alle 850's elektrische ramen vóór hadden....???

thuur

Citaat van: --BUMP-- op 07-06-2009 23:20:00

Jazegels!
Verkeerd gedacht :D

Gr 8)

Jorrit850GLE

Citaat van: --BUMP-- op 07-06-2009 23:20:00
Jazeker, alle GLE´s als ik mij niet vergis. Enige electrische item op die uitvoering is een rechterbuitenspiegel die je vanaf de middenconsole kan bedienen!