Zingen of juist janken uit de bak...? M59

Gestart door Paul-S70R, 02-06-2007 13:15:58

Vorige topic - Volgende topic

Paul-S70R

Sinds een een tijdje komt er uit de bak of aandrijflijn een zingend of jankend geluid. :-\ DIt doet ie alleen als hij lekker warm is! Het geluid is relatief aan de snelheid van de auto en schakelen haalt helemaal niks uit.
Collega's denken aan een van de hoofdlagers van de bak..?? maar ik weet het niet..
De R heeft inmiddels 275.000 km gereden. ;D  Kan iemand mij mischien helpen?

Grtz. Paul

Op advies heb ik ook de bakolie (@#$%^&* wat duur!) :eusa_doh: ververst maar dat helpt niks.

Eugene

Balen zeg :-\

Zou dat het "bekende" naaldlager kunnen zijn wat het nog wel eens wil begeven in een M59?

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Paul-S70R

Weten jullie waar ik hier op het forum meer kan lezen over dit naaldlager?

Emiel

Hier ben ik er nog bar weinig over tegen gekomen....

Paul-S70R

Ik heb net ook gezocht maar vind o erg weinig!
HELP!
Wordt dat reviseren? nee toch?

Eugene

Citaat van: Paul-S70R op 06-06-2007 23:04:58
Ik heb net ook gezocht maar vind o erg weinig!
HELP!
Wordt dat reviseren? nee toch?

reviseren kan niet.... Volvo levert geen losse onderdelen. Enige mogelijkheid is een nieuwe bak, of een 2ehands exemplaar weten te bemachtigen.

Paul-S70R

Maar ja, denken jullie dat er nood aan de man is...? OF kunnen we nog ff doorrijden?

Eugene

Durf het niet te zeggen, maar ik zou me er zelf niet prettig bij voelen en langzaam een oplossing proberen te vinden.

matRRR

heb zelf mijn M59 bak ook kapot gehad in 2005, hierbij klonk het echter alsof ik in een grindbak reed, toch was er bij tijd en wijle wel een zingend geluid te horen.
dit verhaal deed zich plots voor en na 30 kilometer rijden stond de auto ook bij de garage voor demontage van de bak....

Bij de revisiebedrijf goossen in almelo is daar toen ook geconstateerd dat de sprieaslager en lagerschaal er volledig uitlag, deze draaide met de as mee an zou dat zingende geluid kunnen veroorzaken.

oplossing: DUUR
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Eugene

Citaat van: matRRR op 07-06-2007 10:50:57
oplossing: DUUR

Heb jij toen een ruilbak van Volvo eronder gelegd? Wat heeft je dat gekost als ik vragen mag?

Paul-S70R

IK heb al een beetje rond gebeld... de gemiddelde prijs voor het reviseren van je 'eigen' bak kost ongeveer € 1000.- :-[ Dit is ex démontage en montage! :-\  Nu is dat geen probleem want dat doe ik op het werk wel. :eusa_whistle: Maar wat ik me afvraag is wat een ruilbak bij Volvo moet kosten. :eusa_think:
Natuurlijk wil ik ook wel weten waar de revisie onderdelen vandaan komen.
Door welke firma wordt deze bak eigenlijk gemaakt?

Eugene

Citaat van: Paul-S70R op 07-06-2007 18:06:20
IK heb al een beetje rond gebeld... de gemiddelde prijs voor het reviseren van je 'eigen' bak kost ongeveer € 1000.- :-[ Dit is ex démontage en montage! :-\  Nu is dat geen probleem want dat doe ik op het werk wel. :eusa_whistle: Maar wat ik me afvraag is wat een ruilbak bij Volvo moet kosten. :eusa_think:
Natuurlijk wil ik ook wel weten waar de revisie onderdelen vandaan komen.
Door welke firma wordt deze bak eigenlijk gemaakt?

Ik vraag me dan ook af waar de onderdelen vandaan komen aangezien Volvo dit allemaal niet levert, die leveren alleen complete (ruil)bakken. Kosten zal een kleine 2500 zijn gok ik....

Ludo

Citaat van: Eugene op 07-06-2007 20:17:06
Ik vraag me dan ook af waar de onderdelen vandaan komen aangezien Volvo dit allemaal niet levert, die leveren alleen complete (ruil)bakken. Kosten zal een kleine 2500 zijn gok ik....

rechtstreeks bij de fabrikant?.
daar zal Volvo ze ook wel weghalen.

animalT5R

Heb dit toendertijd ook met me M56H bak gehad :'( was uiteindelijk in mijn geval de nekslag zodat de auto weg moest...
In ieder geval,ik heb toen een bak via Hunter gekocht  :eusa_wall:
Bleek dus uit een schade auto te komen die een beste opneuker had gehad aan de voorzijde,met gevolg dat die bak net zo erg was al me originele,let er dus heel goed op mocht je gaan ''shoppen'' om een bak.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....