Knipperende dashboardverlichting door audio

Gestart door Black Magic, 01-06-2007 23:14:04

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: Laserblue op 07-06-2007 13:22:15
Citaat van: Eugene op 07-06-2007 13:18:40
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 07-06-2007 09:27:13
Maareuh, met dit soort dingen zeg ik altijd, begin eens met een goede accu (Optima Yellowtop), dikke kabels en goede componenten.

Welke is nou vergelijkbaar/beter dan de OEM Volvo accu. Ik kom daar niet echt wijs uit. Ik heb nu zo'n potentieel lekding achterin staan maar wil toch graag een gelaccu....

neem een Banner ;) kwalitatief beter dan een Optima en goedkoper.

De vraag blijft dan... welk type :P

Ik zie alleen maar bike/quad/jetski accu's en die lijken me wat zwak om een Volvo te starten.

If it's not blown, it sucks...

Laserblue

Citaat van: Eugene op 07-06-2007 13:33:41
Citaat van: Laserblue op 07-06-2007 13:22:15
Citaat van: Eugene op 07-06-2007 13:18:40
Maareuh, met dit soort dingen zeg ik altijd, begin eens met een goede accu (Optima Yellowtop), dikke kabels en goede componenten.

Welke is nou vergelijkbaar/beter dan de OEM Volvo accu. Ik kom daar niet echt wijs uit. Ik heb nu zo'n potentieel lekding achterin staan maar wil toch graag een gelaccu....

neem een Banner ;) kwalitatief beter dan een Optima en goedkoper.

De vraag blijft dan... welk type :P

Ik zie alleen maar bike/quad/jetski accu's en die lijken me wat zwak om een Volvo te starten.

de Running Bull

voor dealers klikkerdeklik ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Black Magic

Maar ik heb dus de toevoer + en de afvoer - verdubbeld en nu is de storing weg :).
De accu is btw prima (volvo)  ;)

Groeten,

Maarten.

Volvo 850 Eindhoven

Citaat van: Jeff op 07-06-2007 12:30:56
Nee hoor, er zijn er meer die een dikke install hebben.

10mm2 is idd wat aan de dunne kant voor deze install.

Waar kan je volgens jou goeie car audio halen dan, om mee te beginnen ;D wil namelijk een nieuwe set :)

om te beginnen, remco shop (dealer van climax, zou niet mijn merk zijn maar redleijk voor te beginnen)
acr (diverse plaatsen in het land, dealer van o.a hertz!!! mijn geliefd merk)

www.ronddevries.nl, leverancier die tegen goede prijzen zeer mooi spul verkoopt van climax, caliber tot top merken als rockford, kicker hertz, helix, MTX en lanzar gratis thuis bezorgt (althans 1 jaar geleden nog wel.

verder zou je naar de meetings kunnen gaan hier zijn leuke stetjes meestal goedkoper of je leert mensen kennen die er goedkoper aan kunnen komen.
beste kun je op de meetings in belgie zijn

hier kun je ook veel info halen
http://www.showyoursound.nl

ps. zou meteen beginnen met een 32 mm2 kabel zodat je altijd meer kan bij pluggen zoals ik dat doe.
1 woofer er bij daar een speaker er bij etc
heb 24 speakers in de auto en totaal geen problemen met de verlichting etc (dubbele accu condensator goede bekabeling etc.)

hoop dat je er iets aan hebt :)

Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Jeff

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 14-06-2007 21:08:23

Waar kan je volgens jou goeie car audio halen dan, om mee te beginnen ;D wil namelijk een nieuwe set :)

om te beginnen, remco shop (dealer van climax, zou niet mijn merk zijn maar redleijk voor te beginnen)

www.ronddevries.nl, leverancier die tegen goede prijzen zeer mooi spul verkoopt van climax, caliber tot top merken als rockford, kicker hertz, helix, MTX en lanzar gratis thuis bezorgt (althans 1 jaar geleden nog wel.

verder zou je naar de meetings kunnen gaan hier zijn leuke stetjes meestal goedkoper of je leert mensen kennen die er goedkoper aan kunnen komen.

ps. zou meteen beginnen met een 32 mm2 kabel zodat je altijd meer kan bij pluggen zoals ik dat doe.
heb 24 speakers in de auto en totaal geen problemen met de verlichting etc (dubbele accu condensator goede bekabeling etc.)

24 speakers in de auto ;D.... heb je hier foto's van ;) ben wel nieuwschierig namelijk!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Laserblue

Citaat van: Jeff op 14-06-2007 23:53:52
Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 14-06-2007 21:08:23

24 speakers in de auto ;D.... heb je hier foto's van ;) ben wel nieuwsgierig namelijk!

anders ik wel!

Volvo 850 Eindhoven

gheghe die laatste foto omg zo erg heb ik niet hoor :o omg en wat is dat lelijk :eusa_dance:

me kofferbak kun je al zien op de foto hier zitten er al 5 achter het inbouw gedeelte zitten 2 hoedenplank speakers onder het plaat werk in mijn koffer bak zitten er 6
om niet alleen horizontaal geluid te hebben maar ook verticaal. 4 kleintjes in het dashborden de rest in de deur panelen (foto kan ik wel maken maar heb alles zo gemonteerd je ziet niks ???) woon in een niet zon fijne buurt in eindhoven wil niet dat alles gejat word :eusa_shifty: dus niks te zien van buiten af als ik dalijk weer verdere projectjes heb en me interieur gaat er weer uit zal ik er foto's van maken ;D is nog al wat werk om achter het plaat gedeelte te demonteren (er zijn wel enkele foto's van montage :D niet al te veel op te zien maar wel grappig)

dit is het enige wat zichtbaar is wanneer de kofferbak open is rest is top secret (althans voor in deze buurt)

afwerking met plexiglas, ophoging om de randjes, draad neon rond het randje van de versterkers en de rook mashine moeten nog bestelt en gemonteerd worden, vind ik wel geinig als afwerking (en rook mashine voor eventuele bumperklevers  :eusa_whistle: :angel:)

Jeff

Ziet er netjes uit man, ben benieuwd naar de andere foto's binnenkort  ;D Al met al heeft dit aardig wat gekost denk ik of niet? :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Volvo 850 Eindhoven

valt wel mee hoor ;D heb geen hifonics er in liggen (prijs kwaliteit verhouding beetje slecht) of echte db drag spul :eusa_shhh:

totaal prijs is verder niet van belang (vind ik) is meer dat je zelf van je geluidje kan genieten. zuiver, luid (als het moet) maar geloof me met de max volume en 400 km moeten rijden is geen pretje dus het is meer voor de zuiverheid de extra bas en de dolby surround die ik er ooit wil in bouwen ;D heb meer projecten als geld zeg maar ;D heb alles ook bij elkaar gespaard in 7 maanden hier boxje oh geld over extra versterker etc.
en leuke hobby om mee bezig te zijn, en ach als er zon gozer in een golf langs komt ff paar pulze geven en dan worden ze ook bleek meestal wel leuk uiterraard.

het houd je figuurlijk van de straat he ::)

Laserblue

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 15-06-2007 19:29:31
gheghe die laatste foto omg zo erg heb ik niet hoor :o omg en wat is dat lelijk :eusa_dance:

me kofferbak kun je al zien op de foto hier zitten er al 5 achter het inbouw gedeelte zitten 2 hoedenplank speakers onder het plaat werk in mijn koffer bak zitten er 6
om niet alleen horizontaal geluid te hebben maar ook verticaal. 4 kleintjes in het dashborden de rest in de deur panelen (foto kan ik wel maken maar heb alles zo gemonteerd je ziet niks ???) woon in een niet zon fijne buurt in eindhoven wil niet dat alles gejat word :eusa_shifty: dus niks te zien van buiten af als ik dalijk weer verdere projectjes heb en me interieur gaat er weer uit zal ik er foto's van maken ;D is nog al wat werk om achter het plaat gedeelte te demonteren (er zijn wel enkele foto's van montage :D niet al te veel op te zien maar wel grappig)

http://home.tiscali.nl/volvo850.styling/DSC00030.JPG

http://home.tiscali.nl/volvo850.styling/DSC00032.JPG

http://home.tiscali.nl/volvo850.styling/DSC00037.JPG

http://home.tiscali.nl/volvo850.styling/DSC00040.JPG

http://home.tiscali.nl/volvo850.styling/DSC00045.JPG

http://home.tiscali.nl/volvo850.styling/DSC00123.JPG

dit is het enige wat zichtbaar is wanneer de kofferbak open is rest is top secret (althans voor in deze buurt)

afwerking met plexiglas, ophoging om de randjes, draad neon rond het randje van de versterkers en de rook mashine moeten nog bestelt en gemonteerd worden, vind ik wel geinig als afwerking (en rook mashine voor eventuele bumperklevers  :eusa_whistle: :angel:)

Je bent iig lekker aan het hobby-en, maar ik snap 2 dingen niet.

1 wat bedoel je met horizontaal geluid en verticaal geluid?  ???
2 wat moet je in hemelsnaam met speakers in je kofferbak?
   behalve als je misschien je auto gebruikt bij een bbq om geluid te hebben ;D

gr.
Hubert.

Volvo 850 Eindhoven

zijn een paar dingen, wij staan met regelmaat op parkeer plaatsen en vinden wij muziek er bij lekker ;D (jep hang jeugd zeg maar) vinden wij gezelliger als naar een discotheek. dat is de reden, kofferbak open lekker zuiver geluid vandaar ;D

horirzontaal en verticaal bedoel ik dat het geluid kruist dus dat het niet uit maakt welke hoek je er achter staat hoe je het hoort (weet niet hoe ik dat in woorden verder nader moet verklaren je zult het begrijpen als je het verschil hoort :) als je speakers alleen verticaal hebt hangen en je staat er recht voor klinkt het goed ga je iets links staan hoor je al weer verschil door weerkaatsing van de kofferbak wanr vandaar dat ik ze ook op de bodem heb liggen beetje schuin zodat dit effect afneemt en maakt niet uit welke hoek je staat van de kofferbak vandaar (hoop dat je de uitleg snapt, en de reden waarom ik dat doe)

ps. jij bent ook lekker aan het knutselen zag ik net in je topic ;D

elianmars

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 16-06-2007 17:00:21
zijn een paar dingen, wij staan met regelmaat op parkeer plaatsen en vinden wij muziek er bij lekker ;D (jep hang jeugd zeg maar) vinden wij gezelliger als naar een discotheek. dat is de reden, kofferbak open lekker zuiver geluid vandaar ;D

Blij dat je dan niet bij mij in de buurt op een parkeerplaats staat. Als ik íets zwaar irritant vind, is het bovenstaande wel..... :eusa_snooty:

Volvo 850 Eindhoven

haha dat kan mja laat ik het zo zeggen ieder zijn ding ;D en ach op die carpoolplaats, (die overigens niemand gebruikt) midden in de bossen hebben ze geen last van ons ;D dus we zullen weinig andere irriteren met ons gedrag en acht de mensen die wel klagen zijn ook jong geweest :angel: I rest my case :angel: