Nieuwe Primacy tov oude Primacy

Gestart door Misha, 04-06-2007 10:08:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Ok, ik heb na wat verder overleg besloten dat het de Michelin Primacy HP gaat worden.
Scherpste prijs tot nu toe is 460 euro voor vier stuks, inc. montage, afvoer en 'superbalanceren'.

Voor hetzelfde geld kan ik ook de Exalto 2 krijgen, maar ben bang dat dit merkbaar harder gaat slijten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Black Magic

Zeker weten voor die primacy HP gaan , want van die exalto's ga je niet blij worden vermoed ik  ;) die banden hebben een hardere compound en cuppen dus ook eerder dan de HP's


Succes ermee,

groeten Maarten.

jos_br

Citaat van: Black Magic op 24-06-2007 16:05:01
Zeker weten voor die primacy HP gaan , want van die exalto's ga je niet blij worden vermoed ik  ;) die banden hebben een hardere compound en cuppen dus ook eerder dan de HP's


Succes ermee,















groeten Maarten.

Dit klopt niet, de Exalto PE2 heeft juist een zachte compount en een dusdanig loopvlak aan de binnenkant dat ze juist niet cuppen. De slijtage is wel hoger bij deze band maar de wegligging beter. Ik verkoop wel vaak (en graag) de nieuwe Primacy HP omdat dit een nog betere allrounder is.

Jos.

Misha

Ik kan nog steeds kiezen... ;D

Maar ik vermoed dat de wang van de Exalto harder is, en het loopvlak zachter...
Heb ook begrepen dat de HP zachter is dan de 'oude' Primacy, en de grip zal dan ook wel wat beter zijn..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ovipetje

Hoi,

Ik had de oude Pilot Primacy, voor waren ze echt op, nu al 10.000 km de Primacy HP, en echt het is een super fijne band, binnenkort zijn ze achter ook aan de beurt, dus dan verhuizen ze van voor naar achter en dan voor weer 2 verse rubbertjes.

Maar echt dit is een uitstekende band voor deze auto

Misha

#20
Goed, door allerlei omstandigheden is het de Pilot Exalto 2 geworden.
Primacy HP bestaat niet in 205-50-16, schijnt.

En ik moet zeggen: de eerste 70 km's voelen eigenlijk wel lekker aan... de auto beweegt wat minder op de band, stuurt wat strakker zonder dat het comfort minder is..

Geluid weet ik nog niet..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-


Misha

Voorlopig kan ik mij verheugen aan het feit dat ik nu op 4 Exalto2 in de 205/50/16 W rondrijdt.
Een mooie band om te zien wel, met redelijke brede velgbeschermers, prettige bijkomstigheid.

De volgende conclusies doe ik naar aanleiding van mijn ervaringen met de volgende banden:

Michelin Energy, Michelin Primacy, Pirelli P6000, Vredestein Hi-Trac
De vorige setje Primacy's is 55000 km meegegaan, echt een megarecord voor mijn doen.

Nu een paar 100 km met de Exalto2 gereden, en de voorlopige conclusies:

1. Geluidsproductie afrol:          Band is rumoeriger dan de Primacy, maar stiller dan de overige banden.  Meest extreem hier de Pirelli.
2. Geluidsproductie bij sturen :  Band is rumoeriger dan Primacy, maar stiller dan de overige banden. Meest extreem waren hier de Vredesteins.
3. Comfort: Band is minder comfortabel dan de Primacy, maar comfortabeler dan de overige banden. Minste comfort had de Pirelli
4. Onbalans/ochtendzool : Prima in orde, net zoals de Primacy. Ook de energy deed het redelijk. Vredestein dramatisch.
5. Stijfheid/ stabiliteit: Goed in orde, iets minder dan de Pirelli, maar veel beter dan de Primacy, en ook beter dan de Vredestein. Stuurt lekker, auto 'werkt' niet zijdelings op de band, zoals dat met de Primacy wel duidelijk voelbaar was. Minder stijf en stuiterig dan de P6000.
6. Tractie droog : Goed, vergelijkbaar tot beter dan met de P6000.
7. Tractie nat    :  Goed, vergelijkbaar met de Vredestein.
8. Zijwaartse grip : In nat goed, in droog eigenlijk veel beter dan je zou verwachten voor een niet-sportband. Beter dan de P6000. Veel beter dan de Primacy, die alleen beter was dan de  Energy.
9. Combinatie Tractie/zijwaartse grip : nat :goed, alleen de Vredestein was hier beter. Droog: prima eigenlijk, voor een niet-sportband. Beter dan de overige banden.
10. Remmen: nog niet getest.
11. Slijtvastheid: Nog niet getest.


Voorlopige rangorde voor mij :

1. Exalto2
2. Primacy
3. Pirelli P6000
4. Vredestein Hi-Trac
5. Michelin Energy

Wel zit er redelijke kloof tussen 2 en 3..

Ik ben natuurlijk geen coureur of ringrijder, maar hou wel van autorijden en hoop dat iemand er iets aan heeft: anders ik zelf nog wel over een aantal jaren..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 03-07-2007 18:33:28
Voorlopig kan ik mij verheugen aan het feit dat ik nu op 4 Exalto2 in de 205/50/16 W rondrijdt.
Een mooie band om te zien wel, met redelijke brede velgbeschermers, prettige bijkomstigheid.

De volgende conclusies doe ik naar aanleiding van mijn ervaringen met de volgende banden:
...
...
...

Allemaal in dezelfde maat met dezelfde auto ?

Marc O.

#24
Mooie test(uitslag)  :eusa_clap: Ik ga er deze week 2 nieuwe voorbanden onderleggen. Heb er momenteel Primacy's onder zitten die het al zo'n dikke 50.000km uithouden. Had meer kunnen zijn want ik heb het vermoeden dat de Volvo dealer het uitlijnen (een half jaartje geleden na vervanging stuurkogel; zal geen namen noemen maar was niét hier in Tilburg) niet al te serieus heeft genomen. Was eigenlijk van plan om er wederom Primacy's onder te leggen maar als ik dit lees dan zouden dat ook wel eens Exalto2's kunnen worden. Prijsverschil?

Edit: Betreft prijsverschil: zie dat je ze voor dezelfde prijs kon krijgen ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 03-07-2007 18:47:21
Mooie test(uitslag)  :eusa_clap: Ik ga er deze week 2 nieuwe voorbanden onderleggen. Heb er momenteel Primacy's onder zitten die het al zo'n dikke 50.000km uithouden. Had meer kunnen zijn want ik heb het vermoeden dat de Volvo dealer het uitlijnen (een half jaartje geleden na vervanging stuurkogel; zal geen namen noemen maar was niét hier in Tilburg) niet al te serieus heeft genomen. Was eigenlijk van plan om er wederom Primacy's onder te leggen maar als ik dit lees dan zouden dat ook wel eens Exalto2's kunnen worden. Prijsverschil?

Edit: Betreft prijsverschil: zie dat je ze voor dezelfde prijs kon krijgen ;)

Belangrijkste verschil kan dus persoonlijk zijn dat de exalto2 iets meer geluid produceert.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 03-07-2007 21:06:28
Belangrijkste verschil kan dus persoonlijk zijn dat de exalto2 iets meer geluid produceert.

Mja...Als dat zich beperkt tot "iets meer" dan valt daar wel mee te leven denk ik.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: Misha op 03-07-2007 18:33:28
Voorlopige rangorde voor mij :

1. Exalto2
2. Primacy
3. Pirelli P6000
4. Vredestein Hi-Trac
5. Michelin Energy

Wel zit er redelijke kloof tussen 2 en 3..

Staat deze rangorde nog?


Gr :eusa_pray:

Misha

Citaat van: thuur op 28-05-2010 17:24:08
Citaat van: Misha op 03-07-2007 18:33:28
Voorlopige rangorde voor mij :

1. Exalto2
2. Primacy
3. Pirelli P6000
4. Vredestein Hi-Trac
5. Michelin Energy

Wel zit er redelijke kloof tussen 2 en 3..

Staat deze rangorde nog?


Gr :eusa_pray:

Uh..
Ik vind dat de Primacy HP op de wegligginggebieden beter dan  de Primacy.
Kwa afrolgeluid is hij duidelijk minder. Slijtage is wel ok.

Energy is en blijft ral op het gebied van geluid en wegligging. Slijtvastheid is ok. Gillen is ook ok, maar da's niet positief.

Dus.. jah.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

v40pokemon

Mijn indruk is dat de pilot primacy slijtvaster is/was dan de primacy HP. Onder de TDI lagen de Pilot Primacy op de stuuras zo'n 65.000km (tot slijtblokje) en de HP hadden nog maar 3mm na 40.000km