Iemand bekend met deze zaak?

Gestart door elianmars, 02-06-2007 21:02:04

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

http://www.bsr-tuning.eu/products/

Stage 3 voor de T-5 226 pk, met chip 315 pk, 450 Nm voor 1552 euro?  :eusa_think:

Jeroentjuh

BSR is volgens mij wel een goed bedrijf.

Stage 3 is niet alleen een chip.....

- chip
- 3" DP met sportcat
- 2,5" catback systeem
- sportluchtfilter met hitteschild
- Benzindruk regelaar
- BSR embleem

Vertigo

Citaat van: elianmars op 02-06-2007 21:02:04
http://www.bsr-tuning.eu/products/

Stage 3 voor de T-5 226 pk, met chip 315 pk, 450 Nm voor 1552 euro?  :eusa_think:
Automaat 20Nm minder...

1552 euro is veel geld, maar daarvoor krijg je ook wel een bult vermogen extra (Als de specs kloppen in ieder geval).

Maar ik dacht dat jouw auto al redelijk wat extra vermogen had t.o.v. standaard Marcel :eusa_think:

Kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan?

Eugene

315pk ga je nooit halen met een 15G

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Vertigo op 02-06-2007 21:23:33

Kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan?

Nee, daar gaat het niet om, Jens. Alleen lijkt het me stug dat je voor dat geld zoveel vermogen kan krijgen (Zie ook de reactie van Eugène).

Ik zit volgens de rollenbankmeting in Goes op zo'n 265 pk, terwijl ik behoorlijk wat geld kwijt was voor de aanpassingen (16T, 3 inch downpipe zonder kat, MTE software, HPI kit).

Johann

Citaat van: elianmars op 02-06-2007 22:15:24Ik zit volgens de rollenbankmeting in Goes op zo'n 265 pk, terwijl ik behoorlijk wat geld kwijt was voor de aanpassingen (16T, 3 inch downpipe zonder kat, MTE software, HPI kit).

Nu wil ik niet weer een discussie aanslingeren over wat nu goed is en wat niet maar als je op de manier meet zoals "jullie" dat in Goes doen met het bekende percentage verlies dan zou je met genoemde opzet de 300 PK kunnen tippen.
Automaat kan iets roet in 't eten gooien maar dan nog.
Ga ik uit van de iPD promotie van de MTE tuning welke iPD zelf en klanten als zijnde "conservatief"  aangeven dan zou je nog richting 290 PK moeten zitten.

Is die 265 PK niet aan de wielen dan?

Mijn ervaring met BSR is dat ze wel leuke software maken welke ook een hoge topsnelheid kan halen voor zover dat belangrijk is voor de keuze. Met hun software voor de 2004 R was ik met name nogal onder de indruk van het mooie snelle oppakken van de toeren na schakelen. Het "nadeel" wat ik zelf heb ervaren is dat de vooronsteking vrij scherp staat waardoor je na een in aanvang heel sterk aanvoelende motor toch merkt dat de fut er na een tijdje een beetje uit gaat. Het vermogen blijft op de lange duur niet staan. Dit kom je met andere tuning ook wel tegen, vooral als je alleen een chip doet, maar dan zie je eerder een afname van vermogen omdat de warmte er wat teveel in komt en pas in een later stadium merk je dat de onsteking verder terug gaat regelen. Kun je de omstandigheden welke de verlating van de onsteking veroorzaken optimaliseren dan zou je met de BSR een sterke opzet hebben.
Wat mij ook een beetje verbaasde bij de R software, het koppel was in de lage toeren lager dan standaard. De motor reageerde er vloeiender op, tussen ~2500 en 3500 toeren was het minder koppel wel iets merkbaar maar tussen 3500 en 4500 toeren voelde de vermogenswinst wel gigantisch aan. Echt een instinker voor de "butt dyno". De reden waarom ik destijds van BSR naar RICA ben overgestapt was dat BSR weigerde om de tuning verder aan te passen voor een grotere downpipe met metaalkat. Doen ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet een ik weet eerlijk niet waarom. Na de overstap naar RICA en het plaatsen van desbetreffende downpipe en uitlaat was er toch nog een winst te realiseren van maar liefst 19 PK onder verschrikkelijk zware belasting gemeten op "onze" manier. Beetje vreemd dus.

PPC's van BSR doen 't goed. Mooi stuk techniek welke nu ook in bruikleen is gegeven aan andere tuners. Zegt wel iets over de kennis denk ik. Mensen die BSR spul gebruiken lijken er ook happy mee te zijn. Op die R stuip na dus weinig slechte dingen eigenlijk.

Ludo

niet overdrijven Marcel.
het was 255.  ;D  (aan de wielen)

JCviggen

Citaat van: Ludo op 02-06-2007 23:22:23
niet overdrijven Marcel.
het was 255.  ;D  (aan de wielen)

Das weer die piek tijdens schakelen die niet werd meegeteld ;) Maar Marcel zal wel meer dan 265 aan de motor hebben
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Ik ga er ook wel vanuit dat het meer dan die 265 pk is, maar dat staat (helaas) wel vermeld in de Roffel.......  :'(

;D ;D

Hoe dan ook, daar gaat het helemaal niet om. Ik was gewoon benieuwd of BSR bekend zou zijn. Ik kon met de zoekfunctie niks vinden er over op het forum.

Wel grappig om te lezen dat Johann er ervaring mee heeft gehad.
Waar is die tuning dan eigenlijk gebeurd, Johann? Die zaak zelf is nogal een eindje weg van hier, namelijk.

Ludo

Citaat van: elianmars op 02-06-2007 23:49:57
Ik was gewoon benieuwd of BSR bekend zou zijn. Ik kon met de zoekfunctie niks vinden er over op het forum.

je zoekt gewoon niet goed.  :evil:

elianmars

Citaat van: Ludo op 03-06-2007 00:04:49
Citaat van: elianmars op 02-06-2007 23:49:57
Ik was gewoon benieuwd of BSR bekend zou zijn. Ik kon met de zoekfunctie niks vinden er over op het forum.

je zoekt gewoon niet goed.  :evil:

Welles!!

Bovendien wil de zoekfunctie ook niet echt meewerken....

Ricardo

Stage 4 is al gelijk 4000 €,  met 3'' dp van BSR .

M a r c

Da's geen dp met volwaardige racekat. maar een sportkat van 300cpi..... een volwaardige dp met racekat is 100cpi (minder weerstand).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

En hoeveel is de orginele? 

Is het PK verschil echt groot tussen een 'sportkat' of een 'racekat'?
Of voel je dat verschil enkel als je bij de hele hoge vermogens komt?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!