Slaat af op benzine?

Gestart door byker, 04-06-2007 11:32:38

Vorige topic - Volgende topic

byker

Mijn roffel slaat direct na het starten af (op benzine).
Op LPG loopt ie wel (af en toe slaat ie af).
Wanneer ik tijdens het rijden van LPG overschakel op benzine loopt ie wel, alleen heeft ie dan minder vermogen.
De Volvo dealer kan geen verbinding krijgen met de OBD om foutcodes uit te lezen.
Hij gaf aan dat de benzine injectoren misschien defect zijn.
Het vervangen van die dingen is een dure grap.

Op welke manier kan ik het beste bepalen welke injectoren er defect of vuil zijn?

Freakybaby

(iemand laten) luisteren of er duidelijk verschil te horen is, of de stekkers er een voor een aftrekken en kijken of dat verschil maakt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

ik denk eerder de benzinepomp i.p.v. de injectors.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Vertigo

Bedoel je dat de auto alleen afslaat na het starten als hij op benzine staat? of slaat de auto af na het starten op het moment dat hij over hoort te schakelen op LPG?

Als het goed is hoor je op het moment dat de auto over wil schakelen op LPG een klik vanachter uit de auto.
Is die klik er niet, dan slaat hij direct af.

Als je start en direct een beetje gas geeft, slaat hij dan niet af?

Ik heb ooit met een 850 ongeveer hetzelfde gehad met een 850, die sloeg na het starten direct af (op het moment dat de auto over hoort te schakelen op LPG).
Een manier om te voorkomen dat hij af sloeg was een beetje gas geven op het moment dat de auto na het starten over hoort te schakelen op LPG

byker

Vertigo: Als hij op benzine staat slaat hij bijna gelijk weer af. Op LPG hoor ik inderdaad een klik en blijft de motor wel lopen. Tijdens het rijden op LPG slaat de motor af (de ene dag gaat het goed en een andere keer slaat ie meerdere keren achter elkaar af) vooral bij langzaam en file rijden.

AntonioMontana

Hmm lastig... geen foutcodes?

Benzine pomp defect, relais 103 defect, eventueel doorschakelrelais van het LPG systeem defect? Nokkenaspositiesensor defect?
Zoek op het forum eens naar relais 103 zodat je deze als eventuele oorzaak kan uitsluiten.
Meer info op volvospeed.com over het bypassen van het 103 relais om te kijken of dit de oorzaak is:Relay 103 bypass

Vertigo

Benzinepomp lijkt me niet. De auto start immers altijd op benzine, de pomp doet het op dat moment dus wel.
De vraag is dus waar het fout gaat op het moment dat de auto op benzine loopt.

byker

De brandstofpomp hoor ik gewoon draaien, die doet 't dus.

Vanavond de stekkers van de benzineinjectoren een voor een (eerste drie) los gehad.
Ik merk geen verschil.
Start heel even, maar loopt heel beroerd en slaat dan af.

Ik heb zelf het idee dat het de drukregelaar is.
(na het lezen van topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=2988.0 )

Zoals in dat topic staat; heb ik geprobeerd het dunne wit/beige slangetje van drukregelaar af te halen, om te kijken of er benzine uit komt als ik het contact aan zet.
Krijg het slangetje er niet af?! Iemand een idee. (En waar is dat slangetje voor?)

AntonioMontana

Dat witte slangetje met rubberen knietje moet je er echt afwringen/trekken, hij kan los dus durven :)

Meer info

byker

Vanavond het witte slangetje met knietje losgekregen.
Wat een gepriegel om 'm er weer op te krijgen!

Hij lekt gelukkig geen benzine.

Volgens mij is de volgende stap de benzine injectoren.
Ultrasone reiniging kost 30,- euro per injector. Ze zijn dan weer als nieuwe zegt men.

Iemand hier ervaring mee? Adres in de buurt van Houten(Utrecht)?

thuur

Goed shoppen kan je al de helft schelen van het ultrasoonreinigen. Ik weet niet waar je woont, maar in Valkenburg (LB) zit een motorenrevisiebedrijf wat ze reinigt voor 17 euro per injector.

Ik zou eerst een flesje injectorreiniger in een halfvolle tank gooien en een flink stuk op benzine kachelen. Schroom niet om de hogere toerentallen op te zoeken. Kijk daarna of je verschil merkt. Merk je geen verschil is de kans groot dat de injectoren nog schoon genoeg zijn. Merk je wel verschil dan is de kans groot dat de injectoren vervuild zijn.

Gr ;)

Emiel

Met alle respect...dit staat echt in het verkeerde board.... ;)

thuur

Citaat van: Emiel op 06-06-2007 23:09:01
Met alle respect...dit staat echt in het verkeerde board.... ;)

Maar is het LPG of Overig?

Gr :eusa_think:

Emiel

Hoofdoorzaak lijkt in het benzinesysteem te zitten....dus overige techniek... :eusa_whistle:

;) ;D